Türk mutfağı bildiğimiz üzere dünya çapında tanınır hale geldi. Bunun sebebi sadece kültürel etkileşim mi sizce ? Bana göre bu sadece kültürel etkileşimle olan bir şey değil, Türk mutfağının ciddi derecede zengin bir yapıya sahip olmasıyla da ortaya çıkan bir şeydir. Yani çok lezzetli tatlara sahip olmamızla oluşan bir zenginliktir.
Genel bir yargı olarak Türkler halk arasındaki deyimi ile "boğazına" düşkün bir halktır. Bunu cidden yalanlamak hatadır. Dünyada günü en fazla yemek yiyerek geçiren bir halk olmak kolay değil sonuçta. Her neyse yeniden yemek kültürümüze dönelim. Sıradan bir Türk misafirliğini düşünün. Misafirin önüne neler neler konulur. Ben bunda bir sorun görmüyorum. Çünkü bu Türklerin örf ve adetleriyle günümüze gelmiş bir alışkanlıktır. Yani millete kazınmış olan bir özelliği kolay kolay silemezsiniz. Aslında ben bu tarz şeylerin kaybedilmemesi gerektiğini savunan birisiyim. Çünkü geçmişten bugüne gelen kültür değerleri kolay kazanılmıyor sonuçta. Farklı bir konudan yemek alanına dönersek, dünyanın geri kalanı -özellikle de geniş olmayan aileler- sabah kahvaltıda pek bir şey yemiyor. Sadece bir mısır gevreği ya da portakal suyuyla işe veya okula gidenleri de biliyoruz. Türkiye' ye döndüğümüzde ise bunun tamamen değiştiğini de biliyoruz. Türkler genelde kahvaltıda -özellikle pazar sabahları- çok geniş bir sofraya sahip olurlar. Yani karınlarını tam doyurmadan sofradan kalkmazlar. Aslında bu sağlık anlamında da önemli. Genelde uzmanlar kahvaltıdan akşam yemeğine kadar yenilen şeyleri azaltarak yenmesi gerektiğini belirtiyor. Dünyanın geri kalanına göre kahvaltıyı daha besleyici yapmamız güzel. Ancak akşama doğru yenilen şeyleri azaltma konusunda eksiklerimiz var bana göre. Biz günün her saatinde her türlü yemeği yiyebiliriz. Sonra soda içsek yeter diyerek gecenin bir vakti yemek yediğimiz de olur. Türkiye' de genellikle yemek sabahtan akşama yenir ama atıştırmalıklar hiç kesilmez. Gece, sabah, öğlen, akşam vs. hiç fark etmez. İşte bu Türklerdeki yemek anlayışının en uygun olmayan tarafı bence. Evet çok zengin bir mutfağımız var. En lezzetli yemekleri mutfağımızda bulabilirsiniz ama yediğimiz şeyler ve yemek vakitleri bu güzel mutfağın bir önemini bırakmıyor. Tabiki bunlar benim şahsi görüşlerim. Katılmayanlara saygı duyarım fakat bunu söyleyen sadece ben değilim. Uzmanlar da benimle aynı görüşte.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TOPLUMUMUZ
No FicciónTürkiye' nin toplumsal ozelliklerinin, kendi kişisel görüşlerimle harmanlanıp sizlere sunuldugu bir kitap denemesi olacak.