De Monica Lewinsky Affaire

160 20 12
                                    

De affaire tussen Monica Lewinsky en Bill Clinton is waarschijnlijk het grootste schandaal in de carrière van Bill Clinton.

De affaire tussen Monica Lewinsky en Bill Clinton is waarschijnlijk het grootste schandaal in de carrière van Bill Clinton

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Monica Lewinsky ging in 1995 als stagiaire werken in het Witte Huis. Ze was toen 22 jaar en was net afgestudeerd als psycholoog.

In de periode van 1995 tot 1996 had Monica Lewinsky een seksuele relatie met de 48 jarige Bill Clinton in het Witte huis. Volgens Lewinsky onderging ze op negen verschillende momenten seksuele activiteiten met de toenmalige president. Zeven van die negen keren was Hillary Clinton aanwezig in het Witte Huis.

Lewinsky kreeg in 1996 verschillende job aanbiedingen. Dat komt waarschijnlijk omdat Lewinsky's baas door had wat er speelde tussen haar en Clinton. Ze weigerde een job in het Pentagon.

Een collega van Lewinsky genaamd Linda Tripp begon de telefoontjes tussen Lewinsky en de president op te nemen.

In 1998 kwam alles aan het licht na de rechtzaak van Poala Jones tegen Bill Clinton. Lewinsky verklaarde op dat proces onder ede dat ze geen seksuele relatie had gehad met de toenmalige president. Linda Tripp besloot om de tapes die ze had opgenomen met telefoongesprekken, aan een onderzoeker te geven die bezig was met een ander schandaal over Clinton.

De pers kreeg te horen van de zaak en het was wereldwijd nieuws. Hierdoor moest Bill Clinton reageren over de feiten. Op 26 januari 1998 gaf Clinton de wereldberoemde speech waarop hij verklaarde dat hij geen seksuele relatie had met Monica Lewinsky.


Hij loog tegen het volk en hij loog onder ede.

Uiteindelijk gaf hij op 17 augustus 1998 toe dat hij wel een seksuele relatie had met Monica Lewinsky.

Hij verklaarde daarna dat hij niet gelogen had omdat hij geen geslachtsgemeenschap had gehad met Lewinsky. Clinton en Lewinsky deden wel aan seksuele activiteiten maar Bill Clinton dacht dat ze dan geen seksuele relatie hadden omdat het geen echte seks was.

#BillClintonLogica

Ik vind het vooral zielig voor Hillary Clinton. Ze blijft bij haar man ookal weet ze dat hij verschrikkelijke dingen gedaan heeft.

Dit schandaal laat duidelijk zien dat Bill Clinton niet uit de weg gaat om onder ede te liegen.

Bedankt voor het lezen en vergeet niet om te stemmen en te volgen

The Clinton SecretsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu