Bab 7

612 16 0
                                    

"Sya.. Kau buat apa dengan Haikal tadi?"Tanya Fazlina.

"Haikal? Maksud kau mamat buaya tu? "Soalan dibalas dengan soalan.

"Apa pula playboy? Setahu aku Haikal tu bukan jenis lelaki macam tu. Aku tak pernah nampak dia keluar dengan perempuan.Lagipun dia tu layan sama rata je pompuan. Tak baiklah kau cakap dia buaya. Tapi bila aku tengok dia tegur kau... Aku rasa dia syok dekat kau. "

"Ye ke?Takkanlah lelaki sehandsome dia nak dekat aku. Aku ni nak cakap cantik biasa-biasa je.. "Syahirah menafikan kata-kata Fazlina.

"Lainlah kalau kau tu.. Dahlah cantik..ramai je lelaki nak dekat kau. "
Tambahnya lagi.

"Ramai ke? Tak pernah pun ada yang luah perasaan dekat aku. "

"Yelah.. Kau kan Snow queen.. Mana ada lelaki berani dekat kau. "Jawap Syahirah sambil ketawa.Fazlina memukul Syahirah.

"Kau ni ada-ada je... Bukanlah... Aku bukan Snow Queen... Cuma.. Bila diorang dekat je dengan aku,aku nervous.. Lepas tu aku lari. Tapi Syahirah, kalau orang tak kenal kau memang cakap rupa kau biasa-biasa je... Tapi bagi orang yang rapat dengan kau di mata diorang kau comel sangat. Nak je aku cubit pipi kau ni. "Fazlina mencubit pipi Syahirah.

"Sakit la... "Syahirah melarikan diri dari Fazlina.
....

"Comel..... "Satu perkataan tersasul dari mulut Haikal yang berada berhampiran dengan Fazlina dan Syahirah

"Kau ni apahal? Comel.. Comel... Kau cakap dekat siapa? "Tanya Raziq.

"Taklah.. Aku cakap pasal khemah tu.. "Haikal cuba berdalih.

"Kau ni nak tipu pun agak-agak arh... Dari tadi lagi aku tengok kau... Kau angau eh? Kau angau dengan budak sekolah lain. Kau kena ingat Syahirah tu ada abang yang suka control. Kau kena sedia kalau kau nak dekat dia."Raziq menasihati kawannya.

"Mana ada... Memang aku tertarik dengan dia..... "

"Kau ni... Kalau kau nak tahu tulah namanya cinta... Bila kau tenung dia macam kau nak makan dia.. "

"Aku pun tak tahu... Kalau betul ni yang dinamakan cinta.. Aku kena hadapi abang dialah nampaknya. "Haikal mengeluh.

"Sebelum tu aku nak tanya.... Betul ke diorang tu abang Syahirah? "

"Apa maksud kau? Diorang tu mestilah abang dia. Walaupun muka diorang tak serupa tapi nama ayah diorang sama."

🐇🐇

Syahirah bersendirian di kawasan air terjun. Dia merendam kakinya sambil bersiul kecil.

"Hai awak... "Tempik suatu suara. Syahirah yang terkejut terjatuh dalam air.

"Apa yang kau buat ni hah?Habis basah baju aku. "Syahirah memarahi Haikal. Haikal agak tersentap apabila Syahirah membahasakan 'kau aku'. Tulah cari pasal lagi.Kan dah garang minah.

"Sorry.. Sorry.. Tak sengaja."Haikal meminta maaf sambil menghulurkan tangannya kepada Syahirah.

"Kau lagi... Tak habis-habis ganggu hidup aku.Kalau kau nak kacau,kacaulah orang lain. Ramai lagi minah lawa dekat sini. "Syahirah memarahi Haikal.

"Sorry awak... Saya cuma nak berkawan dengan awak je... Bukan ada niat buruk pun. Sorry eh... "Haikal membuat muka kesiannya.

'Comel la pulak mamat ni. Aku pulak rasa serba salah marahkan dia tadi. Erm.. Nak maaf ke tak nak?Erm...'Bisik hati Syahirah.

"Yelah.. Yelah... Aku maafkan kau. "Syahirah memegang bahu Haikal untuk naik ke atas.

"Nama kau siapa?"Tanya Syahirah.

"Haikal... "

"Nama aku Syahirah. Lepas ni jangan buat benda bodoh macam ni lagi. "

"Ya.. Saya janji tak kan buat macam ni lagi. Awak dah maafkan saya? "Haikal tersenyum manis.

"Maaf.. Aku maafkan kau ,tapi dengar satu syarat. "

"Apa syaratnyaa.... "Belum sempat Haikal menghabiskan ayatnya Syahirah menolaknya jatuh ke dalam air. Haikal sempat menangkap bahu Syahirah.Akhirnya kedua-dua jatuh.

'Tulah nak kenakan orang..kau pun dah jatu sekali.. Nasib kaulah Syahirah. 'Bisik hati Haikal sambil tersengih pada Syahirah.

"Apa sengih-sengih? Nak ni? "Tanya Syahirah sambil menunjukkan penumbuknya.

"Takde apa-apalah."Tahu takut.

"Hahaha... Gurau je. .."Syahirah tergelak melihat muka takut Haikal. Akhirnya gelak mereka berdua pecah.

"Sya... Sya buat apa dekat situ? "Tiba-tiba suatu suara mengejutkan mereka berdua. Jelas kelihatan muka lelaki itu merah menahan marah.

..

Jeng.. Jeng.. Jeng... Siapa agaknya????

Abang, I Love You.  (completed)Where stories live. Discover now