CBMRH 36

4.1K 339 37
                                    

Pipi mya dihelus lembut.wajah mya ditatap sayu.angin sepoi yang dingin serta wajh mya mendinginkan lagi pelusuk kalbunya.kata kata yang ingin diperkatakan ingin diputar semula.tanganya ditarik smeula ke tepi.

"Abng?..knp ni..kalau abang ada apa apa nak cakap,abang cakap je.mya ada"balas mya sopan.

Isyraf tidak membalas swbaliknya hanya memberi sebuah senyuman.sebuah swnyuman yang amat memeritkan jiwa dan raga seorang isteri.senyuman yang menyembunyikan pelbagai duka disebaliknya.

Senyuman tu,aku faham isyraf.
Ada sesuatu swbalik senyunan tu,
Tapi knp kau masih berdiam?

"Abang.."

Tangan isyraf digenggam lembut.

"Selagi mya bernafas,mya akan sentiada ada untuk abng.tangan ni..takkan pernah lepas untuk abang.walau apa pun yang abang akan cakap,mya takkan lari darri masalah lagi,kali ni mya janji yang kita akan lalui masalah tu sama sama.duka atau bahagia,kita tempoh sama sama.mya refha.dan mya janji, insyaallah mya akan jadi macam mana siti khadijah jadi untuk rasulullah"

Tangan isyraf dicapai erat sekali lagi.isyraf masih lagi diam dengan senyuman nipis yang terukir di wajahnya.seketika waktu wajah isterinya itu ditatap.terasa hangat wajah menahan sebak.tidak tahu mengapa mulutnya terasa berat untuk berkata apa apa setakat ini wajah mya terlalu sayu buatnya.dahi mya dikucup lembut.

"Terima kasih sbb berubah utk abang mya,dan abang pun janji,abang akan cuba jadi sepweti rasulullah dengan isterinya.insyaallah mya."

Mya pula membalas dengan senyuman nipis.air matanya membasahi pipi.kepalanya dilentokkan ke dada isyraf.isyraf membalasnya dengan dakapan lembut.sekali lagi kepala isterinya dikucup perlahan.

"Mya arisya binti dato'affemdi,i love you"

"Muhammad isyraf daniel bin jamaludin,i love you too"

Tangan mya yang berada di genggamannya diangkat ke bibir dan dikucup.sinaran matahari yang terpantul di cincin emas putih mereka menjadi saksi saat saat indah mereka di situ.

***

"Isyraf sini kejap!"panggilan kuat dari ruang dapur mengejutkan isyraf yang  berada di ruang tamu.

"Ada apa mummy?"soal isyraf sopan sambil kakinya berjalan ke arah dapur.

"Malam ni..maummy ingat nak ajak mama dengan mya dinner sekali,isyraf boleh tolong callkan diaorang?"balas puan khalisya menoleh wajah anak lelakinya itu.

"Bukan setakat call,pergi ambik depan rumah pun isyraf tak kesah mummy,isteri isyraf.."ujar isyraf dengan senyuman di wajhnya.

"Amboi anak mummy sorang ni..bukan main lagi ye,sukahati isyraf lah ye,mummy nak siapkan kerja sikit ni"balas puan khalisya mencubit lembut wajah isyraf dihadapanya.

"Kalau macamtu,isyraf pergi jemput diaorang dulu eh?assalamualaikum"kata isyraf lagi sambil berlari mendapatkan kunci kereta audinya.

Puan aida yang melihat kebahagiaan yang dikecapi isyraf itu tidak lekang senyuman di wajah.ibu mana yang tak gembira?

Isyraf yang bwrada di dalam kereta,sempat mencapai telefonya dahulu sebelum menumpukan pemanduan.nombor mya didail pantas

"Assalamualaikum, ada apa call ni?"soal mya sebaik sahaja panggilan berjaya disambung.

Cinta Buat MrHeadprefect ✔Where stories live. Discover now