CBMRH 19

4.6K 278 9
                                    

"Mya!!!!!"jeritan yg kuat ditelinga mya yg hampir lelap memang mengundang marahnya.salam tak apa tak!

"Kau tak tahu nak bagi salam ei myrah?"marah mya dengan wajah tidak puas hati.

"Okay..,sorry! Ni ha! Aku excited sangat,sbb tu lupa nak bagi salam."terang myrah sebelum menghukurukan kertas berbentuk borang yg masih belum diagihkan untuk kelasnya.mya oerlahan lahan mencapai borang tersebut.

"Borang keizinan untuk menyertai camping di bla bla bla pada minggu hadaon!!!"suaranya bertukar riang.inilah perkara yg oaling ditunggu tunggu semua pelajar tingkatan 5 dann 4.terasa bahagia menyelubungi diri nsmun dicontrol menahan air muka.kertas tersebut dibawa ke meja guru dihdapan.meja guru diketuk dua kali membuatksn semua prlajar memandang kehadapan.

"Aku ada pengunguman.nak dengar yg gembira ke yg sedih dulu?"ujar mya dengan senada.

Pelajar dihadapanya rancak berbincang dihadapanya.macam macam reakdi dapat dilihat.dah terkena budak budak ni..

"Sedih dulu lah.."
"Aah,dah sedih baru happy"
"Betul3"

Mya menarik nafas sedalam yg boleh.lakonan pelakon pembantu tsk berapa nak membantu wanita nya itu mula dieperlakukan.pelajar lain mula terpedaya dengan riak wajahnya

"Kita ada kelas tambahan 3 hari berturut turut di sekolah minggu hafapan."hampir terjatuh rahang pelajar lain mendengar keterangan mya.alangkah setengah hari dah seksa macam apa,inikan 3 hari?! Apakah?!

"Yg gembiranya,..."ayatnya digantung membuatkan pelajar lain tertunggu tunggu.

"Korang semua dah tertipu dengan lakonan dia and 3 hari berturut turut tu sebenarnya untuk ksmping bla bla pada minggu deoan..."selamba isyraf yg baru masuk kr dalam kelas menyambung ayat mya membuatkan pelajar lain msrah.

"Mya!"jerit eric.

"Sorrylah..lek lek je sudah.gurau sikit pun tak leh"gerutu mya sebelum kembali kr tempst duduknya.matanys kembali ke arah isyraf yg tersenyum mengejk disebelahnya.sekepal penumbuk dikeluarkan.ada jugak yg betul 2 kene ni nanti...

***
Suasana waktu balik agak meriah kerana penuh dengan kekecohan ksmping,begitu juga mya.namun langkahnya yg excited ingin menapak ke dalam kereta puan khalisya terbantut sebaik sahaja bahagian belakang begnya ditarik.bukan mya je yg terkejut,puan khalisya pun.mana taknya? Kalau nak tackle pun takkan sampai depam family.

"Assalamualaikum aunty,ni isy nak cakap sikit ni.harini isy nak pinjam tuanang kesayangan isy ni boleh tak? Sebelum maghrib isy pulsng."suara isyraf menyejykkan hati puan khalisya.sopan je dengar perkataan tunang...dari mulut bakal menantynya itu.pian khalisya hanya tersenyum sebelum mya membantah.

"What? Kau nak culik aku kemana? Taknak.aku nak balik.nak lunch dengan family,nak beli barang camoing,mandi,tidur macam macamlah.dah shuh!"halau mya sebelum mencuba untuk melepaskan diri namun gagal.gila apa mamat ni,mama masak2 sedap sedap kau nak 'pinjam' aku sesuka hati.apa kau ingat aku barang nak pinjam pulang.ada kene hayun dengab kasut sekolah ni nanti.

"Apa cakap macamty dengan tunang sendiri mya..tak baik tau.lagipun mama tak masak apa apa  pun.mama busy hatini tak boleh keluar.dah pergi pergi! Isyraf jaga mya baik baik ya.."balas ouan khalisya sebelum menutup pintu kereta dan menguncinya.

"Mama!"jerit mya geram.namun hsnya asap kenderaan yg beredar yg didapatinya.pandanganya kembali kearah isyraf dibelakangnya.

"Kau kalau satu hari tak buat aku rasa nak bagi penumbuk aku dekat kau tak boleh ei?"amaran mya langsung tidak menakutkan isyrf.isyrf mendekatkan mukanya ke arah mya.

"Setakat penumbuk sekecil tu,no hal lah cik tunang.."perli isyraf tersenyum sinis.

"Ni lagi satu hal.jangan.cuba.panggil.sku.cik.tunang.lagi.faham?"arah mya mengecilkan matanya.

Cinta Buat MrHeadprefect ✔Where stories live. Discover now