1 BÖLÜM - DAĞ

42 5 3
                                    

             Everst Dağ'ının eteklerindeki ana kamptan ayrılalı 7 saat olmuştu. Tipi kar tanelerini bir kamçı gibi savuruyor küçücük tanecikler birer silaha dönüşüveriyordu. Nazlı, hayatının tasasız ve masum yıllarında oynadığı kardan adam yaptığı bembeyaz taneciklerin nasıl bu kadar sert savrulabildiğine hayret ediyordu. Kamp liderinin verdiği hava durum raporuna göre rüzgarsız güneşli beş günleri vardı. Anlaşılan bu hava raporu pekte tutarlı değildi. Aniden bir kar fırtınası bastırmış. Göz gözü görmez olmuştu. Halatlar ile bir birlerine bağlanmamış olsalardı, her biri ayrı bir tarafa hareket edebilirdi. Tırmanma grubu lideri Daniel, daha önce defalarca tırmandığı bu sarp dağda yönünü bulma konusunda iç güdülerine güveniyor ve peşi sıra gelen insanların fırtınayı sağ salim atlatmalarına yada en az kayıpla hedefe ulaşmaları için çabalıyordu. 

              Dünyanın farklı yerlerinden gelen on bir maceraperest dağcı ölüm kalım savaşı veriyorlardı. Görebildikleri tek şey fırtına ile uçuşan ve yüzlerine sert bir şekilde çarpan kar taneleri idi. Daniel, fırtınaya meydan okumak yerine estiği yöne doğru hareket etmenin daha akıllıca olduğunun bilincindeydi. Ne var ki!  Bu seçenek daha zahmetli ve uzun bir yolu tercih etmek demekti.  Bu durumda gruptan kayıplar olması yüksek bir ihtimaldi. defalarca sıcak yaz günlerinde çıktığı bu doruğu avucunun içi gibi biliyordu Daniel. Hayatı boyunca hep mantıklı olan seçeneklere öncelik vermişti. Küçük mağaraların olduğu rüzgarı sırtına alan bölüme hangi taraftan gitmeliydi? Şimdi bu kararı verme zamanıydı. Fırtınaya meydan okuyup kestirmeden gitmek mi? Bu karar kafilenin tamamının ölme riski taşıması demekti. Ancak fırtına ile aynı yönde hareket edip gruptan bir kaç kişinin kaybını göze almak daha mantıklı idi. Her iki seçeneğinde büyük riskleri vardı. Liderliğini yaptığı grup deneyimli idi. Daha önce de bu zor şartlarda tırmanmış kişilerden oluşuyordu. Bu yüzden iç güdülerine güvenip ani bir hareketle fırtınanın tersi yönüne buz çekicini sert bir şekilde saplayıp kendini çekti. Daniel'in hemen ardında onu takip eden Michel, bu hamleye bir anlam verememişti. En az Daniel kadar tecrübesi vardı Michel'in.  Ancak  bulunduğu şartlarda bu karara uymak zorunda olduğunun farkında olarak,  devam etti. Peşi sıra gelen diğer dağcılar aynı yol ayrımında önündekileri izlemeye başladılar.  Fırtına şiddetini gittikçe artırıyor dağcıları emrindeki kar taneleri gibi savurmak için var gücü ile çabalıyordu. Güçleri tükenmek üzereydi. Daniel, önünde duran derin ama dar boşluğu aştıkları vakit kurtulacaklarını biliyordu. Tırmanış ipinin ucundaki kancayı var gücü ile sallayarak karşıya sabitlemeye çalışıyordu. Bir kaç denemeden sonra nihayet bunu başarmıştı. Sabitlediği halatın kendilerini taşıyabilecek bir yarığa tutunmuş olmasını diliyordu. 

            Peşi sıra gelen grup bir birlerine çok yaklaşmışlardı. şimdi hepsi kurtuluşun karşıya atlayarak, belli belirsiz görünen oyuğun içinde fırtınanın geçmesini beklemek olduğunu anlamıştı. Daniel, Kendini gruba bağlayan ipi çözdü. 

''Ne yapıyorsun sen ? Delirdin mi!'' dedi Michel 

 Rüzgardan söylediklerinin anlaşılması çok zor olmasına rağmen Daniel vücut dili ile anlamıştı Michel'in buna onay vermediğini.

              Daniel, vücut dile ile destekleyerek. 

 ''Halatı test etmem gerek.'' diye cevap verdi.   

              Ardından Michel'in cevap vermesini beklemeden kendi beline bağlı olan ipin halkasını, az önce sabitlediği halata takarak karşıya geçmeye başladı. Grup büyük bir heyecanla Daniel'i izliyordu. Bir kaç tehlikeli sallanmadan sonra Daniel Karşıya geçmeyi başarmıştı.  Grubun diğer kalanı sıra ile yaklaşık yirmi beş metrelik bu tehlikeli yolculuğu zorda olsa başarı ile tamamlamışlardı.  Daniel verdiği tehlikeli ve zor kararın sonucunda on bir kişilik bu grubu sağ salim emniyete almış az da olsa rahatlamıştı. En güvenli olduğunu düşündükleri mağaraya girdiler. Sırt çantalarında ki yaşam destek malzemeleri ve tek kişilik uyku tulumları ile fırtınanın dinmesini beklemekten başka çareleri kalmamıştı. Hava iyice kararmış fırtına etkisini daha da arttırmıştı.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 12, 2018 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

BUZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin