part 5

330 27 1
                                    

Afiqah memandikan akif dekat singki.seusai memandikan akif afiqah pun mengelap badan akif sehingga kering.afiqah memakaikan akif pempes yang di jumpai di laci guru,afiqah terus membalut kain yang kering pada badan akif."haa...siap pun",kata afiqah"dah jadi ibu dah kau ni",kata dennis yang tiba-tiba muncul dari belakang afiqah."opocot mak kau",latah afiqah.dennis hanya ketawa."hish,kau ni dennis kalau akif tercampak siapa nak tanggung.aku juga",marah afiqah"hahahah gurau jelah.dah cepat dorang tunggu tu.nanti tak pasal-pasal kita kena tinggal",kata dennis"okey,jomlah",kata afiqah sambil mendukung akif.sesekali tangan afiqah mencubit lembut pipi akif.dennis hanya tersenyum melihat gelagat afiqah.'comel'gumam dennis di dalam hati."dennis,boleh tak kau tolong pegang parang aku dan lindungi aku dan akif.boleh tak?",soal afiqah sambil memandang ke arah dennis"boleh,mana parang kau?",soal dennis"tu",kata afiqah sambil menunjuk ke arah parangnya.lalu dennis mengambilnya dan dia mengambil pemukul bestbollnya.afiqah kemaskan apa yang patut.afiqah  memakai beg sandangnya dan terus dukung akif.afiqah pergi ke arah kawan-kawannya."korang jomlah jalan",kata afiqah"okey",kata mereka semua.cici membuka pintu perlahan-lahan manakala izlan,farah dan bihah sedia untuk membunuh zombie yang akan masuk.

Klak!

"Aaaarrggh!!!",ada lima zombie yang ingin menyerang mereka jadi mereka membelasah zombie-zombie tersebut.afiqah hanya memerhati.manakala dennis melindungi afiqah."aaaaaaa!!!!",jerit afiqah apabila kakinya di pegang oleh kak asha?ya,kak asha yang bertukar menjadi zombie.dennis yang mendengar jeritan afiqah terus melibas di kepala zombie kak asha."ika okey?",soal dennis risau"ye",kata afiqah ringkas.wajahnya pucat.dennis menarik afiqah keluar dari bilik itu kerana kawan mereka sudah mahu turun ke bawah.

Skip
Di bawah

Dennis melibas zombie yang ingin mendekatinya."argh",kata satu zombie yang tiba-tiba muncul dari belakang afiqah.afiqah yang terdengar bunyi itu terus menendang sidekick  ke arah belakang lalu zombie itu terhantuk pada bucu rak buku yang kecil.zombie itu bagun lagi dan pergi ke arah afiqah.lalu afiqah mengambil pistol yang ada pada poketnya dan terus menembak  zombie itu.

Bang!!!

"Afiqah!",jerit dennis lalu afiqah pergi ke arah mereka.akif menangis akibat bunyi tembakan tadi.afiqah menyenangkan akif"afiqah,kau oke?",soal farah dan bihah"okey",kata afiqah."afiqah,pandai sudah kau guna pistol kan",kata cici"taklah mana ada.tadi tu aku takut sangat kot.takkan aku nak diam je.nanti tak pasal-pasal aku kena gigit",kata afiqah"baguslah kalau kau dah pandai tak payah susah nak ajar",kata izlan.sesudah memastikan kawasan tiada zombie lalu mereka pun keluar dari tadika kemas itu.

Skip
Di luar tadika kemas

"Ngueek...nguek",akif menangis kerana terasa tidurnya di ganggu.afiqah membuaikan akif dekat tangannya.akif berhenti menangis.dennis berada di sebelah afiqah sambil memandang ke arah akif."dah jadi ibu sudah kau ni",kata dennis"biasalah ni kan afiqah",kata afiqah"ngada betul",kata dennis"weh,bihah dulu bukan ke kau pernah terjatuh sebab terpijak kasut orang",kata farah sambil tersengih"macam mana kau boleh jatuh?bukan ke sepatutnya orang yang kena pijak kasut yang jatuh?",soal izlan kebingungan"itulah macam terbalik je kan",kata cici sambil ketawa"weh,janganlah cakap pasal tu...malu aku",kata bihah.mereka berjalan sambil berborak-borak.afiqah terfikirkan tentang semalam semasa dia menelefon ibunya'aku yakin korang akan selamat'gumam afiqah di dalam hati"ika termenung apa tu?",soal dennis yang berada di sebelah afiqah"takde apa-apa lah.just berfikir",kata afiqah"haih,ika janganlah banyak berfikir just tenang.mereka akan selamat juga",kata dennis untuk membuatkan afiqah tidak risau."hhm...okey",kata afiqah.mereka berjalan perlahan-lahan agar tidak di kesan oleh zombie.

2 jam kemudian... .

Mereka mengambil keputusan untuk berehat dekat stesion minyak."penatnya",kata bihah sambil memegang lutut kakinya sakit.afiqah dan dennis masuk ke dalam kedai stesion minyak untuk mengambil apa yang perlu.

Skip
di kedai stesion minyak

afiqah mengambil pempes lalu di masukkan ke dalam beg.afiqah mengambil susu lembu dan juga makanan-makanan ringan.afiqah mengambil satu botol susu.dennis mengambil gula-gula yang ada.selesai mengambil barang mereka berdua pun keluar.

Skip
Di luar kedai stesion minyak

"Weh,kita berehat dulu di sini lepastu kita jalan",kata izlan.mereka makan sekejap di stesion minyak.afiqah memasukkan sedikit air susu lembu di botol susu lalu di minum oleh akif.akif meminum air itu dengan rakus.'lapar agaknya'gumam afiqah."korang aku masuk dulu di dalam kedai stesion ni sebab aku nak cari bubur bayilah",kata afiqah"aku ikut",kata dennis.afiqah hanya mengangguk lalu mereka pun masuk semula dekat kedai stesion tersebut.

Skip
Di dalam kedai stesion minyak

Afiqah mengambil bekas,bubur bayi dan juga sudu untuk membancuh air.dennis hanya melihat dan setia  mengikut ke mana saja afiqah pergi.selesai saja mencari yang di perlukan mereka pun keluar.

Skip
Di luar kedai stesion minyak

Afiqah duduk di lantai dan meletakkan bubur bayi ke dalam bekas.afiqah tuangkan sedikit air ke dalam bekas itu.afiqah menggaul bubur itu sehingga sebati,lalu di suapnya akif sedikit-demi sedikit sehingga habis."korang aku rasakan macam mana orang boleh jadi zombie?",soal cici"entahlah mungkin kimia ataupun racun ke.biasanya racun kasi orang mati.mungkin ada orang yang sengaja mahu buat",teka farah"biasanya kalau dalam movie guna cecair kimialah",kata bihah"itu movie ini real",kata dennis  dan izlan."korang jangan bising nanti ada zombie dengar.jom lah kita gerak nanti gelap pula",kata afiqah sambil mengendong akif.lalu mereka pun bergerak di tempat yang ingin di tujui... .

The walking deadWhere stories live. Discover now