Meryem
" Noldu anlat hadi Yusuf! Merak'tan çatlıyacam şimdi! " , " Olmaz önce sen anlat ben önce sordum ! " , herkez bi inat noluyor arkadaş " Ya nolur sanki.. benim ki o kadar önemli birşey değil. " , " Olsun yinede bilmek istiyorum. " , sen inatsan bende inadım, " Tamam hele bi sen anlat. "
Yusufla böyle hep inatlaşırız birşey anlatıcak olursak. Ama niyeyse Yusuf'la inatlaşınca hoşuma gidiyor, sonunda hep benim dediğim oluyor çünkü . Ama başkaları benimle inatlaşdığında sinir oluyorum.
" Tam bir inatcı keçisin iyi dinle bak. Haftaya Defneye evlenme teklifi etmeyi düşünüyorum. " .
Hem Yusuf'u dinliyorum hemde aynı anda ocaktaki kahveyi karışdırıyorum. Heycandan hızlı karışdırırken biraz dışına dökmüşüm " Vallaha mı ?! " .
Yusuf gülerek döktüğüm kahveye bakıyor. Hemen fark'edip siliyorum. " Evet ama yardımın lazım. " , " Olur... da ben ne yapabilirim ki? " , yine gülümseyerek bana bakıyor " Ya sen kızsın benden daha iyi bilirsin kızlar neyden çok hoşlanır. Nasıl bir evlilik teklifi hoşuna gider. Hatta sen bi kendin öğren ağazını ara Defne'nin sana numarasını vereyim tanışın konuşun. Zaten senden çok bahsettim kuzenim olduğunu felan biliyor. " .
Başka ne bahsetti aceba hakkımda? Ben niye bu kadar meraklıyım ?! " Olabilir bak, böyle çok değişik bir evlilik teklifi değişik bir söz olsun ve teklif ederken çok etkilensin ki şaşırsın kalsın. Hmm ben bi düşüneyim iyice. "
Çok mu gaza geldim ne? Bi heyecan bastı çok sevindim bu duruma, Yusuf: " Aslında onu düşündüm ben. Yani aklımda birşeyler var. " , " Ne düşündün?? " meraklı bir şekilde onu dinliyorum.
" Şöyle teklif edeyim diyorum dizlerimi çökerek: Tabutuma ilk çiviyi sen çakarmısın? Aşkım benimle evlenirmisin? Nasıl? Çok farklı değilmi? " ağazım açık bir şekilde ona bakıyorum. Bir kaç saniye öyle çıt çıkarmadan bir birimize baktıktan sonra birden ben : " OLDU!! Artık yüzük yerinede çivi uzatırsın kıza! " diyorum şoka girmiş bir şekilde.
" Dalga geçme Meryem beğenmedin mi? " bide ciddi ciddi soruyor. " Oğlum böyle evlenme teklifimi olur! Başka birşey gelmedimi aklına?! " , " Ya daha iyisini biliyorsan sen söyle ozmn?! " diyerek sinirli bir şekilde mutvağın camından dışarı bakıyor.
Gülmemek için kendimi yine zor tutuyorum. Bide sinirleniyor ya... " Ben bi düşüneyim sana yazarım birtane güzel. " yine bana bakıyor, " Doğru sana teklif eden çokdur bi düşün hangisi seni daha çok etkiledi?! "
Yusuf'mu dedi bunu bana? Abartmaya başladı iyice! " Ne alaka be! Hem etkilensem şimdi burda olurmuydum? Çokdan evlenmiş olurdum! " Sinirlenince buda ne dediğini bilmiyor.
" Oda doğru." saçını düzelterek " Ya hiç mi yok etkilendiğin biri? Yoksa benden mi utanıyorsun. Bak öyleyse vallaha darılırım ha! Ölümü gör! " Ay Allahım yine çoşdu " Ya Yusuf affedersinde yuh ya! Takdın sende ölüme! Ne meraklıymışsın. Geber dicem kıyamıyorumda. " Gülmeye başlıyor " Gıyma bana zaten. Neyse üff hadi şimdi sıra sende. Neye daldın bu sabah? ".
" Ya bi oğlan var.. " daha başlamadan lafımı kesiyor " Bak biliyordum, yemin ederim birinin olduğunu biliyordum! Nereliymiş kimin nesiymiş? Ne zaman tanışdınız? " gözlerimi büyüterek yine ona öylece bakıyorum. " Yusuf koca karılardan betersin. Zaten herşeye yemin ediyorsun bir gün çarpılcan. " .
" Yalan mı? " , " Yalan tabi! Biri felan yok. Yani hoşlandığım biri değil. " , kaşları çatık, düşünceli bir şekilde bana bakıyor " Ne düşünüyordun ya peki? " , " Bi dursan anlatıcam. "
Hemen sandalye çekiyor kendine oturmak için " Tamam tamam susutum hadi. " Bende başlıyorum ona olayı anlatmaya ." Bir kaç gün önce otobüsde rastladım, kaç gündür kapıma gelip duruyor. Yani anlıyacağın inatcının teki. " , " Aynı sen desene" diyerek gülümsüyor Yusuf. "
Hiçde bile benden beter hatta sendende beter! Tutturdu seviyorum diye. Ne yapacağımı şaşırdım. " Yusuf düşünerek kafasını kaşıyor " Kapının önüne geldiğine göre burdan biri değil. Herkez senin babanı tanıyor bırak evin önüne gelmeyi yanından bile geçmiyorlar. Ne cesaret! ".
" Bende sanmıyorum burdan olduğunu ilk defa görüyorum. Bende sana diyecekdim işte bi konuş sununla, gerekirse ' sohbet ' et diye. Hani belki seni daha çok ciddiye alır. " .
Öyle diyince oturuşunu düzeltdi, fazla mı övdüm naptım. Yusuf bi gitsin kendi kendime gülcem o derece zor tutuyorum. " Tamam ben hallederim sen merak etme. " .
" Kız Meryemm ne konuşuyorsunuz aranızda fısır fısır iki saat oldu mutvak'ta bi kahveleri yapamadın sende! Yusuf oğlum sende tutma şu kızı! Unutuyor sonra kahveleri taşıracak ocakda. " Yusufla birbirimize bakarak gülüyoruz. Kahveleride hemen bardaklara doldurup içeri götürüyorum.
" Ne konuşuyorsunuz siz? " diyerek hemen kendi kahvesini alıyor. " Hiç öyle okul hakkında felan. " Yusufda yanımda kafasını sallıyarak onaylıyor. " Evet yenge sınavlar felan başlıyacak yine. Bide son sınıf ya tabi o yüzden bayada zor olucak onu konuşuyorduk."
Maşallah Yusuf'da iki dakkada uydurdu birşeyler ben bile inaniyordum az daha . Ama moralimide bozmadı değil. Şimdi niye hatırlatıyor sınavları felan.
" Evet Anne. Hiiç canım istemiyor! Vallaha doktor olsam her gün kendime rapor yazardım ise gitmemek için. Bi bitmedi okul offf. " Yusuf tam ben konuşurken su içiyordu ki Boğaz'ında kaldı su.
Öksürmekden bi hall oldu " Ya Meryem, kaç kere daha diyecem ben su içerken şaka yapma diye! " , " Ne şakası ben ciddiyim. " , " Yinede çok saçmaydı şuan söylediğin. " Hemen mendille elini yüzünü siliyor. " Hiçde bile, bence çok zekice bir düşünceydi. "
Ahanda babamda geldi. Yusuf :" neyse ben kalkayım gec oldu yarın sabah yine erkenden işe gitmeliyim... Hoşgeldin amca. " Yusuf hemen ayağa kalkıyor ve babamın yanına doğru gidiyor kapının önüne. " Hoşbulduk Yusuf " diyerek Babam yanından geçiyor ve koltuğa uzanıyor.
Babam Yusuf'a birşey demez benimle konuşduğu zaman amcamın oğlu olduğu için. Ama yinede fazlada yüz vermez soğuk davranır. Fazlada rahat davranmaması için.
" Kızım bana çay doldur. " , " Hemen baba. " . Annem: " Afferim oğlum. Görüyorsun deme Meryem tatilde bile çalışıyor Yusuf hiç boş durmuyor MaşAllah. " Yusuf bana bakarak gülümsemeye başlıyor. Bende gözlerimi çevirerek " sanki babamın izni varda ben çalışmak istemiyorum. " diyorum.
Yusuf'u kapıya kadar karşılıyorum. " unutma sakın evlilik teklifi olarak birşeyler düşün. " . Çeketini uzatıyorum " tamam tamam sende su benim işi hallet. " , " tamam hadi iyi geceler " diyerek arkasını dönüp gidiyor. " Sanada iyi geceler " diyorum arkasından.
Mutvağa doğru gidiyorum. 2 ay ne çabuk geçdi hiç anlamadım. '' Bitti resmen tatil yaa .'' diyerek sinirimden sesli konuşmaya başlıyorum. Yan odadan babam '' Size zaten ne dayandı ki !''diye sesleniyor. Birden gülmeye başlıyorum, hiç gülesim yokdu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kimsenin suçu yok Âzizim.
RomanceBu hikayede hem çok güleceksiniz hatta belkide kendinizi kahkahadan tutamayacaksınız, hemde cok üzüleceksiniz... Hem Aşk hem komedi hemde üzüntü hepsi bir arada.. Şimdiden bol eğlenceler okurken🤗