??? P.O.VAku memasuki kereta yang dipandu oleh pemandu khas ku.
"Ahjussi , tolong bawak saya ke alamat ni." Aku menghulurkan kertas tersebut pada Ahjussi Kwon.
"Baiklah Cik Muda." Balasnya.
Kita akan berjumpa Jeon Jungkook.
Aku rindu kan kau sangat-sangat.
--
Author's P.O.V
"Jeon... Jeon Wonwoo?"
"Jeon Hyunwoo?"
"Jeon Taehyung?"
Jungkook sedang berbaring diatas katil dengan Jimin dalam pelukannya sambil memikirkan nama untuk putera mereka yang bakal lahir.
"Jeon Taehyung? tak nak lah nanti anak kita jadi macam taetae." Kata Jimin.
"Jeon Wonwoo , okay tapi tuh kan nama member seventeen nanti kawan kawan kita kata kita ciplak nama orang pulak -..-" Kata Jimin lagi.
"Hyunwoo tuh okay tapi.. er entah lah macam tak ada kaitan dengan kita jer ;-;" Kata Jimin lagi.
"Habis tu? kook dah hilang idea" Balas Jungkook sambil pout.
"Apa kata... Jeon MinWoo? okay?" Cadang Jimin.
"Wuu tuh okay~ pandai isteri kook ni" Jungkook mencium pipi gebu isterinya.
Muka Jimin merona merah.
"kook~~ ambikkan susu dalam peti ais boleh tak? nak susuuuu~~" Kata Jimin dengan manja. Jungkook tergelak kecil lalu mencium dahi Jimin.
"Okay~ duduk sini tau~" Kata Jungkook lalu mengatur langkah kedapur.
--
Jimin's P.O.V
Sudah 15 minit Jungkook kedapur. Takkan lah nak ambik susu pun lama. Baik aku pergi tengok.
Aku turun dari katil dengan perlahan , lalu berjalan keluar dari bilik tersebut.
Sampai sahaja didapur. Tiada kelibat Jungkook disitu."Kook~ kook kat mana?" Panggilku.
Aku berjalan ke ruang tamu lalu mata ku melihat Jungkook di pintu.
Sedang memeluk seseorang.
Perempuan.
Entah mengapa mata ku terasa berair. Hatiku rasa sangat sakit.
"Eo? Jimin... waeyo?" Soal Jungkook sambil memandang kearah ku.
Aku tidak menjawab pertanyaan nya lalu berjalan kembali ke bilik dengan tangisan. Aku menghempas pintu dengan kuat lalu mengunci pintu tersebut.
Wae kook buat hyung macam ni...
kalau kook tak sayang hyung cakap awal awal... tak payah seksa hyung macam ni..
Jungkook's P.O.V
Aku berlari ke bilik perkongsian aku dan Jimin lalu mengetuk pintu tersebut.
"Jimin hyung!! waeyoo?" Soalku. Aku terdengar bunyi seseorang menangis didalam bilik tersebut.
Aigoo.. eottokhae.. Jimin hyung salah faham ni...
"Hyung.. bukak pintu ni jeball.." Aku mengetuk pintu dengan perlahan.
"TAKNAK!!" Jeritnya.
"chagiyaa.. jangan macam ni.. bukak pintu ni.." Kata Jungkook lagi.
"TAKNAKK!! PERGI LAH SANA!!" Jerit Jimin dengan lebih kuat.
Jap... tak silap bilik ni ada kunci pendua.
Aku pun pergi ke rak kunci diruang tamu untuk mencari kunci pendua tersebut.
"Waeyo Jungkook? kenapa dengan Jimin." Soal Yerin.
"Jimin salah faham..." Balasku pendek.
"Ha! dah jumpa!" Aku mengambil kunci tersebut lalu pergi kebilik dimana Jimin berada.
Akhirnya aku membuka pintu tersebut terlihat Jimin yang tertidur diatas katil. Matanya bengkak akibat menangis.
Aku duduk disebelah isteriku.
Aku membelai rambut nya dengan lembut.
"Mianhae chagiyaa.. kook janji takkan buat chagiya nangis lagi." Kata Jungkook lalu mencium lembut bibir Jimin.
Tiba-tiba mata Jimin terbuka. Dia terjaga dari tidurnya.
"a-apa kau buat kat sini?! pergi lah kat perempuan tuh!" Kata Jimin.
"Hyung.. biar kook jelaskan dulu." Kataku.
"Tak ada apa nak dijelaskan lagi! kau memang lelaki tak guna! kenapa lah aku kahwin dengan kau-- mmhh"
Aku memotong percakapan Jimin hyung dengan menciumnya.
"Hyung.. pandang mata kook.." Aku berbisik.
Jimin hyung akur lalu memandang tepat ke mataku.
"kook sayang hyung sangat-sangat , walaupun perkahwinan kita ni kahwin paksa tapi kook nak hyung tau yang kook cintakan hyung sebelum kita kahwin lagi. Park Jimin seorang senior yang baik hati dan hebat dalam acara sukan. Telah berjaya mencuri hati seorang Jeon Jungkook. So hyung stoplah cakap kook tak sayang hyung. Hati kook remuk tengok hyung nangis. Janji dengan kook okay jangan macam ni lagi." Kata ku.
Jimin hyung mengangguk.
"And hyung.. benda sebenar yang terjadi ialah.."
Flashback
Aku kedapur untuk mengambil susu buat isteri kesayangan ku.
Ding! Dong!
bunyi bel pintu membuatkan aku terkejut.
Aku membuka pintu lalu melihat seorang perempuan yang ku kenali.
"Yerin Noona?!!" Kataku.
"Kyaaa Kookie miss you!" Noona memelukku dengan erat.
Akhirnya setelah 6 tahun noona di Amerika. Dia kembaliiiii
End Flashback
"Ooh tu noona kook... mianhae.." Jimin hyung menundukkan kepalanya.
"gwenchanayo~ dah jum jumpa noona kat ruang tamu." Aku menarik tangan Jimin lalu Jimin pun mengikutiku.
TBC
YOU ARE READING
♂ourbby ◈ jikook
Short Story♂ hanya perjalanan pahit manis pasangan berkahwin iaitu jimin dan jungkook yang dikurniakan cahaya mata.