hoofdstuk 1 week 5

7 1 1
                                    

pov daan

doelloos staarde ik voor me uit, ik kon goed met de hele klas hoor, en ik was ook best aanwezig. maar veel dingen boeide me gewoon niet. we zitten net in het lokaal en hebben zo 3 uur lang basiszorg lessen van een verschrikkelijk mens.

als iedereen zijn laptop heeft opgestart meld mevrouw klaassen dat ze een nieuwe leerling moet ophalen bij de receptie. mevrouw klaassen heeft liever dat we haar bij de voornaam noemen, ze heet senna. senna is eigenlijk nog heel jong, 24 om precies te zijn. ze volgt een opleiding, geeft ons les en werkt daarnaast nog in het ziekenhuis. ik heb haar nooit echt gemogen.

senna verlaat het lokaal en iedereen begint te roezemoezen over de nieuwe jongen. ik haal mijn schouders op naar thirza 'hij zal toch wel homo zijn' fluister ik. thirza moet lachen en zegt 'wat nou als het een badboy is en hij mega sexy is?' ik grinnik en roep 'dan neem ik mijn woorden terug, heb ik eindelijk iets interessants om naar te kijken tijdens de les'. op dat moment word ik verstoort door senna die me boos aankijkt 'zei je nou dat de les niet interessant genoeg is? je mag ook weg gaan hoor'. moppert ze. 'wel in dat geval' kijk ik haar aan en grijns. 'Daan gedraag je' roept marieke neidig. 'sorry kiddo's!' mompel ik.

senna vervolgt haar weg naar het bord. 'dit is jullie nieuwe klasgenoot, stel jezelf maar voor!' slijmerig kijkt ze de jongen aan. veel meiden beginnen te stotteren en worden rood. ik heb echter niet veel aandacht voor deze jongen. hij begint te praten en stelt zich voor. door zijn diepe en ietwat hese stem kijk ik toch maar op. 'nou goed, ik ben harry styles.. ja ja die ene van one direction. ik ben het echt. en ik wil niet dat jullie me behandelen als een of andere beroemdheid, ik ben gewoon ook maar iemand die een vak wil leren en daarom ben ik hier'. verteld hij. ik ken hem wel, ik luister veel naar hun muziek, en ik heb eigenlijk een soortvan crush op harry, maar dat is om zijn uiterlijk weetje. ik ken hem verder niet.

'nou harry, ga ergens zitten en pak je laptop, dan beginnen we de les' zegt senna. zijn ogen scannen het lokaal, tot zijn ogen bij mij blijven hangen. 'oh nee niet hier naast mij, niet hier' mompel ik in mezelf. ik zie dat harry's ogen een beetje oplichten, maar zijn nog altijd koude blik veranderd niet. hij loopt op me af en gaat op de stoel naast me zitten. 'hey, hoe heet je?' vraagt harry. ik haal onverschillig mijn schouders op, 'noem me maar daan, dat doet iedereen hier'. zeg ik. ik vraag me eigenlijk af waarom een 22 jarige rijke beroemde jongen in een klas wil zitten met 16 en 17 jarige. net als ik mijn mond open wil doen om wat te vragen kijkt senna mij boos aan 'gaan we hier zitten kletsen of wil je wat leren?' snauwt ze me toe zonder ook maar een blik naar harry te werpen. 'mevrouw ik was tegen haar aan het praten, ze deed niks' verdedigd harry mij. ik kijk hem dankbaar aan maar het had geen effect op het afgrijselijke hoofd van senna. 'Daan, je kunt van mij part je spullen pakken en vertrekken, de schuld nog een beetje op anderen afschuiven ook nog' zegt senna met een felle doordringende blik. 'whatever foreverr' zing ik heel hard terwijl de klas allemaal hun lach moet onderdrukken. ik pak mijn spullen en vertrek, ik roep nog naar senna dat ik even lekker een sigaretje ga roken buiten en daarna wel wat voor mezelf ga doen. aan de blik van senna te zien was ze niet blij. sorry maar wat een afschuwelijk mens is dat toch, die senna. bah bah bah, ze moet altijd mij hebben.. en eigenlijk doe ik niet echt wat verkeerd. harry nam het zelfs voor me op.

ineens ging er een lampje branden. senna is verliefd op harry! nee wacht, ze vind hem lekker. verliefd kan ze niet zijn. dat mens heeft toch geen gevoel.


last first kissWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu