Sanata Ve Sanatçıya Verdiğimiz Önem

25 2 1
                                    

   Ülkemizde, özellikle Cumhuriyet' in ilanından sonra kültürel alanda büyük gelişmeler yaşanmıştır. Ulu Önder Atatürk sanata ve sanatcıya duyduğu saygıyı birçok sözünde belirtmiştir. Günümüzde de durumun fazla değiştiği söylenemez. Aslında tekrar düşünmek gerekirse biraz değişti. Çünkü görüş ayrılıkları bizim sanata bağlılığımızı bir kefeye koyuyor. Yani bizim bakış açımız sanata olan bakışımızı da etkiliyor ve yeterince faydalanamıyoruz sanattan. Bunu bir örnekle açıklayalım. Ülkemiz adına değerli bir sanatçı vefat ediyor, ancak arkasından bazı kesimler siyasi görüşünden dolayı "ateşi bol olsun" gibi cümleler kuruyor. Aslında bu cümleleri kuran kişilerin çoğu kendini çok iyi ve hayırlı gören, ben müslümanım diye geçinen kişilerdir.  Siz bir insanın siyasi görüşünden dolayı ölümünde sevinç duyarsanız, müslümanım diye geçinemezsiniz. Başka bir örnekle açıkşarsak; zamanında her görüşten şairlerimiz cezaevine girmiştir. Buda sanatçıya gereken önemi göstermediğimizi gösterir. Yani görüş ayrılıklarının bizi böldüğünü.

                            ***
   Değinmek istediğim bir diğer konu da sanatçıya karşı olan eleştirilerimiz. Bazen çok acımasız olduğumuzu düşünüyorum. Bir sanatçı - sadece şarkıcı olmasına gerek yok- açık bir kıyafetle sahneye çıksa kötü sanatçı oluyor. Ayrıca siyasi görüşünü bir şarkıda dile getirse vatan haini sayılıyor. Bunun örnekleri geçmişimizde bolca var. Tabi bolca örnek olması bizim için üzücü bir durum oluyor. Bana göre sanatçı siyasi görüşüyle, kıyafetleriyle veya şarkılarındaki sözlerle değil,  işini layıkıyla yapmasıyla veya yapmamasıyla eleştirilip değerlendirilmelidir

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jan 16, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

TOPLUMUMUZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin