Tesla, 9 Temmuz 1856 gecesinde Smiljan'da doğdu. 7 Ocak 1943'te New York'ta öldü. Sırp kökenli ABD vatandaşıydı. Mucit ve araştırmacıydı ama bilim dünyasında manyetik alan dönüşümleri ve alternatif akım konularında tanındı. 1884 yılında ABD'ye göç ettiğinde ilk yaptığı iş, geliştirdiği alternatif akım dinamosunu, dönüştürücüsünü ve motorunu içeren sistemin patent haklarını George Westinghouse'a satmak oldu. 1891'de Tesla Bobini'ni keşfetti. Bu bobin radyo teknolojisinin temeli olacaktı. Göç ettiği günden itibaren Amerika'da olay adam olan Tesla, kimdi ve dehasının kökeni neydi? Babası bir Ortodoks rahip, annesi ise eğitimsiz ama üstün zekalı bir kadın olarak biliniyordu. Mühendislik eğitimini Graz Teknik Üniversitesi ve Prag Üniversitesi'nde aldı. Graz'-da Gramme dinamosunu ilk kez gördü, çalıştırdıktan kısa bir süre sonra dinamoyu tersine çalıştırarak bir elektrik motoru haline getirdi. Bu şekilde alternatif akım elde edebileceğini düşünüyordu. Daha sonraları Budapeşte'de manyetik alanları dönüştürebilmek için ilk çalışmalara başladı. Bunun için bir endüksiyon motoru planladı, bu çalışma gelecekte elde edilecek olan alternatif akımın ilk adımıydı.
1882'de Edison Kıtalararası Şirketi'nde çalışmak için Paris'e gitti. 1883'te Strasburg'da ilk endüksiyon motorunu üretti. Bütün bunlara rağmen beş parasızdı, New York'a indiğinde cebinde 4 cent vardı ve küçük çantasında yazdığı şiirlerle, uçan bir makinenin planları bulunuyordu. İlk olarak Paris'ten tanıdığı Edison'un yanında işe başladı ama bu beraberlik kısa sürdü. İki mucidin metotları ve düşünceleri öylesine farklıydı ki, kaçınılmaz ayrılık hemen gerçekleşti. Mayıs 1885'te George Westinghous'ın elektrik şirketine çok fazlı alternatif akım dinamosunu, transformatörünü ve motorunu sattığında fazla olmasa da biraz para kazanmıştı. Geliştirdiği sistem, Edison'la Tesla arasındaki savaşı büyütüyordu. Aslında dev bir enerjinin kavgası sürüyordu: Edison'un doğru akımına karşı, Tesla'nın alternatif akımı. Tesla bu dönemde kendi laboratuarını kurdu. Artık daha özgürdü, o sıralarda gölge ışınlar üzerinde çalışıyordu ve bu çalışmalar 1895'te Wihhelm Röntgen'in "X ışınlarını" bulmasında temel veri tabanı oluşturacaktı. Tesla'nın ara vermeksizin sürdürdüğü deneylerin arasında, karbon lambası, elektrik rezonanslarının kullanımı ve çeşitli aydınlatma çalışmaları vardı. Laboratuarın ikinci yılında, inanılmaz bir işi becerdi; kendi yaptığı ampulleri kablosuz olarak yaktı. Elektriği kablo kullanmadan iletebiliyordu ama daha da önemlisi yaptığı gösteride alternatif akımın Tesla'nın bedeninden şerareler yayılıyor, çevresinde küçük şimşekler çakıyordu.
1891 Tesla Bobini'nin gerçekleştirildiği yıldır. Bobin günümüzde radyo televizyon teknolojisinde ve diğer elektronik araçlarda kullanılıyor. Tesla aynı yıl içinde ABD vatandaşlığına kabul edildi. Westinghous 1893'te Chicago'da Tesla'nın sistemini kullanarak "World's Cobumbian Ezposition" adlı bir tür fuarı aydınlattı. Gittikçe artan ünü ve başarılan sonucunda, Tesla bir anlaşma imzalayarak Niyagara Şelaleleri'nde ilk güç santralini inşa etti. Tesla'nın adı bu santrale verildi. 1898'de Tesla uzaktan kumandalı bir teleotomatik cihaz icat ettiğini açıklayınca, kuşkucuların ve düşmanlarının sesleri yükselmeye başladı. New York'ta gösteriler yapıldı, bu arada Tesla Madison Square Garden'da bir açıklamada bulundu. Sonraki yıllarda onu 1900'e kadar Colarado Springs'de görüyoruz ve aynı yıl içinde belki de en önemli buluşunu açıkladı; Dünyasal Sabit Dalgalan.. Yani dünyanın kendi elektriğini kullanıyordu. Doğal frekanslardaki elektriksel titreşimleri ayarlayabiliyor ve cevap alabiliyordu. Yine akıl durdurucu bir deney yaparak 40 km uzaklıktan kablo kullanmadan 200 ampulü yakmayı başardı. Bu olay dünyadaki ilk insan yapımı ışıklandırmaydı. Toplum şaşkındı ama o günler farklıydı. Zaten bilimsel her şey deneme halindeydi, elektrik henüz yaşamın vazgeçilmez bir öğesi değildi ve böylesine önemli bir olay kısa bir zaman sonra gündemden kayıp gitti. Bu olayın ardından yayınladığı bilimsel makalede Tesla, Colarado'daki laboratuarında dünya dışından gelen sinyaller aldığını iddia etti.
Arkadaşlar, çok sıkmayacağım, burada bitriyorum.