Kring...kring...
Kring...."Haih,kacaulah",kata afiqah sambil menutup alamnya.terus afiqah bangun dari tidurnya dan dia terus ambil dia punya towel dan berlalu ke bilik air.seusai mandi dia pun memakai baju blous pink panjang tangan,seluar panjang,dan tudung slaw pink cair.selepas dia siap memakai pakaiannya.dia pun turun ke bawah.
Skip
Di dapur."Eh,ika nak pergi mana ni lawa-lawa",kata puan ina"mak,masak sedap-sedap tau.nanti kawan ika datang",kata afiqah"amboi,habis selama ni mak masak tak sedap ke",kata puan ina"mestilah,sedap",kata afiqah sambil memeluk lengan ibunya.manja."siapa kawan ika yang datang?",soal puan ina."dennis,izlan,bihah,farah,cici dan taro",kata afiqah yang masih memeluk lengan ibunya"amboi,ibu saja ke dia sayang.kita dia tak sayang.merajuklah macam ni",kata tuan ali aca-aca merajuk."mana ada,semua ika sayang",kata afiqah sambil memeluk ibu bapanya.afiqah berjalan ke arah ruang tamu sambil membawa 6 kayu dan 6 pisau untuk digunakan nanti.
Skip
Di ruang tamuAfiqah letak kayu dan pisau di atas meja.afiqah menonton cerita robocapoli."ika,mak nak keluar makanan ada di meja",kata puan ina"siapa je ikut?",soal afiqah"afiq,bapa,abang,kakak.ika okey kan sorang-sorang sebab ada kawan ika",kata puan ina"haah",kata afiqah lalu menyalam keluarganya.bunyi kenderaan makin lama makin jauh...
Tok!!!tok!!!
Tok!!!!!"Oh mak kau meletup",latah afiqah lalu membuka pintu rumahnya."asalammualaikum!",kata bihah,izlan dan farah kecuali dennis dia bukan islam."bihah,lain kali bagi salam baru ketuk pintu.tapi,kalau ketuk tu janganlah sampai pintu rumah aku roboh sudah",marah afiqah"hahahah sorry lah boleh aku pinjam tandas.aku nak pergi tandas betul ni",kata bihah."pergilah",kata afiqah ringkas."korang ada bawa bahan?",soal afiqah"ada",kata mereka berempat."mana cici dan taro?",soal afiqah pelik kerana tiada kelibat cici dan taro."oh,lambat lagi lah tu",kata dennis"afiqah,ni ibu aku suruh kasih dekat kau",kata farah sambil membagi sebungkus makanan"eh,susah-susah je",kata afiqah"oh ye.korang sudah makan?",soal afiqah.mereka semua mengelengkan kepala."mak aku ada masak sedap-sedap",kata afiqah lalu mereka berlima pun pergi ke arah dapur.
Skip
Di dapurAfiqah mengaut nasi untuk kawan-kawannya.afiqah menyimpan makanan untuk cici dan taro.doa di ketuai oleh izlan.manakala dennis doa cara dialah.seusai doa mereka pun makan.selesai makan mereka pun pergi ke arah ruang tamu manakala afiqah dan dennis membasuh pinggan"sedap juga mak kau masak eh",kata dennis seraya tersenyum manis"err...mestilah tengok siapa anak dia ni",kata afiqah.'janganlah senyum macam tu'gumam afiqah"ceh,kau pandai masak ke",kata dennis"mestilah",kata afiqah seraya tersenyum.selesai basuh pinggan mereka pun pergi ke arah ruang tamu.
Skip
Di ruang tamu"Apa yang korang buat tu?",soal afiqah"ohh masak kayu.kau nak kayu goreng?.mestilah buat tempat pensel",sindir izlan"hehe manalah tahu kan",kata afiqah lalu ketawa.izlan dan dennis menggelengkan kepala apabila melihat telatah afiqah."dahlah meh aku tolong gorengkan kau punya kayu sampai rangup taklah gigi kau patah nanti",sindir afiqah lalu menyorok di belakang dennis apabila izlan mahu mengerjakannya"dahlah nanti tak siap tugas kita nanti",kata bihah dan farah hampir serentak."korang buka tv dulu mana tau ada cerita menarik",kata dennis lalu farah membuka tv."guys,cuba tengok ni",kata farah mukanya pucat... .
YOU ARE READING
The walking dead
Adventurecerita ini mengisahkan seorang gadis dan rakan-rakannya pergi ke rumahnya untuk membuat tempat pensel.tiba-tiba mereka di gemparkan dengan berita yang mengejutkan tentang virus zombie telah menyebar ke satu dunia... "aku takkan pergi.sebab keluarga...