Maja! Maja!

38 3 1
                                    

Marcus pov
Maja hade suttit på toaletten i mer än en halv timme nu. Det är ganska vanligt att hon gör det men då har om sin telefon med sig och det hade hon inte nu.

Jag bestämde mig för att gå upp och kolla till henne. Dem vita trappstegen knarrade och ju fler steg jag tog och ju mer såg jag den vita trä dörren med skylten "Toa" på.

Jag höjde handen tänkandes knacka då jag såg att dörren var upplåst. Jag placerade istället min varma hand på det iskalla silver handtaget som jag långsamt tröck ned. Bakom den vita 3 cm tjocka dörren fick jag syn på något som jag aldrig visste kunde hända.

Maja ligger ihop tryckt på golvet med ögonen slutna. Fem djupa sår syntes på hennes inte så längre vackra arm. Den tjocka röda vätskan sipprade ned på golvet den resten av blodet befann sig.

"Maja Maja!!" Ropade jag i hopp om att hon skulle vakna. Jag tog tag i den vita iPhone som låg på toan snabbt ringandes efter ambulans.

Majas pov
"Maja! Maja!"
Jag hörde svagt hur en bekant röst ropade mitt namn. Jag hade troligtvis fått en panikattack och svimmat. Den bekanta rösten pratade med någon omedvetande om vem. Det slog mig ganska snabbt vem den bekanta rösten skulle kunna tillhöra.

"MARCUS!!" Skrek jag. Det tog inte lång tid förens den mörk blonda killen kommer springandes med röd sprängda ögon och en dyngsur tröja och sätter sig ned och håller om mig.
"Allt kommer bli bra ambulansen är på väg"
Knappt hörandes vad han sa så kunde jag tyda att han på pekade att ambulansen snart skulle komma.

*
Nu låg jag i min egen säg igen med en sovande Marcus bredvid mig efter att ha haft en jobbig stund på sjukhuset. Det plingade till i min mobil och som en automatisk grej knappade jag in den fyrsiffriga koden och tog fram sms. Övers stod det "Allie🖕🏼😡"

Mitt nya livWhere stories live. Discover now