bunyi mesin nadi dan tangisan di merata tempat masih tidak henti menujah telinga mya yang baru sahaja keluar dari surau dengan beg telekung di tangan.boleh nak dikatakan sudah lali dengan semua ni.sudah hampir 70% dari hidupnya menemani isyraf di hospital.
jamnya dikerling seketika.jarum jam sudah menunjukkan tepat pukul 4 ptg."nak kene balik ambik baju ni.."bisiknya sendiri.kakinya mengatur langkah laju ke arah wad isyraf yg yidak jauh dari surau.pintu coklat dihadaonya dikuak.
"assalamualaikum~"sapa mya mengukir senyuman.isyraf yg sedang tekun membelek buku membalasnya dengan senyuman nipis sebelum meletakkan bukunya ketepi.
"waalaikummussalam,kau tak balik lagi ke?dah petang ni..kesianlan badan tu mya arisya"balas isyraf cuba untuk duduk.mya membuat rolling eyes sebelum melabuhlan punggunya di atas kerusi di sisi katil isyraf
"masuk2 je dah kene bebel....punyalah kita ni risau semata mata nak jaga dia"ujar mya menarik muka.isyraf tertawa kecil sebelum mencubit manja pipi mya.
"ala..yelah sayang..sorry"pujuk isyraf.mya hanya tertawa kecil.
"takdelah sebenarmya aku nak balik ambik baju then datang balik.ni nak inform ni.nnt mummy dtg teman kau"terang mya.isyraf pula menarik muka.
"ingat aku budak2 ei?pandai lah aku jaga diri..risau dah macam aku koma sebulan"perli isyraf.
"yelah tu."
"of course lah..lagipun nurse2 kat sini puhlamak mya cun dia kalah emma maembong..apa lagi,mmg patuh lah aku dengar dia cakap apa."ujar isyraf tersenyum kambing.mya mula menyandarkan badanya ke kerusi.matanya merenung tepat isyraf yang tidak beehenti henti memuji nurse kegemaranya itu sambil memeluk tubuh.
"lepastu haritu dia suap ak-"mulut isyraf serta merta terhenti apabila terpandang mya yang sedang merenungnya dengan keningnya dijongket sebelah.
"kenapa berhenti?sambunglah! sambung2.BEST..sangat cerita kau ni sampai berasap pulak telinga aku.sambung2"perli mya.isyraf hanya menelan air liur.mak ai..ni.moyang segala saka dah mai ni..
"dah,aku nak balik,kalau agak2 cerita kau tu PANJANG lagi..kau ajaklah nurse lawa yang apa tu macam emma maembong?ha..ajak2."marah mya berbaur sindiran sebelum ingin beredar namun tanganya dipegang erat isyraf.
"Sayang,..I gurau lah.."pujuk isyrf tersenyum manis.mya masih tidak berubah wajah.
"alah isteri abang ni kuat jeles lah.berapa kali aku nak cakap dengan kau?mya,aku sayang kau sorang jelah takde orang lain..you know i'm just kidding right?dont take it srs.."
mya mula menoleh ke arah isyraf sambil memeluk tubuh.
"please?"rayu isyraf lagi.mya mengeluh perlahan.
"sengaja kan kau ni..kau buat lagi sekali kau balik rumah sendiri"ugut mya mencubit lengan isyraf.
"okok.anyway mya aku nak cakap sikit ni."sambung isyraf mula bertukar sedikit srs.
"apa dia?"balas mya mula melabuhkan punggungnya semula.
"harini 14 october 2017 kan?"
mya mengerut dahi.sawan ei mamt ni tanya tiba tiba?
"ha..jadi?"
"comeon..you have to remember what day it is"
sekali lagi mya cuba memerah otaknya namun tiada hasil yg dapat dicurahkan.hari apa pulak ni..
"takyahlah nak beeteka teki.apa dia?"
isyraf mengeluh berat.wajah mya ditenung lembut.
"srsly mya?its your birthday."ujar isyraf dengan nada mendata.mya terdiam seketika sebelum menepuk dahinya sambil tertawa kecil.macam manalah aku boleh lupa.
YOU ARE READING
Cinta Buat MrHeadprefect ✔
Novela JuvenilJanji yang kau akan datang dengan kebahgian terlerai bila kau sendiri hilang tak berganti.tapi ap yang aku tunggu tetap ap yang aku pernah cinta.kau dekat mana?aku tak kesah dan aku takkan narah.aku perlukan kau Mengisahkan seorang pelajar 5sc1,mya...