CBMRH 29

4K 199 3
                                    

Beg hitamnya dicampak ke atas meja dengan kasar. Kepalanya yang tidak gatal digaru . terasa hangat wajahnya menahan geram. Aku stress tak dapat gp dengan dia, sedap-sedap dia je dengan group dia gelak sakan. habis aku ni macam mana? Kejap je lups laki! Hm

"Isyraf, isyraf lama sangat tengok tu... dah dah la tu wei tak kemana pun bini kau tu. biarlah kejap dia berbual dengan budak lain..ops budak lelaki lain"perli amyrah yg menyusulnya dibelakang.

"Kau cakap senanglah.. aku ni laki dia. aku yang jeles bukan kau! cuba kalau haikal dekat situ kau jeles jugak kan?"balas isyraf mengada ngada.

" ewah-ewah sorry sikit kay? aku ni bukan manusia cemburu buta macam kau.. lagipun aku yakin semua perempuan tak suka lelaki jenis uat cemburu macam kau ni ...steady lah baru macho.dah dah jom belajar"pesan amyrah sebelum duduk

"Nanti dulu... minah tu tak sampai lagi kau nak dengar dia ngamuk.ge-"

"Hai isyraf!!!! And the...oh i tahu,pendatanga asing.hahahah"sapaan gedik natasya membuatkan semua telinga bernanah dibuatnya.

"Lawak lah?"soal amyrah membuat double jerk.

Amyrah hanya membuat muka toya cuba menghapuskan wajah alien durjana yg dilihatnya tadi.malas aku nak layan org mental!

Apabila semua ahli kumpulan sudah duduk di situ,isyraf mula membuka bicara.

"Kitanak study apa dulu ni?"soal isyraf serious.

"Kita start b-"mulut amyrah tergenti apabila ada manusia lain cuba menyampuk.eh bukan manusia,alien.

"I sebenarnya tak berapa faham subjek add math.."gedik nstasya.

"Biar aku ajar"balas amyrah memvonluteerkan dirinya,namun natasya hanya memberi jelingan tajam.sah mjnah ni saje nak berkepit dengn isyraf.

"Tapi i nak belajar dengan you isyraf,nnt kslau diaorang sjar i benda yg salah ke?.."berlaun alun lagu gatalnya kembali berkata kata.

"Ei pempuan,add math formula semua sama eh? Muka lawa,otak udang"perli amyrah melepaskan geram.suka hati dia cakap sku ajar ajaran sesat?!

"Apa ksu cakap ?! Isyraf tengok amyrah ni!"ujar natsya ala ala merajuk

"Betul jugak apa yg dia cakap sebenarnya.."sokong isyraf cuba mnahan glak melihat wajah natasya yg sudah merah menahan malu.amek kau nstasya! Satu meja study gelakan kau.

Dalam keriuhan mejanya,isyraf masih sempat memandang mya melalui ekor mstanya.

Sementra itu,mya masih lagi asyik berborak sakan bersama amir dan iqbal sementara menunggu ahli kumpulan yg lsin.

"Syok bual"sapa farhan yg baru sahaja sampai bersama rayyan.

"Entahlah,tiba tiba makin melarat dia punya perbualan.maklumlah baru jumpa.duduklah"balas mya menepuk kerusi di seblhnya.

"Oh..okay,mir sebelah kau kosong kan? Aku nak duduk situ"farhan yg sepatutnya duduk di kerusi yg dihulurksn mya,sebaliknya dia seperti melarikan diri dengan menolak lawaanya.mya terkedu sedetik sambil menampal senyum plastik.

"Biar aku duduk sebelah mya"ujar rayyan sepantas yg boleh melabuhkan punggungnya.

"Duduklah.dipersilakn"bLas mya sopan.

"Jadi apa apa soalan lagi?"soal mya ingin tahu.

"Ha.ada satu lagi.kak mya dah ada boypren?"soalan berbaur gurauan yg ditujukan smir tidak semena mena menjadi satu soalan srs utk mya.namhn ketawanya cuba dikuatkan.

"Apalah merepek bagai ni...dah jom blaja!"

Farhan hanya melihat tipu daya mya.

***

Cinta Buat MrHeadprefect ✔Where stories live. Discover now