20 tahun yang lalu
Erik mikaly membuka pintu rumah nya dan melihat rumput hidup. Kaki nya melangkah keluar dari pintu rumahnya . Pintu rumah ditutup dengan rapat sekali .
Erik mikaly pun berjalan hendak ke kolej nya tidak jauh dari rumahnya. Sambil berjalan perasaan nya berasa pelik sekali setiap hari dia bermimpi istana dan nama nya selalu di sebut oleh seorang ratu .
"Mika !!! . Jerit sofya sambil membawa novel cinta .
"ya saya" balas pendek erik sambil tersenyum malu.
" mika awak nak pi kolej ka ? ". Tanya sofya sambil berjalan bersama erik .
"Yup nak pergi kolej tapi kelas saya 1 sahaja hari ni . Awak pulak ada kelas ka hari ni?." Tanya erik sambil melintas jalan untuk ke kolej .
"Sama lah satu kelas sahaja pukul 11". Balas sofya .
Mereka pun berjalan dan sampi ke kolej . Jam di tangan menunjukan pun pukul 11 erik pun berlari ke kelasnya dia pun belajar seperti biasa sampi lah dia berjalan ke tandas .
Semasa perjalan ke tandas erik terdengar bunyi yang aneh sekali perasaan nya bergitu takut sekali .
Dia berjalan dan terus berjalan sampi sahaja di tandas dia pun membukak pintu tandas dan membuang hajat nya . Keluar sahaja dari tandas dia melihat seorang lelaki berpakaian serba hitam sedang melihatnya sambil terseyum manis .
"Putera erik mikaly anak kepada putera fixzal sudah lama saya cari kamu". Lelaki misteri itu membuka mulut pintu tandas tertutup rapat .
"Kau ni sapa ? . Aku bukan ada putera pun" . Balas erik mikaly dengan berani sekali tetapi dalam hatiya dia bergitu takut sekali akan lelaki itu.
"Aku Naim penjaga ratu qismita dari istana 7bintang datang menjemput kamu datang ke istana berjumpa dengan ratu qismita . Balas lelaki misteri itu sambil bersemyum lebar .
" istana ? Ratu ? . Aku tak mahu ! .balas erik kepalanya mula pening secara tiba tiba apa bila nama ratu qismita disebut .
Mata erik terpejam dengan sendiri dia pun berjatuh ke lantai tandas. Lelaki misteri itu hilang selepas erik pengsan di dalam tandas .
Erik membuka matanya di melihat di sebelahnya ada sofya dan seorang doctor sedang merawatnya.
"Sofya apa dah terjadi ? .tanya erik sambil memegang kepalanya berasa sakit sekali .
"Kita ada dekat hospital kau pengsan dalam tandas tadi rain yang bawak kau ke hospital dia tengok kau pengasan selepas kau keluar dari tandas". Balas sofya dengan panjang sekali . Sofys kelihatan risau dengan apa yang terjadi kepada erik.
"Erik doctor lepaskan kamu pulang malam ini jugak tetapi kamu jangan biar perut itu kosong okey ? . Doctok memberi nasihat kepada erik sambil tersenyum .
"Baiklah doctor". Balas erik sambil terseyum kepala nya masih sakit dan masih teringat tentang perbualan lelaki misteri .
"Okey doctor pergi dulu". Doctor pun berjalan keluar dari bilik erik sambil tersenyum .
#bersambung.
YOU ARE READING
ratu
HorrorAku datang kerana demdam . Aku hilang kerana dia . Aku sang ratu yang lemah tetapi aku kuat kerana dia Aku ratu qismita datang membalas perbuatan kotor kau ratu ebyzira.- ratu qismita Aku lebih berkuasa dari kau - ratu ebyzira