prolog

153 7 3
                                    

"Tolong aku naim ". Sang ratu meminta tolong kepada pembatunya . Air mata sang ratu turun membasahi pipinya.

"Aku tak akan tolong kau lagi." Balas naim air mata mula mengalir tampa dia sedari .

"Ini balasan kau buat dekat aku ? . Aku pungut kau dari hutan bergini kau balas pembatu tak guna ". Marah sang ratu .

Naim terdiam lalu dia meninggalkan sang ratu yang sedang sakit di atas katil . Pintu bilik ditutup dengan kuat.
" naim mana bonda  ?." Tanya putra fixzal sambil membawa membawa sebilah pisau dan sedulang buah untuk diberi kepada sang ratu untuk santapan nya .

"Ratu dalam bilik , kamu hendak ke mana fixzal ? ." Tanya naim sambil melihat pisau dan buah buahan .

"Nak bagi bonda makan kesian bonda tak dapat jalan . Ini semua salah ayahda raja eibal kalau lah dia tak kahwin lain bonda mesti masih sihat." Ujar putera fixzal sambil mengalirkan air mata lalu dia pun meninggalkan naim bersendiran di hadapan bilik tetamu.

Istana 7bintang sudah tidak seperti dulu . Kini istana tersebut sudah tidak banyak rakyat selepas peperangan antara istana bulan helang  . Rakyat sudah berpindah dan tidak lagi berapa di istana 7bintang . Raja eibal turut mengahwini pemasuri ebyzira yang kehilangan suami nya semasa peperangan tersebut .

"Tolong jangan ganggu aku". Jerit sang ratu dari bilik .

Putera fixzal membuka pintu bilik bonda dia tergejut lalu dulang berisi buah dan pisau terjatuh lalu . Putera fixzal pengsan.

Naim yang berlari ke kamar sang ratu bergejut melihat putera fixzal yang pengsan. Matanya melihat sebuah makluk berbulu lebat dan mata saga  sedang cuba membubuh sang ratu ...

ratuWhere stories live. Discover now