wat als bella toch voor een grotere keuze staat dan ze dat ze dacht? dan zou het verhaal anders lopen mischien zo?
even een korte inleiding: dit gaat dus over boek 2 new moon. edward is al verdwenen en bella zit nu net thuis.
ik lag op mijn bed en keek omhoog naar het plafon en kan niet bedenken hoe ik hier ooit door heen kom zonder edward. het idee deed al pijn in het gapende gat dat in mij zat ik kon zo toch niet verder met leven, met lol maken, met alles. ik kan het niet meer. maar ja, ik moet toch verder en moet morgen naar school dus ik ga huiswerk maken mischien lijdt dat een beetje af. dus ik ging huiswerk maken ik dacht zoveel mogelijk aan school en jacob want ik kan het leven al helemaal niet door komen zonder jacob. o nee aleen het idee al. ineens hoor ik de deur bel. dat zal vast charlie zijn die terug van zijn werk komt. ik sprint naar beneden en doe de deur open maar het was charlie niet het was jacob. "heej jake wat kom je doen om half 11?" nou ik moet je iets zeggen, het is heel belangrijk ik moet even binnen komen. oke is goed, kom binnen. is charlie er al. nee hoezo? nou wat ik je nu ga vertellen mag hij niet weten. oke maar wat is er dan? vroeg ik nieuwschierig. je weet toch dat edward weg is gegaan? au dat deed pijn in mijn gapende gat. ja dat weet ik, nog al logich toch?! ja kijk nu hij weg is heb ik de kans om... jake, hou op ga weg ik wil dit nu niet!!! riep ik boos. maar bella? nee!! maar laat me nu even uit praten please? nee! ga weg jake, ik blijf trouw aan edward wat die ook doet! bella je weet dat je morgen toch weer naar la push komt want je kan niet zonder me dus dan vertel ik het morgen wel. ja ik weet het, sorry jake maar.. ik vind het zo moeilijk om zonder edward te moeten zijn en jij bent de enige die mij nog kan opvrolijken. maar vertel het toch morgen maar, doei jake. maar bella.. doei jacob! oke doei bella.
de volgende ochtend deed ik mijn kleren aan en liep naar mijn auto en reed naar school. na school ging ik als door jacob voorspeld gewoon weer naar la push. in de auto reed ik door het bos en kwam tot stil stand voor het huis van jacob. ik liep naar de deur en belde aan. waarom doet hij nou niet open? dacht ik . ik belde nog een keer aan en wachte af. een paar minuten later werd er toch open gedaan door billy black de vader van jacob. heej bella gezellig dat je er weer bent. heej billy is jacob thuis? vroeg ik in de hoop dat hij ja zou antwoorden. nee sorry bella maar jacob is met zijn vrienden ergens in la push aan het rond hangen mischien is hij er morgen weer. o nee dit word een hele lange dag zonder jacob. oke doei billy. dag bella
ik stapte in de auto en dacht na wat ik vandaag eens zou doen. ik reed over de eenzame weg terug naar huis en deed de deur open maar voor ik naaar binnen stapte bedacht ik dat ik wel naar seattle kon gaan.dus ik liep weer naar mijn auto en reed weer verder over de eenzame weg naar seattle. toen ik eenmaal halverwege was ben ik om gedraait en weer terug naar la push gereden om te kijken of Jake er alweer was, helaas was dit weer niet het geval. dus reed ik naar huis. ik kwam binnen met zo'n chagerijnig hoofd dat zelfs Charlie vroeg wat er aan de hand was. Bot antwoorde ik dat er niets was en rende naar boven waar ik op mijn bed neer plofte. ik dacht bij mezelf dat ik echt afleiding nodig had maar ik kon niets bedenken. opeens hoorde ik een klein stemmetje in mijn hoofd zeggen dat ik een boek moest gaan lezen. ik vond het een belachelijk idee en bleef plat liggen op mijn bed, maar het stemmetje bleef zo erg aan dringen dat ik maar een boek ging lezen en tot mijn verbazing hielp het een beetje om mijn verdriet om Edward en liefde voor Jake stil te houden.
Na een paar uur schrik ik ineens op uit mijn boek en kijk op de klok, half 5 alweer ik moets het eten maar eens klaar gaan maken. Toen ik beneden kwam zag ik Charlie al met een verwachtings volle blik naar me kijken. ik liep verder naar de keuken en negeerde hem zoveel mogelijk. ik zetten het eten in de magnetron en wachten tot de trage 2 minuten voorbij waren. ik haalde het eten uit de magnetron en gaf een bord pasta aan Charlie. Honkbal, waarom ALTIJD honkbal.
na het eten liep ik weer naar mijn kamer om mijn huiswerk te maken, maar ik kon mijn hoofd er echt niet bij houden, om eerlijk te zijn dacht ik niet meer zo veel aan Edward als gisteren, ik dacht nu aan Jake en aan zijn lieve haar en puppie ogen. nee! stop! hallo je lover is net vertrokken en je denkt nu al aan een ander?
maar ja ik kon het niet helpen en kon alleen nog maar aan Jake denken. ik lag op mijn bed en viel in slaap. ik droomde zo raar ik liep in een soort bos en Jake stond daar toen ik naar hem toe rende begon ik hem te zoenen. toen ik daar klaar mee was keek ik ineens in de boze ogen van Edward. ik schrok wakker uit mijn droom. half 4 ik moest nog even slapen. na een rare nacht ging ik naar school en daarna natuurlijk naar het resevaart van Jake. ik stapte uit mijn auto en liep naar zijn huis om aan te bellen. Billy deed open met een rare blik in zijn ogen het leek alsof hij schrok dat ik voor zijn deur stond. ik vond het maar raar en vroeg of Jacob er was, weer niet. maar ik moest hem zien in duwde Billy op zij om te kijken of Jacob er echt niet was. daar lag hij op de bank de snurken. waarom mocht ik niet weten dat hij er was? ik schudden hem door elkaar maar trok al gauw mijn handen terug. hij was gloeiend heet! hij zal wel hele erge koorts hebben , maar toen ik wilde weg gaan werd hij wakker. hij schrok dat ik er was ik zag het aan hem. ik wilde echt weten wat hier aan de hand was.
Die avond ben ik te weten gekomen dat Jake een weerwolf is. ik viel bijna flauw toen hij ineens in zo'n enorm beest veranderde, maar ik kan er wel mee leven hoor. ik vind het eigenlijk wel spannend. Zucht, daar ga ik weer is het al niet erg genoeg dat ik niet meer van Edward hou. eigenlijk ben ik nu verliefd op Jacob, maar hoe kan dat? ik snap het niet het zou anders moeten gaan. Edward zou terug moeten komen en dan konden we weer lang en gelukkig leven maar, daar stond mijn hoofd helemaal niet naar. mijn hoofd stond met alle aandacht gericht op Jacob. ik weet niet meer wat ik moet doen. ik denk dat ik maar eens mijn super slechte flirt technieken op Jake ga uit proberen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. het is namelijk het begin stukje dus lijkt het een beetje op het echte boek. Stem en Reageer als jullie tips hebben
xxx maartje
JE LEEST
Twilight: Bella en Jacob *On Hold*
FanfictionWat als Bella niet voor Edward koos? Wat als ze voor Jacob koos en Renesmee nooit ter wereld kwam? worden ze gelukkig? of gaat het helemaal mis? dit boek gaat over Bella die voor Jacob kiest en niet voor Edward. Copyright © 2013 Just_Jenna_x | All R...