Förra Kapitlet:
Vid lunch sitter jag, Mayah och Ruth tysta. Oscar lyckas visserligen få Ruth att skratta ganska lätt. Han behövde bara vrida upp hennes huvud och kyssa henne, då var hon inte nervös längre. Efter genrepet släpper det lite men när jag hör hur alla foooers skriker när, de en halvtimme innan konserten, blir insläppta. En kvart kvar. Tio minuter kvar. Fem. Fyra. Tre. Två. En. Vi ställer oss på våra platser på den kolsvarta scenen. Så går Ex Factor-musiken igång, nervositeten släpper och mina ådror fylls med adrenalin. Let’s go!
**********************
Kapitel 9. Old love
**********************
Det blir långsamt ljusare. Jag tar de första stegen i Ex Factor, sedan börjar jag sjunga samtidigt som jag går fram och ställer mig på scenens mitt. Sedan tar jag de nästa stegen. Sen börjar Mayah sjunga, samtidigt som hon går fram och ställer sig bredvid mig. Vi tar de tredje stegen och så hörs Ruths röst. Hon kommer fram till oss och ställer sig bredvid oss. Så börjar refrängen och vi går runt på scen. Vissa sträcker händerna mot oss och vi böjer oss ner och tar tag i händerna. Vi kör andra versen och refrängen. Sticket. Refrängen. Så var Ex Factor klar. Då kommer det in tre killar, i stora gråa hoodies, med huvorna uppdragna över huvudet, och lämnar varsin mic och varsitt stativ. Det är Omar, Ogge och Oscar men det vet ingen. De ger oss varsin tumme upp och går sedan av scenen. Vi flyttar den lilla headset-miken och tar handmikrofonerna.
-"Hej Foooers!" Säger vi samtidigt och får massor av skrik tillbaka.
-"Vi är Peace Love and Hope, och vi har fått den stora äran att få vara förband till The Fooo!" Säger Mayah.
-"Det är såååå roligt att få stå här! Ni är helt underbara!" Säger jag.
-"Är vi bra?" Skrattar Ruth.
-"Jaaaaaaaaaa" får vi som svar. Då går musiken till våran låt Belive. Vi ställer oss och sjunger. (Eftersom jag inte är låtskrivare så låsas vi att de har en låt! Hehe :P)
När Belive är slut så startar vår andra låt Somehow. När den är slut så kommer de "okända" killarna in igen och tar ut stativen och mickarna. Vi sätter på oss de små headset-mickarna igen. Så sätts våran låt Sisters. Den har vi en dans till, ja, egentligen var det väl The Fooos danser som vi hade tagit steg från och satt ihop, men det var en dans.
-"Nu ska vi, för att tacka The Fooo, köra deras populäraste låt, vilken?" Ropar vi. När vi sjungit Sisters.
-"Build A Girl!" Ropar alla foooers.
-"Räääätt" ropar vi och då sätts Build A Girl igång. Vi dansar och sjunger fram till refrängen. Då ställer vi oss och pekar ner i golvet.
-"If i could build a girl, i'd build her just like you!" Sjunger killarna och kommer in till oss.
-"I'd stay up day and night to make her just like you, it's just the way you are the little things you do, that makes me wanna build a girl like you" sjunger vi alla samtidigt som vi dansar.
-"I need a pinch of Senorita, and a hot chica cheetah Two scoops of vanilla and a whole lot a chocolate cake, oh yeah" sjunger Mayah och Felix tillsammans.
-"I know, I know it sounds silly I'm bit of a nerd But I'mma be the fool that gets the last word okay, okay yeah" sjunger Ruth och Oscar.
-"Two Cali girls go 'round the outside, 'round the outside, 'round the outside Two Miami girls go 'round the outside, 'round the outside, 'round the outside Two Manhattan girls go 'round the outside, 'round the outside, 'round the outside Two Philly girls go 'round the outside
If I could build a girl I'd build her just like you I'd stay up day and night To make her just like you It's just the way you are, the little things you do That makes me wanna build a girl like you Oh oh oh, build her just like you" sjunger alla tillsammans. Eller jag och Omar sjunger inte sista raden men...
-"Buscaría por todo el mundo y haría una chica como tu. Pedacitos de corazones que formen una como tu" sjunger jag och Omar.
-"Oh, oh, oh build a" sjunger alla utom jag och Omar.
-"Girl like you" sjunger Oscar själv och pekar på... Såklart... Ruth. Sen sjunger vi klart låten och jag, Mayah och Ruth springer ut och lämnar killarna ensamma på scen när Fridays are forever sätts igång. Vi springer ner i logen.
-"Tjejer! Ni var fantastiska!" Säger Daff och Katia och kramar om oss.
-"Tack!" Lyckas vi få fram trots att vi knappt får luft. Då hör jag hur min mobil ringer. Kat och Daff släpper oss och jag tittar på min mobil. Ett nummer jag inte känner igen, men jag svarar endå.
-"Frida!" Säger jag.
-"Heej Frida! Det är Clara! Vi var bästa vänner i Mölndal!" Säger tjejen på andra sidan.
-"Åååh Clara jag har saknat dig så fruktansvärt! Du ska bara veta vad jag gör nu!" Säger jag.
-"Jag vet!" Säger hon.
-"Hur?"
-"Jag är på konserten smarto!" Skrattar Clara.
-"HAHAH! Jaha var är du? Jag kommer och hämtar dig!" Säger jag.
-"Jag står utanför entrén!" Säger Clara. Jag springer ut till henne. Hon ser precis ut som jag kom ihåg henne. Midjelångt ljusbrunt hår och gröna ögon. Som safirer. Lång och smal. Jag rusar fram till henne.
-"Clara, jag har saknat dig!" Säger jag!
-"Jag har saknat dig också Bestiie!" Säger Clara.
-"OMG! Titta Frida står där!" Hör jag några säga. Jag tittar upp och ser några tjejer i 11årsåldern komma gående. Jag tar kort med dem och sedan drar jag in Clara i Globen.
-"Ruth, Mayah, kom hit!" Ropar jag. De kommer och hälsar på Clara.
-"Ni är sjukt duktiga!" Säger Clara. Vi pratar en stund men så hör jag killarnas röster.
-"Jävlar va kul det va!" Skriker de. Ruth vänder sig om och hoppar rakt in i Oscars famn, som vanligt. Jag kramar om killarna. Sen tittar jag på Clara som står stum vid dörren.
-"Clara vad är det?" Frågar jag.
-"Tttthh...ee Fooooooo" stammar hon fram.
-"Vi bits inte Clara!" Säger Ogge och kramar henne. Först står hon bara stum i hans famn, sen lägger hon armarna om Ogges hals och kramar honom hårt.
-"Jag trodde aldrig att jag skulle få träffa er!" Snyftar hon mot Ogges axel. Jag mimar "Foooer" mot Ogge och han nickar.
*********************
Tack för att du läste detta lite tråkiga kapitel! Jag lovar att nästa är bättre! Lav yah! <3 Kommentera gärna! Det blir lättare att skriva vidare om man vet att några tycker om det man skriver! Om du undrar något kika mig: the_t_00
ESTÁS LEYENDO
Ge mig ett leende
FanficDetta är en The Fooo-novell som handlar om en tjej som heter Frida.