Dalam family ini ada empat ahli keluarga ibunya Wahida. Kembar dua beradik bernama Syahrin dan Syahrul. Last anak bongsu mereka Syahirah. Syahrin and Syahrul merupakan dua jejaka handsome yang menjadi idaman gadis gadis di sekolah mereka. Mereka pelajar tingkatan enam atas manakala Syahirah muda dua tahun hanya mempunyai rupa paras yang sangat berbeza dan biasa sahaja. Disebabkan itu dia sentiasa menjadi bahan ejekan di sekolah mereka.Walaupun begitu dia tetap tabah. Yang paling menyedihkan apabila dia tidak pernah mempunyai teman lelaki masuk aku kawan lelaki disebabkan abangnya yang terlalu melindunginya dan sentiasa menghalang lelaki mendekati adiknya.Terdapat alasannya mereka melindungi adiknya iaitu mereka mencintai adiknya sendiri. Syahirah tidak mempunyai ramai kawan kerana sikap abangnya yang terlalu memanjainya menyebab peminat atau rakan perempuan dalam kelasnya yang dengki atas layanan mereka terhadapnya.Apakah kesudahnya apabila adik-beradik mempunyai perasaan antara satu sama lain? Jeng jeng jeng.🐰🐰
"Hey Syahrin, you nak ke mana?
"Bisik suara menggoda seorang gadis bernama Katy."Kamariah, kau ni tak habis-habis nak kejutkan aku. Aku nak pergi ambil adik aku kat kelas dia la. Kau sibuk apahal?"Marah Syahrin kepada diva kelasnya itu.
Ni la.. Diva atau queen wannabe kelas 6 Permata. Tak habis-habis nak goda Syahrin jejaka handsome Melayu. Ceh... Tapi diva ni pernah jadi girlfriendnya dulu tapi disebabkan perangainya yang suka mencari pasal dengan adik intan payungnya dia putuskan hubungan dengannya.
"Hey Katylah.You ni tak habis-habis dengan adik you tu. You ni jangan-jangan you dah jatuh cinta dengan adik you yang tak secantik I ni.You tak cintakan dia kan? I dari dulu lagi cintakan you.Sebab dialah kita berpisah. "
"Kalau ya pun aku cintakan dia kau nak buat apa? Sudahlah Kamariah aku dah bosan dengan kau. Kalau adik aku tak ada pun aku akan putuskan juga hubungan dengan perempuan macam kau. Untuk pengetahuan kau adik aku jauh lebih cantiik dari perempuan jelik depan aku ni. "Sebelum menghayungkan langkahnya ke luar dari kelas dia berkata lagi."Aku tak akan cintakan kau walau apapun kau buat."
"You!You!"Katy memanggil Syahrin. 'Tak guna kau Syahirah kau akan dapat pembalasan. 'Bisik hatinya
🐰🐰
5 tahun lepas..
"Sya nak masak apa malam ni?
"Tanya Syahrul kepada adiknya."Ermm.. Sya nak masak kari ayam kegemaran abang Rin dan ikan masak tomato untuk abang malam ni.Hari ni kan birthday abang berdua."Jawap Syahirah lembut.
"Yeay.. Mesti sedap Sya masak kan? "
"Mestilah. Kan chef antarabangsa yang turun padang."Dengan menjungkitkan keningnya dia membalas.
"Yelah..yelah.. "Syahrul mengalah. Memang betul pun masakan adiknya sangat sedap berbanding mamanya boleh dikatakan bagai langit dengan bulan. Mamanya memang tak pandai masak.
...
"Happy birthday to you.Happy birthday to you. Happy birthday to Rin dan Rul. Happy birthday to you."Nyanyian lagu happy birthday dinyanyikan oleh Puan Wahida dan anak bongsunya. Ibunya merupakan ibu yang agak muda untuk membesarkan nak yang berumur 13 dan 11 tahun. Ibunya berumur 33 tahun."Okey sebelum kek dibelah mama dah buat keputusan hari ni mulai esok Sua tak boleh sentuh Rin dan Rul dan kena pakai tudung depan mereka.Tapi kamu semua masih adik- beradik walau apapun yang berlaku.Kamu semua anak mama.
"Pengumuman yang dibuat oleh Wahida membuatkan Syahirah tersentak.Syahrul dan Syahrin hanya diam."Maksud ibu kami bukan adik-beradik?"Tanya Syahirah.
"Kamu semua anak ibu. Jom makan semua."Puan Syahirah cuba mengelakkan diri daripada soalan anaknya itu.
"Oh satu lagi. Jangan menggada-gada nak masuk bilik atau berdua-duaan antara lelaki dan perempuan."Tambahnya lagi.
Syahirah hanya mampu membisu.Dia tahu ibunya cuba menukar topik dan tidak mahu dia menyoal dengan banyak persoalan. Dia masih tidak dapat menerima kenyataan itu.
YOU ARE READING
Abang, I Love You. (completed)
RomanceMengisahkan tentang tiga adik-beradik Syahirah, Syahrul dan Syahrin. Syahirah lain dari abangnya iaitu dia hanya mempunyai wajah kalau orang putih panggil ordinary je... Berbanding kedua-dua abangnya yang sangat kacak dan menjadi tarikan banyak wani...