part 3

411 33 0
                                    

"Korang ikut aku!",kata taro lalu naik di tingkat atas.kami semua naik ke tingkat atas dan terus masuk ke bilik guru tadika tersebut.

Skip
Di bilik guru.

Bihah mengunci pintu.afiqah dan cici mengangkat dua kotak besar untuk penghadang pintu.takut  zombie masuk."si...siapa kau?",kata seseorang dengan suara yang gagap.kami bertujuh memandang ke arah suara itu.seorang wanita yang sarat mengandung sambil menghalakan pistol ke arah kitorang semua."jaj...jangan dekat kalau tidak aku tembak kau!",kata wanita itu apabila afiqah melangkah ke depan."puan,kami takkan apa-apakan pun",kata farah pula"saya kata jangan dekat!",kata wanita itu sambil mengarahkan pistol itu ke arah afiqah dan...

Bang!!!

Afiqah jatuh terduduk sambil memegang bahunya'sakitnya.pertama kali aku kena tembak ni.kena tulis dalam sejarah ni.ish-ish merepek betul aku ni'gumam afiqah"dik,sa...saya tak sengaja",kata wanita itu ketakutan"tak apa puan.saya okey.sikit je ni",kata afiqah lalu di bantu oleh bihah dan farah untuk bangun.sakit doh.susah nak bangun sebab terlampau sakit di bahunya.bihah dan farah membawa afiqah di tempat yang luas sedikit untuk afiqah baring.afiqah di baringkan di lantai perlahan.

"korang aku tak pandai nak cabut peluru di bahu afiqah ni",kata bihah cemas."cepat sakit betul ni",kata afiqah kesakitan."sini aku tolong",kata izlan lalu duduk di sebelah afiqah.izlan menyelak sedikit tudung afiqah.afiqah memukul tangannya"asal kau ni!",marah izlan"haram jangan sentuh aku",kata afiqah selamba"hish,kau ni.kalau kau kena tembak di bahagian dekat jantung komfem mati awal",kata izlan lalu menurunkan sedikit baju di bahagian bahu ke bawah.tak bawah sangat.afiqah hanya menutup mata dan mengenggam kedua-dua tangannya.bukan sebab sakit tapi takut tangannya melekat di muka izlan.kesian izlan nanti tak pasal-pasal dia masukkan peluru di mulut aku nanti huhu taknak aku."aaahhgg!!!",jerit afiqah kesakitan apabila peluru di keluarkan di bahunya.peluru itu di buang."cici bagi kain tebal cepat",kata izlan risau akan afiqah kerana banyak darah mengalir."nah,ambil kain akak ni",kata wanita itu lalu menghulurkan satu kain kepada izlan.izlan mengambil kain itu lalu di tekap kain itu di mulut dan hidung afiqah"hump...kau nak bunuh aku ke",marah afiqah"sorry salah tekap",kata izlan sambil memaparkan wajah tidak bersalah"hish kau ni kalau afiqah mati.kau aku jadikan gulai.tak payah susah cari di luar",kata dennis lalu izlan pun buat apa yang patut."siap",kata izlan lalu bangun dari duduknya.afiqah ingin bangun."ika jangan bangun kau belum sembuh lagi",kata taro dan farah yang risau akan afiqah.lalu afiqah batalkan niatnya untuk bangun begnya ada di sebelahnya."dik,akak minta maaf ye",kata wanita itu sambil duduk di sebelah afiqah.kesian dia melihat afiqah terbaring"takpelah akak.dah terjadi nak buat camne.kak boleh tanya tak empat soalan tak?",soal afiqah."boleh,apa dia",kata wanita itu."berapa bulan sudah anak unty?apa dah jadi di sini?apa jantina anak unty?mana suami unty?",soal afiqah bertubi-tubi"baby dalam perut mungkin esok di lahir sebab dah sembilan bulan.tadi banyak zombie menyerang di sini lepastu jadi huru-hara,nasib baik akak sempat selamatkan diri.anak akak lelaki.suami akak...",kata wanita terhenti raut wajahnya sayu"kak,sorry tanya.saya tak tahu yang...kak tahulah",kata afiqah"takpe",kata wanita itu"oh sebelum tu nama akan ukasha.panggil kak asha",kata asha"nanti kalau anak akak lahir apa nama yang akak mahu bagi dia?",soal bihah.afiqah memandang tajam bihah.'penyibuk'-gumam afiqah"akak nak bagi nama dia akif",kata asha teruja.

Bang!!!
Bang!!!

Semua memandang ke arah cici dan taro."apa yang berlaku?",soal afiqah"sebenarnya taro kena tembak oleh si cici sebab taro sudah kena gigit oleh zombie masa kita di bawah tadi",kata izlan.cici meraup mukanya.air matanya mengalir laju."cici sabar ye",kata farah dan bihah ingin memujuk cici.'kesian cici.sudahlah taro kawan baik dia'-gumam afiqah."ika,bahu kau masih sakit ke?",soal dennis sambil melihat ke arah bahu afiqah."tak sakit sangat dah.kenapa?",soal afiqah"emm...tiada saja tanya aku risau kalau apa-apa jadi ke",kata dennis sambil menggaru di bahagian tengkuk yang tak gatal.

            ******************
"Boleh akak tanya satu soalan?",soal kak asha"boleh tanyalah",kata farah"siapa yang masak makanan ni?",soal kak asha"oh ni masakan mak afiqah.kitorang kasih panaskan sebaik sini ada dapur",kata bihah sambil menyuapkan nasi ke dalam mulutnya bersama lauk-lauk yang di panaskan"mak afiqah di mana?",soal kak asha"entahlah",kata farah dan bihah sambil mengeluh berat"oh sorrylah akak tak tahu pula yang ibu dia dah meninggal",kata kak asha perlahan"eh,tak.ibu afiqah kami belum tahu lagi yang dia dah meninggal ke belum sebab sebelum kena serang zombie.keluarga dia pergi jalan",jelas farah."oh...",kata kak asha.afiqah hanya makan masakan ibunya sambil sambil berfikir."huk!huk!huk!!",batuk cici akibat tercekik"dennis memukul mukul belakang cici  untuk menyelamatkan cici."biar aku buat",kata izlan lalu mengambil satu buku besar dan terus memukul di belakang cici dengat kuat sekali.tapi tetap sama.dia memukul kali yang kedua.berjaya."huarkkk!!!",terkeluar seketul ayam dari mulut cici"cici,aku tahulah kau lapar tapi tak perlulah kau telan seketul ayam",kata dennis"heheh sorrylah aku lapar sangat",kata cici sambil tersenyum seperti kerang busuk"hish kalau kau mati macam mana.aku tak nak tanggung",kata izlan"cici-cici lain kali makan tu pelahan sedikit",kata bihah sambil menggelengkan kepala"mak...bapa...abang...kakak...afiq",itu saja perkataan yang terkeluar dari mulut afiqah.mereka semua memandang ke arah afiqah."aku rasa kita kena keluar dari sini",kata afiqah....

The walking deadWhere stories live. Discover now