Hoofdstuk 10 Het ei der wijzen

840 54 9
                                    

Hoii,,

@Fiemone, (Daantje) heeft meegeholpen met schrijven. Daarom bedank ik haar bij deze, en zal dit hoofdstuk aan haar opgedragen worden. Liedje (alsof het voor dit hoofdstuk gemaakt is) hiernaast.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sophie's POV

Overal lag wel iets. Als het niet de papiertjes op de televisie waren, waren het wel de stokjes die onder de bank uitpuilden.

'Hoelang zei je dat je hier bent geweest?'

'Uhm.. 4 weken,' zegt hij.

'Louis,'

'Ja...'

'Dit krijg ik niet eens voor elkaar in vier jaar!'

'Zo erg is het ook weer niet hoor,' antwoordt hij verontwaardigd.

'Dit is milieuvervuiling! Ik bel een schoonmaakploeg,' zeg ik en haal mijn telefoon uit mijn broekzak.

~*~*~*~*~*~*~*~*

De deurbel gaat en zo snel als ik kan spring ik van de milieuvervuilende bank af en open de deur. Vijf mensen staan bij de deur.

‘Kom binnen, ‘ zeg ik en laat ze binnenkomen.

‘Wat is het probleem, mevrouw?’ zegt een man.

‘Nou… kijk zelf maar,’ zeg ik,’Lust er iemand koffie of thee?’

Allemaal kiezen ze voor koffie waarna ik het koffieapparaat aanzet.

‘Dit was echt niet nodig, Sophie,’ zegt Louis die de suiker uit het keukenkastje haalt.

Er komt een vrouw aangelopen,’Ik heb even rondgekeken, en ik heb besloten om Erik en Ingrid nog op  te bellen voor extra hulp,’

‘Niet nodig, zei je toch?’ zeg ik grijnzend en kijk hem aan.

‘Laat maar,’ gromt hij waardoor mijn glimlach alleen nog maar breder wordt.

Daantje’s POV

Lynn en ik delen samen de vierde verdieping van dit huis. Ik hoor dat er in de verdieping onder ons mensen binnenkomen. Ik vraag me af wat er nu weer aan de hand is. Een tijdje blijf ik luisteren, blijkbaar is het een schoonmaakploeg. Na een tijdje heb ik geen zin meer om te luisteren en besluit wat te gaan eten. Een gebakken ei misschien. Ik open de koelkast. Melk, ham, worst, kaas, spaghetti? Ik haal de spaghetti eruit en leg het op een schap in de berging. Ik kijk weer in de koelkast, geen ei.

‘Lynn, hebben we eieren?’ vraag ik aan Lynn die in de woonkamer televisie zit te kijken.

‘Nee, daar zocht ik net ook al naar,’ zegt ze.

Ik besluit twee verdiepingen naar beneden te gaan en aan te bellen bij Niall en Zayn, Alicia en Stephanie zijn er niet en Harry en Liam gingen ook even weg. Ik druk op de bel en na enkele seconden schiet de deur open.

‘Vas Happenin’ Daan?’ roept Zayn vrolijk.

‘De eieren zijn op, hebben jullie nog eieren?’

‘Ik zal even kijken, kom maar binnen,’ zegt hij en houdt de deur voor me open.

‘Waar is Niall?’ vraag ik.

‘Hij heeft op het laatste moment besloten om toch maar met Harry en Liam mee te gaan,’ hoor ik vanuit de keuken.

‘En jij niet?’

‘Geen zin,’ zegt hij terwijl hij nog steeds in de koelkast aan het rommelen is.

Liars~Sequel on SurviveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu