Eğitim Ve Bilime Verdiğimiz Önem

23 3 4
                                    

   Özellikle son yüzyılda dünya üzerinde en çok önem verilen konu eğitimdir. Eski çağlarda eğitime - özellikle kız çocuklarında- gereken önem verilmiyordu. Eğitimin çocukları dinsiz yapacağını düşünenler bile vardı. Şu an bu nasıl bir düşünce diyor olabilirsiniz ancak o zamanlar bu halk arasında oldukça yaygın bir şeydi. Ancak son yüzyılda eğitim ister ülkemizde -hala eğitimin gereksiz olduğunu düşünenler var- isterse de tüm dünyada en önemli konu olmuştur. Şüphesiz eğitim uygarlığın en temel basamağıdır. Bu yüzden yapılan yatırımlar gayet mantıklı geliyor. Tabi aklını kullanabilenlere. Dünyada eğitim için atılan adımların başında eğitim kurumlarını yaygınlaştırmak geliyor. Avrupa' nın bütün ülkelerinde üniversiteler için kullanılan sermaye zirvede oturuyor. Tabi halk ve devlet de bunu destekliyor çünkü eğitimin önemini biliyorlar. Konu ülkemize döndüğünde ne yazık ki durum biraz farklı. Ülkemizde geçmiş yıllarda çok daha az yüksek eğitim kurumu vardı. Bu yüzdem biraz daha ilerleme kazanmış durumdayız. Ancak günümüzde çok yaygın bir konu hakkında konuşacağız. Bu konu akıllarınıza gelmiş olabilir. İmam Hatipler. Eskiden kapalı olan veya az sayıda olan bu dini eğitim kurumları, günümüzde çok yaygın durumda. Açıkçası ben bu politikaya karşıyım. Örneğin bulunduğunuz muhitteki imam hatip liselerinin sayısıyla diğer liselerin sayısını karşılaştırırsanız farkı göreceksiniz. Bu fark bana göre bizim uygarlık yolundaki attığımız adımları yavaşlatıyor. Yani imam hatipler uygarlık yolundaki bir engeldir diyemem ama onların yerine gelecek yüksek eğitim kurumları bizi ileriye götürecek adımları hızlandırabilir. Benim şahsi savunmam imam hatiplerin hepsinin kapatılması değil, sayılarının azaltılması. Tabi onların yerine kaliteli yüksek eğitim kurumlarının gelmesi halinde.

                              ***
   Eğitim konusundaki görülerimin yanında bilim adına atılan adımlar hakkında da görüşlerimi bildirmek istiyorum. Dünyada büyük devletler bilim araştırmalarına milyar dolarlar yatırıyor. Ancak ülkemizde bilime bu kadar önem verilmiyor. Aksine bilim adına atılan adımlar, "kafirlerin işi, gavur icadı" gibi aptalca hitaplarla engellenmeye çalışılıyor. Cumhuriyet' in ilk yıllarından beri bu tarz gerici eylemler hep yapılıyor. Fakat günümüzde bu tarz düşünceler oldukça yaygın. Bir örnek verelim. Bir öğrenci çok uğraşıp bir cihaz geliştirse, bir kısım insanlar, onu yapacağı sürede namaz kılsaydı diyor. Sizce bu kelimeler akla mantıklı geliyor mu? Bir genç bilime bir katkıda bulunup çalışıyor,  sen onun yerine inancının gereklerini yapsa daha iyidir diyorsun. Kul ile Allah arasına girmek insanlara düşmez. Herkes kendi ibadetini kendine yapar. Günahını, sevabını kendine işler. Ancak günümüzde her şey boşverilsin, öteki dünya kurtarılsın gibi bir algı var. Bu görüşe karşıyım. Kendini kurtaracak olan kendine, kurtarmayacak olan kendine. Birilerinin hayatına karışmak kimseye düşmez. Yani diğer bölümlerimizde de söylediğim gibi kimse kimsenin hayatına karışmamalı. Herkes kendi için çalışmalı, kendini kurtarmalı.

TOPLUMUMUZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin