t wo

5.2K 304 96
                                    


Jimin's P.O.V

Aku melihat ke arah skrin yang bersambung dengan alat pengimbas tersebut.

Bayi?

"H-hyung.. tuh b-bayi ke?" Soalku terketar ketar.

"Y-ye.. tapi takkan lah.." Balas Jin hyung. Aku mula merasa takut.

Kalau Jungkook tak suka baby ni macam mana?

Macam mana kalau Jungkook dah tak nak aku.

Andwae! aku sayang Jungkook!

"Jiminnie , ini agak mengejutkan tapi... Kamu mengandung." Kata Jin dengan senyuman kecil.

Aku terkedu seketika.

"J-jinjja?! t-tapi j-jimin kan namja?" Soalku.

"Memang agak mengejutkan , tetapi kamu istimewa sebab 4 dari pada berjuta lelaki sahaja yang dikurniakan rahim. Dan kamu ialah 1 daripada 4 orang tersebut. Hargainya. Jangan buang bayi tu walau apa pun jadi , dia tak bersalah apa apa" Kata Jin hyung sambil memegang bahuku.

Aku mengangguk.

Tapi , apa reaksi Jungkook kalau dapat tahu pasal ni?

Marah?

Jijik?

Benci?

--

Jungkook's P.O.V

Haish.. risaunya aku dengan Jimin hyung. Kitorang baru jer kahwin. Dia dah sakit.

"Jeon Jungkook-ssi , sila masuk ke bilik 23" Panggil seorang jururawat disitu. Aku pun mengatur langkah ke bilik yang disebut.

--

"Jungkook-ah , hyung tahu ini agak pelik dan luar biasa untuk kamu dengar. Jimin mengandung." Kata Jin hyung.

Aku terkedu seketika.

Jimin?

Mengandung?

"Hyung jangan buat lawak , tak kelakar lah hyung" Kataku.

"Hyung tak tipu kamu lah , hyung scan perut dia dan ini lah imej yang keluar." Kata Jin hyung lalu menghulurkan aku sekeping kertas.

Terlihat sesuatu objek seperti janin digambar tersebut.

Nampaknya memang benar.

Aku terkedu.

Ini semua mimpi je kan?

"Hyung harap kamu tak benci Jimin hanya kerana dia mengandung. Dia istimewa sebab mempunyai rahim. Hanya 4 dari berjuta lelaki sahaja yang dikurniakan keistimewaan macam tu. Hargailah keistimewaan yang diberi . Arasseo?" Kata Jin hyung.

"Ne , T-tapi Jimin okay je kan? tak ada sakit lain kan?" Soalku.

"Ada" - Jin

"SAKIT APA???" Soalku sambil menjerit.

"Sakitnya tuh disini ohok ohok" Kata Jin hyung sambil menggelek pinggulnya.

Aku memukul Jin hyung dengan kasutku.

Boleh dia buat lawak -.-

--

Sebaik sahaja aku keluar dari bilik itu terlihat isteri kesayanganku Jimin sedang duduk dibangku sambil memegang perutnya.

Dia termenung.

Wajahnya pucat.

Aku melabuhkan punggung disebelah Jimin hyung.

"J-jadi.. kamu dah tau.." Soal Hyung terketar².

"Ye , kook dah tau" Jawabku pendek.

"Kalau kook , nak suruh hyung gugurkan baby ni , hyung tak nak. Kalau kamu halau hyung dari rumah kamu pun hyung tak kesah asalkan bayi ni hidup." Kata Hyung sambil menundukkan kepalanya.

Aku memegang dagu hyung lalu mengangkat kepalanya supaya memandang tepat ke mataku.

"Yah! hyung.. kook tak cakap pun kook tak suka baby ni . Kook tak sabar nak jadi appa~" Kataku lalu mencium dahinya.

"Gumawo Jungkook-ah.. saranghae" Kata hyung sambil memelukku dengan erat.

"Nado hyung..." Aku memeluk hyung dengan lebih erat.

--

TBC

♂ourbby ◈ jikookWhere stories live. Discover now