17. Dader

54 5 1
                                    

Ik kom net terug van de lange rit. Haar heb ik gedumpt in de maas net zoals het vorige meisje. ik loop het huis binnen, meteen richting de trap die ik betreed, ik ga de kamer in en begin de spullen op te ruimen.  het zeel neem ik mee naar buiten, om daar een emmer water erover heen te gooien zodat het bloed weg spoelt. daarna hang ik het zel over een gespannen touw om te laten drogen. vervolgens ga ik weer naar boven om de klaar gelegde spullens mee naar beneden te nemen, schoon te maken en weer op te bergen. nadat dat is gebeurd moet ook de kamer waar ik de meisjes gevangen hou weer netjes worden gemaakt voor het volgende slachtoffer.
Na een half uur loop ik tevreden de kamer uit, het ziet er weer uit als eerst en is klaar voor het volgende slachtoffer. de deur doe ik dicht en loop de trap af. beneden maak wat eten klaar en geniet van mijn maaltijd. Na mijn maaltijd doe ik de afwas, ruim het aanrecht op en laat me tevreden op de bank zakken. Ik denk terug aan het plan wat ik met haar had, ik heb me redelijk aan het plan gehouden, op die ene klap na dan maar die had ze verdient. Ik glimlach en besluit maar lekker te relaxen voordat het volgende plan van start gaat.  ik pak de afstandsbediening van de salontafel en zet de tv aan. de tv springt aan op de zender ID, het programma "dissappeard" trekt mijn aandacht en dus besluit ik de tv hier maar op te laten staan en de afstandsbediening naast me neer te leggen. Na een half uur is het programma afgelopen en begint CSI Miami, juist een programma wat ik niks aan vind, die waar gebeurde verhalen zijn juist veel leuker. Dus besluit ik maar door te zappen naar het NOS journaal, wat over een paar minuten live gaat. na een korte pauze begint het programma.  "vandaag in het vier uur journaal" begint de presentatrice haar verhaal. ik kijk wat ongeïnteresseerd naar het beeldscherm tot ik het ik haar hoor zeggen, "en een tweede meisje werd vanmiddag in maastricht dood gevonden" meteen schiet ik overeind, is dit het meisje wat ik gisteravond heb gedumpt?" al snel krijg ik antwoord heb de vraag als de intro is afgelopen. "vanmiddag is in maastricht een lijk uit de maas gehaald, vermoedelijk gaat het om een meisje van rond de 19. De politie stond vanmiddag de pers kort te woord, maar laten nog maar weinig over het incident los' het beeldscherm gaat over naar een een vrouw, met bruin kort haar in een blauw uniform. Op de achtergrond zie je een gedeelte van het witte gebouw. 'Kunt u meer vertellen over wat er vanmiddag is gebeurd' Begint een van de interviewers. 'Het lijk is vanmiddag gevonden in de maas, en voor de rest kan ik nog niks over de zaak vertellen' klinkt de vrouw kort. 'En het slachtoffer, klopt het dat het om een meisje gaat van rond de 19?' Wil de volgende meer weten. 'Daar kan ik verder geen uitspraken over doen' 'is het waar dat dit het tweede slachtoffer is in 2 weken die in de maas is gevonden?' Dit is echt mijn werk! Schiet er door mijn hoofd. 'Ja, dat klopt' geeft de agente teleurstellend toe. 'Gaat het om een seriemoordenaar?' 'Daar kan ik niks over zeggen. Ik bedank jullie voor nu' en dan gaat het beeld weer over naar de studio. De presentatrice vertelt nog wat maar het enig wat ik kan denken is, 'ik hou me gedeisd de aankomende paar dagen'

Serie Moordenaar-Flikken MaastrichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu