O My Gosh! Vandaag gaat het TVK avontuur beginnen! Ik ben zó zenuwachtig! Wat als het niet goed is? Of als ik vals zing? Als ik mijn tekst vergeet? Ik weet het niet... Het is vandaag vrijdag en ik was vandaag vrij, zodat ik kon oefenen voor vanavond. Over twee uur begint het. Ik doe nog wat stemoefeningen en ga dan nog even op bed liggen. Ik heb van te voren al mijn keuze gemaakt: Ik kies voor Marco Borsato. Nu alleen hopen dat hij draait. Anders weet ik het echt niet. Na een paar minuten piekeren val ik in slaap.
"Wakker worden!" Schreeuwt mijn vader in mijn oor. Hij heeft vandaag speciaal vrij genomen van zijn werk. "Ik kom al.." Zucht ik.
We zitten in de auto. "Je kan het, ik heb vertrouwen in je, schat!" Zegt mijn moeder lief. Ik knik. Als we bij de studio's aankomen, is het al heel druk. Samen met mijn familie loop ik naar binnen. Meteen rennen Kirsten, Kyra, Kiki, Leyla en Alysha naar me toe. Ze zijn er ook! Ik ben zo blij! Samen met mijn familie en vriendinnen loop ik naar een stoel en we worden meteen gefilmd. Na een lang gesprek, moet ik meelopen met Wendy Van Dijk. Als ze de knop brand, moet ik gaan. Het begint. Zenuwachtig loop ik naar het podium en begin dan te zingen. Iedereen is stil en luistert. "Your hand fits in mine, like it's made just for me.." Zing ik. Dan hoor ik een geluid.. Nick en Simon zijn gedraaid! Meteen daarna draait Angela ook! Omg ik ben gewoon door!!! Ik wil keihard gillen, maar ik blijf rustig doorzingen. Het liedje is al bijna afgelopen, maar Marco is nog niet gedraaid. "And all your little things..." Plotseling draait Marco. Net in de laatste seconden. Marco is gedraaid!!! Ik kijk blij. Ik kan het niet geloven: iedereen is gedraaid! Er worden knuffels naar me gegooid. Ik kijk waar ze vandaan komen en zie dan mijn klas staan. Casper houd een spanddoek vast, met: 'We Love Daimy' erop. "Nou, genoeg keus! Hé, je bent door!" Zegt Wendy door haar microfoon. Marco vraagt: "Hoe heet je?" Ik antwoord: "Daimy." "Wat een mooie naam!" Nick en Simon geven me allebei een knipoog. "Ja, wij zagen je al vanaf het begin stralen. Je stem is heel mooi en je zingt heel zuiver. Dus wees nou maar verstandig en kom bij ons!" Ik giechel en bedank ze. Angela vraagr hoe oud ik ben, ik antwoord. Dan is Marco aan de beurt. "Daimy, je hebt echt talent! Want je bent onwijs goed! Hoelang zing je al?" "Ik zing eigenlijk al vanaf mijn zesde." Ik glimlach. "Dat kan ik merken! Maar je moet maar niet naar hun luisteren, want je hoort gewoon thuis in Team Borsato." Ik bloos. Dan is Angela. "Jeetje meid, ik ben het helemaal met de mannen eens. Je stem is echt bijzonder en je kan er nog veel verder mee komen. Daar zorg IK wil voor!" "Dank u wel!" Zeg ik. "Daimy, nu is het tijd om een beslissing te nemen. Wie kies je?" Vraagt Wendy met een spannende stem. "Ehmm.." Stamel ik. "Ik had van te voren al een keuze gemaakt en daar ga ik me ook aan houden.." Iedereen kijkt me gespannen aan. "Ik kies voor... MARCO!!!" Gil ik. Marco springt uit zijn stoel en rent op me af. Ik krijg een dikke knuffel. "Yesss!" Schreeuwt hij. Angela en Nick & Simon balen. "Welkom in Team Borsato!" Zegt Marco blij. Samen met al mijn knuffels loop ik naar mijn vrienden en familie. Wat zeg ik? REN ik. Ik ben zó blij!
IK ZIT IN TEAM BORSATO!
JE LEEST
Just Daimy 2
RomanceMUSIC IN NYC Het is al weer bijna zomervakantie en het eerste jaar op de middelbare school is snel gegaan. Daimy en Kyra hebben de laatste tijd na school veel geoefend met zingen. In de zomervakantie schrijven ze hun eigen liedje. Muziek is hun lev...