"Alla kommer till mitten!" Skriker tränaren och alla fotbolls killarna springer mot mitten samt jag. "Och vem är denna tjej?" Frågar tränaren med en frågande blick. "Maja Wiman." Svarade jag och skakade hans hand.
"Ja och du vill spela här?" Frågade han frågande. "Yes exakt." Svarade jag och han vart lite chockerad. "Nja.." han han säga innan Marcus av bröt honom. "Kom igen ge henne en chans hon är fett duktig." Sa han och la en arm om mig. "Okej då." Svarade han lite osäkert. "Vi börjar med några straffar så får vi se vad du går för."
Vi ställde oss i ett led med Lucas som målvakt.
Nu var det min tur. "Jag måste sätta denna för min pappas skull." Tänkte jag för mig själv. Jag tog satts och sköt mitt skott. Bollen flög rakt in i mål och ett "Yes" Kom ut ur min mun.*
"Okej då kör vi match!" Ropade tränaren. Alla ställde sig i sina positioner utom jag. Tränaren gick fram till en kille som hette Danne. "Du spelar som back nu mera. Maja kom hit du blir Farward." Jag ställde mig i min position. Det peep till i visselpipan och matchen hade börjat. Vårt lag van med 2 poäng mer.*
Träningen var slut och alla började röra sig hemåt. Deg peep till i visselpipan. "Maja kom hit!" Skrek tränaren och jag joggade emot honom. "Yes." Sa jag med händerna på mina höfter."Jo har du lusta att börja spela här i det här laget?"
"Va jag men jag är ju tjej?"
"Men du spelar inte som en tjej välkommen till laget." Sa han och kastade en lag tröja till mig.
"Omg tack!" Skrek jag och hoppade runt som om jag var en gräs hoppa!
"Vi syns nästa Tisdag!" Skrek han när jag hade gått typ 10 meter ifrån han. Jag nickade till han.
"Vad ville han?" Frågade Mac och Tinus i mun på varan.
"Hälsa på er nya lag kamrat!" Skrek jag och hoppade upp i deras famn.
"Omg grattis!"
YOU ARE READING
Mitt nya liv
RomanceHej jag heter Maja och är 14 år. Jag bor i Linköping tillsammans med min mamma och pappa. Jag är ensam barn och det kan vara rätt trist men jag tycker det oftast är skönt. Jag älskar att spela fotboll. Fotbollen var min och pappas grej och han stött...