Hoofdstuk 16 Spreekwoorden en de letterlijkheden

388 37 15
                                    

Sophie's POV

'O my God!' gilt Stephanie hysterisch.

'Wat?' vraag ik terwijl ik de deur achter me dicht doe.

'Kijk eens wat ik vind!' roept ze.

Ik loop naar de keuken toe om te bekijken wat ze gevonden had.

Ze lacht hysterisch, 'Ik heb de hond in de pot gevonden!'

Op tafel staat een hele grote bloempot met Sam erin. Met samengeperste lippen kijk ik Stephanie aan, ‘Wacht, ik heb ook nog iets voor je,' Ik haal een vel stickers uit mijn broekzak en plak er een op haar voorhoofd, 'Je verdiende echt een sticker.'

'O mijn god!' roept ze naar Daantje, die net binnen kwam lopen, 'Ik heb een sticker gekregen!'

'Feest,' hoor ik Daantje zeggen als ik Sam uit de pot til en haar op de grond zet.

'Oh, oh, oh, en,' roept Stephanie terwijl ze achter de woonkamerbank graait en een zak naar boven haalt, 'Ik vond de kat in de zak!'

Voor ik kon bedenken wat ze nou eigenlijk had gedaan kwam Alicia binnenstormen, 'Heeft iemand van jullie Harry's kat gezien? Hij is ineens weg- O mijn God, Stephanie! Dat is Harry's kat!' roept ze en rukt de zak uit Stephanies handen om de kleine kat uit de zak te halen, 'Waarom doe je dat?!'

Stephanie kijkt haar beteuterd aan, 'Ik wilde de kat in de zak hebben...'

Daantje port me tegen mijn rechterarm, 'Ik denk dat ze nog een sticker verdient.'

'Dan heb ik niet genoeg stickers voor de rest van de avond,' mompel ik.

Ik loop naar Stephanie toe en grijp haar schouders, 'Raak nooit meer een dier aan. Of beter nog. Blijf minstens op een kilometer afstand van een dier.'

'Maar ik wil zo graag een huisdier,' zegt ze met een pruillip.

Alicia loopt naar de koelkast en komt terug met een pakje boter, 'Dit is Blueband, een heel trouw huisdier. Uitsluitend in de koelkast bewaren,' zegt ze terwijl ze het pakje boter aan Stephanie geeft.

Nog steeds kijkt ze verdrietig, 'Ik wil een écht huisdier.'

'We vinden wel iets,' zegt Daantje opbeurend.

Ik loop naar de hoek van de kamer om de laatste slinger op te hangen, 'Ik denk dat we klaar zijn.'

Lynn komt binnen met een prachtige lichtblauwe taart en zet hem in het midden op tafel.

'Wow, dat is echt de beste verjaardagstaart ooit!' zegt Daantje enthousiast.

'Je wilt ook niet weten hoe het voelt om dat ding te tillen. Ik dacht de hele tijd dat ik hem ging laten vallen,' zegt Lynn opgelucht.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 09, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Liars~Sequel on SurviveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu