Zamanın ötesinde çok büyük bir mucit olan Nikola Tesla, Sırp asıllı Bir Amerikan bilim adamıdır. Elektrik üzerine yaptığı deneyleri, icatları ve düşünceleri ile çağının çok ötesinde bir mucit olduğunu defalarca kanıtlanmış, bugün hala onun çalışmaları üzerinden Araştırmalar ve projeler devam etmektedir.
Tesla, beş parasız geldiği ülke olan Amerika'da kendi döneminin mucidi olan Edison ile rekabete girmiş, onun bulduğu elektriğin üzerine pek çok akla hayale sığmayan deneyler ve projeler geliştirmiştir. Edison'un firması General Elektrik, doğru akım adı verilen(DC) dağıtım sistemini kullanarak elektrik üreten istasyonları inşa etmiştir.Tesla, ondan farklı düşündüğü için şirketten istifa etmiş ve alternatif akım (AC)adı verilen sistemi geliştirmiştir. Şu an Amerika dahil pek çok ülke bu elektrik dağıtım sistemini kullanmaktadır.
Tesla o dönem çok daha büyük fikirlere sahip olup en önemli ve en büyük projesi bedava elektrik üretmekti. Tesla bobini adı verilen kendi icadı olan cihaz ile havadaki elektromanyetik akımlardan, bedava elektrik üretmeyi planlıyordu. Aşırı yüksek voltajlı elektrik patlamaları oluşturabilen bu cihaz bir iletkene gerek kalmadan, Kasabanın diğer ucundan diğer bir alıcıya elektriği gönderebileceğine inanıyordu. Tesla, New York ve Colorado'da Araştırma merkezleri kurarak teorilerini test etmek üzere devasa jeneratörler ve vericiler inşa etti. Tesla, binlerce volt elektrik ile inanılmaz deneyler yapıyordu.
Yaptığı çalışmalarda pek çok kaza meydana gelse de yüksek frekans transformatörü ile 40 km uzaklıktaki ampulleri, kabloya ihtiyaç duymadan yakmayı başarmıştır. Ancak Tesla çalıştığı yüksek voltajlı enerji ve büyük makinalar sebebiyle şehirleri havaya uçurabilecek ve hatta dünyayı yok edebilecek bir enerjiden ortaya çıkarmaktan korkuyordu. Bu yüzden çalışmalarının bir kısmına devam etmemiştir.Aslında Haksız da değildi. Colorado Springs'te yaptığı çalışmalar sebebiyle şehrin yangın söndürücülerinden kıvılcımlar çıkmaya başlamıştır. Hatta New York'taki binasının laboratuvarının dibinde ki bina, oluşan titreşimden neredeyse parçalanma noktasına gelmiştir.
Tesla'nın en büyük hayali yukarıda da belirttiğimiz gibi bedava elektrik üretmek ve herkesin bunu bedava kullanabilmesiydi. Ancak iş adamı J.B. Morgan gibi pekçok Finansör. Tesla'nın ücretsiz elektrik projesinden haberdar olunca paralarını nasıl kazanacaklarını düşünerek Finans desteğini bu projeden çekmişlerdir. Hatta Morgan "sayacı nereye takacağım" diye sorması olay olmuştur. Tesla ve bu büyük insani amacı için inşa ettirdiği New York'taki büyük kulesi Birinci Dünya Savaşı sırasında Amerikan hükümeti tarafından Alman denizaltılarının yön bulma işareti olarak kullanmasından çekildiği için yıkılmıştır.
BARIŞ IŞINI MI ÖLÜM IŞINI MI
Nikola Tesla yukarıdakiler okununca insanlık için çalışan iyilik timsali bir mucit olarak görülebilir ancak Nikola Tesla o kadar da iyilik meleği biri değildi. Ölüm ışını adı verilen büyük bir silah üzerinde oldukça yoğun bir çalışma içerisine girmiştir. Bu silah elektromanyetik enerjinin yıkıcı gücünü temsil ediyordu. 1930'larda New York'ta ilk yaptırdığı ve yıkılan kulenin aynısından bir kuleye yapmayı tasarlıyordu. Bu kule sayesinde bir enerji demetini havadaki uçakları düşürebilecek şekilde odaklayacak bir parçacık ışığını silah Hayal etmiştir. Tesla buna Barış ışını adını vermiştir. Ona göre bu öyle korkunç bir silah olacaktı ki bütün savaşları bitirecekti. Neyse ki işin silahı yapılamadı. Tesla'nın ölümünün ardından icatla ilgili en önemli planlar hiçbir zaman bulunamadı. FBI, daha sonradan Rus casusların ölümün ardından Tesla'nın apartman dairesine girip Amerikalılardan önce barış ışını projesinin belgelerini çaldığını iddia etmiştir.
Ölümünün ardından Tesla'nın projeleri üzerinde oldukça yoğun araştırmalar yapılmış ve geliştirilmiştir. İnsanlık ve dünya için kullanılmasının yanı sıra özellikle Amerika tarafından kendi savunma ve savaş sistemleri için de kullanılmıştır. Üzerinde pek çok komplo teorisi yapılan meşhur HAARP Projesi de Tesla'nın teorilerinden yola çıkılarak tasarlanmıştır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dünya'nın Karanlık Yüzü
Non-FictionParanormal olaylar, yaratıklar ve daha fazlası...