Jsou to dva týdny od Patrickovi a Teresiny svatby. Oni se právě vrátili z krásných líbánek na Floridě. Musejí se vrátit zpět do reality kde je čeká ne jen jedno těžké rozhodnutí. Rozhodnutí, která jim mohou změnit život ať už v dobrém nebo ve špatném smyslu. Spolu už si toho hodně prožili. Od doby kdy Patrick vstoupil do CBI uplynulo 13 let. Patrick težce ale přece jen překonal, když mu Rudý John vyvraždil rodinu, to byla největší zkouška v jeho životě. Potom už následovaly menší zkoušky ale s jediným rozdílem už na to nebyl sám. Měl u sebe Teresu Lisbonovou, která mu pomohla se se vším vypořát a vždy ho vytáhla ze všech průšvihů on jí zase zachraňoval život což se mu jak očividně povedlo na jedničku i když to né vždy byla procházka růžovým sadem ale teď nejsme v matematice nás nezajímá postup ale výsledek. Mohla bych tady vypsat všechny zkoušky co si prožili(a to je znám na zpaměť od vraždy golfovou holí až po bilé orchideje), nejsme tu kvůli minulosti ale kvůli budoucnosti. Ale jednu z největších zkoušek bych tu chtěla zmínit a to je " Truth is.... i love you " všichni fanoušci Mentalisty a JISBON vědí o čem mluvím a kdo ne tak to nevadí k tomuto příběhu to není důležité znát já jsem to tu chtěla zmínit jen na rekapitulaci jejich minulosti(kdo by měl zájem: The Mentalist s06e22 Blue bird).
Jak to s nimi dopadne? Dočkají se konečně zaslouženého štěstí po tom všem co si prožili? Postaví Jane dům jak slíbil? Bude Jane pracovat u FBI? Bude dítě kluk nebo holka? Budou mít víc dětí? Odpovědi na všechny tyto otázky se brzy dozvíte A teď jen malá rekapitulace jejich minulosti: