'Van Dongen, Wolfs, er is een lijk gevonden langs de maas' deelt Mechels mee als ze door de kantoortuin loopt richting haar eigen kantoor. Eva en Wolfs kijken beide op van het computerscherm en kijken haar na. De deur gaat met een harde klap dicht en door de luxaflex zien de twee hoe Mechels haar jas ophangt en plaats neemt acher haar bureau. 'Zullen we dan maar?' Is Eva de eerste die opstaat en haar leren jack aan doet. Wolfs staat ook op en volgt zijn partner naar de auto.
Na een paar minuten komen ze aan bij de maas, ze stappen uit en lopen de pd op. 'Hebben we een identiteit?' Staan ze naast het forensisch team. 'Nee, ze had geen persoonlijke spullen bij zich'. 'Hoe is ze overleden?' 'Vermoedelijk door deze klap op de zijkant van haar hoofd' wijst die naar de bebloede plek. 'Kan het zijn dat ze, voor ze werd vermoord, zwaar mishandelt is?' Wilt Wolfs weten als die de vele blauwe plekken ziet. 'Denk het wel maar dat moet de autopsie uitwijzen' 'oké, hoelang is ze al overleden?' 'Schat al een aantal weken, maar ook dat moet worden uitgewezen door de autopsie' 'bedenkt'. De twee rechercheurs verlaten de pd om met de personen te praten die het lijk hebben gevonden.
Na een kort gesprek te hebben gehad -waar ze niet veel wijzer van zijn geworden-keren de twee rechercheurs weer terug naar het bureau.Aangekomen op het bureau namen de twee plaats achter hun bureau. Beide weten ze niet waar ze beginnen moeten aangezien ze ook geen naam hebben of verdere informatie waar ze iets mee kunnen. 'Wat weten jullie?' Doorbreekt Mechels de stilte. 'Niks' is het korte antwoord van Wolfs. 'Niks?' 'Nee, het meisje had geen persoonlijke spullen bij zich, verder zijn er een hele hoop vermoedens maar geen zekerheid' licht Eva het antwoord van zonet toe. 'Ga na of ze als vermist is opgegeven misschien hebben we dan een naam, en kunnen jullie beginnen want zoals het er nu uit ziet hebben we meer vragen dan antwoorden, en dat zie ik liever andersom' en met die woorden verlaat ze de kantoortuin. 'Soms heeft ze wel goede ideeën' 'Wolfs' kijkt eva haar werk partner streng aan. 'Volgens mij is dit hetzelfde meisje' praat die er over heen. Eva staat op en kijkt over zijn schouder mee naar het computerscherm. 'Ja, dat is der' herinnert ze zich het gezicht van zonet. Eva loopt terug naar haar eigen bureau en pakt een schrijfblok en een pen. 'Naam en adres' kijkt ze Wolfs afwachtend aan. 'Naam, juul van Santen en straatnaam Rechtstaat 51' Eva schrijft de gegevens op. 'Zullen we dan maar?' Trekt Eva haar leren jas al aan. 'Eerst lunchen' klopt Wolfs op zijn buik. 'Wat jij wilt, maar daarna..' 'Daarna gaan we langs het adres, maar nu lunchen' vertrekt Wolfs al naar de auto. Eva stopt nog snel het papiertje met de opgeschreven gegevens in haar leren jack en loopt dan achter Wolfs aan naar de auto.
JE LEEST
Serie Moordenaar-Flikken Maastricht
FanfictionEva en Wolfs krijgen een nieuwe zaak, een meisje wordt dood uit de maas gehaald. Ze is zwaar mishandeld. De twee rechercheurs weten niks, tot ze erachter komen dat dit meisje al 4 weken vermist werd. Steeds meer komen ze over die bewuste avond te we...