Ge mig ett leende

363 18 7
                                    

Förra kapitlet:

-”Vi har fått ett erbjudande” börjar Kat.

-”VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD?” frågar Mayah och hoppar upp och ner i stolen.

-”Ni ska få…”

********************

Kapitel 16. VA?! Är det sant!?!

********************

-”…Vara förband åt Little Mix, dock är det i England, så ni måste åka dit” säger Kat. Mayah öppnar munnen för att säga något.

-”Meeen…. Om Little Mix manager tycker att ni är tillräckligt bra, så kommer ni att få skivkontrakt där, det leder till att ni måste flytta till England” säger Kat och avbryter Mayah.

-”Är det sant?!” frågar Mayah. Jag och Ruth skrattar åt hennes chockade ansiktsuttryck.

-”Ja, flygbiljetter dit är redan bokade, och om ni flyttar dit så kommer skivbolaget fixa ett hus till er!” säger Kat.

-”Är det här en jävla dröm?” frågar Mayah.

-”Nej” säger Kat. ”Planet lyfter om 48 timmar så vi borde repa!” säger Kat och ställer sig upp. Jag, Mayah och Ruth följer efter henne. Vi kommer ut till killarna och kastar oss på dem samtidigt som vi skriker.

-”OH MY GOD!!!!!”

-”OH MY FUCKING GOD!!! VI SKA VARA FUCKING FÖRBAND ÅT LITTLE FUCKING MIX!!!!” skriker Mayah. Alla skrattar åt hennes skrik. Vi springer in i studion, jag gör en volt mitt i rummet. Mayah och Ruth dansar en löjlig dans. Killarna står i dörröppningen och skrattar åt oss. Vi dansar rumporna av oss resten av dagen. På slutet sitter alla danser perfekt och förlåt för uttrycket men det ser jävligt skitsnyggt ut. När vi skulle äta lunch fick killarna gå och köpa mat till oss. Vi går precis i talande stund hem till Ruth där vi ska sova. Killarna går hem till Felix, de ska vara där och sedan följa oss till flygplatsen. När vi ska sova, ligger vi vakna till klockan 2 och pratar. Men tillslut somnar vi.

*PIP PIP PIP PIP*

Jag vaknar med ett ryck av Mayahs väckarklocka. Ruth sitter i sin säng med hennes lilla svarta pudel i knät och på hennes ben ligger Leo och sover. Hon har sin ipad i knät och tittar på något. Jag sätter mig bredvid henne och ser på videon.

-”Vad är det?” frågar jag.

-”Pretty little liars” säger hon. Jag suckar och himlar med ögonen. Jag kan inte fatta att hon tycker om det. Jag tycker det är fett töntigt. Jag drar på mig nya underkläder, ett par ljusblåa jeans och en vit stickad tröja. Det var kallt ute idag så jag drar Hannes svarta munkjacka tight kring kroppen, stoppar fötterna i mina svarta Dr. Martines och går ut. Tyst stänger jag dörren bakom mig och går mot tunnelbanan. Igår kväll smsade jag Towe och bad henne möta mig på plattan så vi kunde hänga lite. När jag kommer till plattan ser jag Towe direkt. Jag går fram och ger henne en kram.

-”Vart ska vi gå?” frågar hon.

-”Hit” säger jag och drar med henne till en waynes coffe på Hötorget.

-”Vad ska du ha?” frågar jag.

-”En latte, du?” frågar hon.

-”Latte, med karamellsmak!” säger jag och ler. Towe flinar tillbaka. Vi beställer och sitter och pratar. Men när klockan blir 11 så måste jag gå.

-”Jag ska med ett flyg till England, jag ska vara förband åt Little Mix” säger jag.

-”Va kul! Ha det superbra Frida! Hoppas vi ses snart” säger hon. Jag ger henne en kram och går iväg. När jag kommer hem till Ruth är både Mayah och Ruth klara att gå. Vi säger hejdå till Ruths mamma och pappa. Leo får stanna hos Ruths föräldrar. Vi går ut och säger hejdå till killarna, sen sätter vi oss i en taxi och åker till flygplatsen.

***********************

Hoppas ni gillade kapitlet! Kommentera om ni vill ha en ”Ge mig ett leende 2”! Hahahha! Nejmen, aja, kommentera om ni vill ha en fortsättning! <3<3<3<3<3

Ge mig ett leendeOù les histoires vivent. Découvrez maintenant