"Wei,handsome betulkan mamat tadi tu",kata farah"handsome?aku rasa tiang tu lagi handsome dari dia",kata afiqah"hahah,kau ni kang jodoh kau tiang tu baru kau tahu",kata farah"eeee...tak mahu aku khawin dengan tiang",kata afiqah"tahu takut",kata farah"dah-dah daripada korang buat bising bagus korang berehat",kata bihah sambil melentokkan kepalanya dekat bantal yang tak berapa nak empuk.'seriusly aku kata bilik ni sederhana,ada bilik air dan tandas,ada tiga katil,tilam dia sebaik tak nipis kalau tak memang sakitlah badan nanti,ada juga meja yang dan kerusi.ada juga tuala yang di sediakan and ada almari yang mempunyai beberapa helai baju.Not bad'gumam afiqah di dalam hati."aku nak mandi dulu",kata afiqah"tak tanya pun",balas farah dan bihah."what ever",kata afiqah. manakala akif masih tidur.'nak mandikan akif sekali juga la nikan'gumam afiqah lalu mengambil tuala dan ingin membawa akif ke dalam bilik air.
Tok!!tok!!
Tok!!!Afiqah membuka pintu itu sedikit supaya kawannya tidak dapat dilihat oleh orang tersebut.nasib baik afiqah masih pakai tudung kalau tak memang kelang kabut lah jawabnya.afiqah menjegukkan kepalanya keluar sedikit agar dapat melihat orang itu"nah,kashaf suruh bagi dekat kau untuk anak kau tu",kata alvin."dia bukan anak saya",kata afiqah"apa-apa jelah.ambil baju bayi ni",kata alvin lalu afiqah mengambil baju bayi tersebut"terima kasih",kata afiqah lalu alvin pun beredar dari situ"sama-sama...",kata alvin perlahan.afiqah menutup pintu lalu mengunci pintu dan terus ambil tuala tadi dan masuk ke dalam bilik air.seusai mandi afiqah pun mengenakan baju pink lengan panjang dan seluar tresuit.tetapi dia memakai tudung yang sama.manakala afiqah memakaikan baju yang di beri daripada alvin kepada akif.selepas itu afiqah pun mencari plaster untuk di lekat pada lukanya di dahi sebelum pergi tidur di atas katilnya.
30 minit kemudian... .
"Huargh...nyatuknya",kata afiqah sambil menutup mulutnya'ohh dah malam rupanya'gumam afiqah di dalam hati.kawannya masih terbungkang di atas katil.afiqah melihat jam di telefonnya.6.30p.m.'aku belum solat magrib!'gumam afiqah di dalam hati sambil berlari masuk ke dalam bilik air tak lupa juga ia membuka lampu bilik.selesai dia mengambil wuduk afiqah pun mencari telekung di dalam almari tersebut."harap ada telekung",kata afiqah perlahan."yes,ada",kata afiqah lalu memakai telekung itu.nasib baik sejadah sudah ada tersedia ke arah kimblat.lalu afiqah pun segera menunai solat magrib.seusai menunaikan solat magrib afiqah segera melipat telekung ke arah asalnya,manakala sejadah di biarkan kerana takut lupa arah kiblat.afiqah mengangkat akif.afiqah membangunkan farah dan juga bihah untuk menunaikan solat magrib.ambil masa jugalah bila nak bangunkan dua orang ni.sampai 20 minit aku bangunkan baru terbangun.mereka berdua berebut untuk masuk ke dalam bilik air itu."haih...",afiqah mengeluh.afiqah membetulkan tudungnya sebelum dia ingin membuka pintu,pintu biliknya di ketuk dari luar.terkejut jugalah afiqah bila pintu biliknya di ketuk secara tiba-tiba.afiqah membuka pintu biliknya perlahan dan melihat siapa gerangan yang ingin membunuh aku dengan membagi aku heart atack(sorry kalau salah eja).dennis!.'aduhai besalah pula aku dengan dia.ada ke patut aku cakap dia nak bunuh aku dgn heart atack'gumam afiqah di dalam hati."erm,jom pergi di tempat makan.dorang yang lain tunggu kita",kata dennis sambil mengaru tengkuknya yang tidak gatal."oh,sekejap eh.aku nak bagi tahu farah dan bihah dulu dan nak ambil akif",kata afiqah,manakala dennis hanya menganggukkan kepala.afiqah masuk ke dalam bilik tersebut dan memberi tahu farah dan bihah tentang hal tersebut.afiqah mengangkat akif yang lena tidur.afiqah keluar semula dan pergi ke arah dennis.mereka berjalan perlahan-lahan ke arah yang di tuju"urm...mana izlan?",soal afiqah"oh,dia awal-awal lagi pergi di tempat makan",kata dennis"ohh....",kata afiqah kekok.'entah macam mana aku boleh rasa kekok'gumam afiqah di dalam hati.dennis melihat ke arah akif.secara tiba-tiba dia mencucuk pipi akif perlahan"mochi-mochi",kata dennis sambil mencucuk pipi akif.tetapi,akif masih lena di buai mimpi.afiqah mula tersenyum lebar"comelnya dennis",kata afiqah perlahan"apa awak cakap saya tak berapa dengar?",soal dennis pula kepada afiqah."erm,tiada apa-apa",kata afiqah."err,kau nampak macam rapat je dengan kashaf.korang memang kenal ke?",soal dennis ingin tahu"taklah,aku baru kenal dengan dia",kata afiqah"ohh",kata dennis dan diam semula.aku berharap sangat dia akan tanya soalan sebab aku tak suka suasana macam ni"afiqah,kenapa kepala kau ni",kata dennis sambil memegang dahi afiqah yang di lekat dengan plaster."auw..",kata afiqah"oh sorry sakit ke?",soal dennis dengan wajah yang bersalah.aku pun turut jadi bersalah.aku tak tahu kenapa aku yang rasa bersalah sebab aku tak buat apa-apa pun cuma....entahlah.kami mula berhenti berjalan."macam mana boleh luka?",soal dennis pula"erm,al-alvin pukul guna buntut senapang",kata afiqah'dah kenapa aku ter gagap ni.tapi,aku rasa tak sampai hati sebenarnya untuk menyebut nama alvin takut dia kena marah.mata dennis membulat.lalu dia beredar meninggalkan aku.aku mengekorinya dari belakang langkahnya yang laju itu terpaksa membuat aku berlari agar dapat mengekorinya'dah kenapa dengan dennis ni?'soal afiqah di dalam hati.dennis berhenti di depan alvin lalu di menghayunkan penumbuknya di muka alvin.alvin yang tak tahu apa-apa tidak sempat mengelak.'ohh,ini mesti sakit ni sebab tengok pun dah agak.eh,dah kenapa aku ni bukan nak tolong dia'gumam afiqah perlahan lalu menarik dennis.berhati-hati jugalah aku sebab aku masih dukung akif."dennis,sudahlah tu",kata afiqah sambil menarik sebelah tangan dennis."dia kan dah lukakan dahi kau biar aku pula yang lukakan dahi dia!!",kata dennis dengan marahnya.manakala kashaf menarik alvin daripada memukul dennis."kau ni kan memang tak gunakan!!!senang-senang je kau lukakan kepala dia!!!BAIK MINTA MAAF SEKARANG JUGA!!!!!!",kata dennis dengan amarahnya"buat apa aku minta maaf dia yang melawan jadi aku pukulla-",kata-kata alvin terhenti apabila dennis menumbuk muka alvin dengan kuat."SUDAHLAHHHH!!!!!!DENNIS AKU CAKAP BERHENTI-BERHENTI JELAH!!!",kata afiqah giliran dia pula yang mengamuk."ta-tapi...",kata-kata dennis di potong oleh afiqah"aku cakap sudahlah dennis.jangan buat aku tertekan.kalau aku tertekan aku susah nak kawal marah aku",kata afiqah cuba untuk menenangkan jiwanya yang mula bercelaru.dennis mula diam."hai,korang.korang buat apa tu?tak ajak aku eh",kata bihah sambil membuat muka merajuk"ha'ah tak ajak pun",kata farah pula'aku pula yang rasa macam nak je telan dua ekor ni'gumam afiqah di dalam hati geram."nguek...nguek",tangisan akif kedengaran"kesian dia lapar",kata afiqah"afiqah,ni bubur untuk akif",kata kashaf sambil tersenyum manis ke arah afiqah,afiqah membalas senyumman kashaf.manakala dennis memandang kashaf dengan pandangan menyampah.kashaf mengangkat satu kerusi khas untuk bayi di sebelah tempat duduk afiqah.afiqah hanya tersenyum dan mengucapkan terima kasih lalu meletakkan akif di tempat duduk itu.akif hanya diam.afiqah meletakkan bubur bayi itu di atas meja kerusi bayi itu.doa di ketuai oleh kashaf.selepas doa afiqah pun makan sesekali afiqah menyuap bubur bayi ke dalam mulut akif.selesai makan afiqah pun membasuh pinggannya dan juga mangkuk akif tadi selesai membasuh afiqah pun mengambil botol susu akif dan basuh di singki.selesai basuh botol susu itu afiqah pun mengisi air mineral untuk di beri kepada akif.selesai sahaja afiqah pun mendukung akif dan meminumkannya air di botol.afiqah pergi ke arah luar.tempat di situ banyak pagar yang tinggi lebih kurang 256cm.pagar dia besi.ada tangga di sebelah untuk naik ke atas.afiqah berjalan ke arah bilik dennis... .
YOU ARE READING
The walking dead
Adventurecerita ini mengisahkan seorang gadis dan rakan-rakannya pergi ke rumahnya untuk membuat tempat pensel.tiba-tiba mereka di gemparkan dengan berita yang mengejutkan tentang virus zombie telah menyebar ke satu dunia... "aku takkan pergi.sebab keluarga...