Vi gick in i den stora gympasalen och satte oss på bänken där alla andra satt. Så klart satte sig Allie bredvid Martinus så jag tog chansen att sitta med Marcus.
In i gympasalen kom en gråhårig tant som skulle föreställa vår lärare. Alla hatade henne och det var inte så konstigt. "Har inte du gått i pension än?" Frågade jag drygt.
Killarna utbrast i ett stort "Ooooo bränd!!" Och jag bara kolla på dem med en kaxig blick. "käften!" Sa jag och efter det vågade dom inte säga ett ljud. Jag såg hur Marcus blev röd i ansiktet och kav mig en klapp på ryggen för att visa att jag är tuff eller något sådant.
"Tyst! Och ställ er i lag." Sa vår lärare. Alla tjejer ställde sig på ena sidan visades ett lag och killarna på andra sidan. Jag gick snabbt över till killarnas lag då jag inte ville köra tjejer mot killar.
"Maja gå tillbaka till tjejgruppen." Skrek den gråhåriga tanten med namn Rosa. "Käften tant!"skrek jag åt henne och alla killar stirra på mig med en chockad blick och gav mig en applåd. Asså vad fan är det med killar? "Vad fan hände med er nu då." Sa jag drygt och den svart vita bollen kom inrullandes på planen.
I mitt huvud snurrade bara pappa. Jag orkade inte mer så jag satte mig på bänken. "Vad fan gör jag om pappa varit här hade han inte velat att jag skulle göra så här upp med dig!" Tänkte jag för mig själv.
Jag gick upp på fötter igen och tänkte att det var det här pappa ville. Liam hade bollen då jag skrek pass. Jag fick fort bollen och sköt mål. Killarna stod bara och stirra på mig. "Vad fan är det rappa rappa dem kommer ju vinna annars!" Skrek jag åt dom och klappa händerna.
*
7-2 vi van skrek jag och gav alla killar en high five. Jag sprang upp till omklädningsrum rummet och hoppa in i duschen.
"Hörni tjejer det här måste vi göra oftare!"
"Varför?" Frågade dem med en suck.
"Hallå såg ni mitt skott eller?"*
"Maja sluta du är självisk!!" Skrek Allie åt mig. "Allie håll käft för du pratar alltid om ditt jävla liv inte mitt fel att min pappa är död Och att jag älskar att spela fotboll!!" Jag satt på mig mina skor och lämnade henne ensam kvar i omklädningsrummet.
*
Jag gick förbi killarnas omklädningsrum då jag kände en hand på min axel. Marcus?"Snyggt spelat men du har du lust att hänga med oss hem och spela på riktigt? Vi har träning ikväll och du får säkert vara med?"
"Eh asså!" Jag hade inga planer men det är Marcus liksom och vad fan skulle Allie tycka.
"Snälla!" Sa han och hans putade med läppen och gjorde dem så kallade hund ögonen.
"Okej men är jag ens tillräckligt bra?"
"Du skojar det där hade jag aldrig kunnat!"
"Hehe tack" sa jag och gick sedan där ifrån.Allies pov
Vadå är hennes pappa död? Jag satt kvar på bänken i omklädningsrummet och stirrade ut i tomma intet. Jag är tvungen att prata med henne.
__________
Hej hoppas ni gillar boken den är inte jätte bra men jag vill bara skriva på. Glöm inte rösta och kommentera. PS älskar er som läser.❤
YOU ARE READING
Mitt nya liv
RomanceHej jag heter Maja och är 14 år. Jag bor i Linköping tillsammans med min mamma och pappa. Jag är ensam barn och det kan vara rätt trist men jag tycker det oftast är skönt. Jag älskar att spela fotboll. Fotbollen var min och pappas grej och han stött...