Prrangggggg
Tetiba aku terdengar sesuatu. Sesuatu seperti kaca yang dipecahkan tapi apakah ia dan pandanganku terus kabur selepas itu.
"Isha, wake up! Are you okay? For god damn sake, wake up Isha !" Sayup kedengaran seseorang menyuruh aku bangun.
"Uhuk, uhuk. Damn this smoke. I need to get out of here." Katanya lagi sambil mengangkatku keluar dari lab tu.
Heroku, tapi siapakah dia? Mataku terpejam rapat selepas itu.
------------------------------------------------------------
Him POV
"Uhuk, uhuk. Damn this smoke. I need to get out of here." Kataku sambil menutup mulutku.
Aku segera mengangkat Isha keluar dari lab tu. Nasibla ringan sahaja budak ni. Diaorang ni pun, agak2 la nk prank si Isha ni sampai macam ni sekali. Ni pun nasibla aku terdengar diaorang bersembang belakang sekolah tadi.
Flashback
"Weh, kau dah buat ke apa yang dia suruh buat tu?" Tanya si A.
"Oo, plan nak kenakan budak baru tu ke? Ha dah aku dh buat dah. Dia tengah tidur masa aku pergi kelas dia tadi. Awal dia datang, nasibla dia tidur. Kalau tak, mesti aku xboleh nak tulis nota kat whiteboard tu. Hahahaha." Balas si B sambil ketawa.
"Dia mesti dah pergi ke lab kan sekarang? Mana doo korang dapat bom asap tu? Tak mati ke kalau sedut benda tu lama2?" Tanya si A kembali.
"Ntahla. Aku ikut arahan je. Bom asap tu aku tak tahu sebab diaorang yang settelkan" kata si B.
"Oo yeke..........." Tetiba si A kematian kata2.
"Apa korang cakap? Apa yang korang dh buat dekat Isha?!!!!" Jeritku kepada mereka sambil mencengkan kolar baju si A.
"Se..sen..senior. Ma..na ada kitaorang buat apa2 dekat dia." Jawab si A tergagap-gagap. Ketakutan mungkin.
"Kalau kau tak nak muka kau pecah makan penumbuk aku, baik kau cakap betul2!" Jerkahku padanya.
"Sor..sorry senior. Kita..kitaorang hanya ikut arahan." Kata si A padaku.
"Hah bagus sangatla. Kalau orang suruh korang makan tahi, korang makan la?!!" Tanyaku berang pada meraka.
Selepas membrain wash budak2 tu, aku segera berlari ke lab sekolah. Dah la lab tu jauh, sunyi pula tu.
"Ish Isha ni, dia tak tahu ke hari ni semua kena berkumpul dekat hall sekolah? Apa la dia buat dekat lab tu." Omelku bersendirian sambil berlari ke lab.
End flashback
------------------------------------------------------------
"Macam mana dengan kawan saya doc?"
"Alhamdulillah, kawan awak tak apa2. Nasib baik dia cepat dibawa ke bilik rawatan." Kata doktor.
Sayup2 kedengaran suara orang bersembang. Kepala aku masih pening. Aku cuba gagahi diriku untuk membuka mata.
"Sya...." Hanya itu yang mampu terluah dari mulutku.
"Thank God Isha kau dah sedar. Kau tak apa2 ke? How do you feel?" Tanya Sya. Ternampak kerisauannya itu.
"I'm o..okay Sya." Kataku lemah.
"Dah2 Isha, rest dulu. Tak yah nak cakap apa2 dulu." Katanya padaku semula.
Tak sampai 5 minit, aku pun tertidur kembali. Aku bermimpi mengenai dia. Ya, dia. Heroku, knight ku yang menyelamatkanku. Tapi wajahnya kabur. Aku tak nampak wajahnya. Siapa dia? Kenapa aku tak nampak wajahnya? Who are you?
Haaaaa, siapa sebenarnya yang tolong Isha tu? Which one from them ? Stay tuned gaiss for the next update 😘😘
YOU ARE READING
S.E.N.I.O.R
Teen FictionAlexious International School. Where all the mess start. Where I found my knight, my nightmares begin. Sufyan-handsome, kerek namatey, kaya, kegilaan ramai Zachary-handsome, baik, kaya, admired by everyone Hady-pendek tapi comel, kegilaan ramai Ad...