Chapter 2

570 63 1
                                    

Masa rehat

Jihyo, Jessica, Krystal, Kai, Jin dan Sehun rehat bersama-sama. Banyak yang dibualkan mereka. Sesekali cafe pandangan orang terarah kepada mereka. Yelah, gelak tak ingat dunia.

"Ehh, korang tau tak, esok ada budak baru masuk sekolah kita. Dengar kata dia kelas korang." Ujar Jessica. Jin, Kai dan Sehun berpandangan sesama sendiri lalu mengankat bahu tanda tidak tahu. "Tak tahu pulak kitorang ada budak baru nak masuk. Macamana kau tahu?" Soal Jin. "Aku dengar tadi cikgu cakap." Jawap Jessica ringkas. "Tapikan, kalau budak baru tu yeoja, untunglah korang kan?" Ujar Jihyo tiba-tiba. "Kenapa pulak kitorang untung?" Soal Jin. "Yelah, kalau budak baru tu yeoja, cantik pulak tu, bolehlah korang cuci mata." Sampuk Krystal. Cemburu lahtu.


"Yelah tu. Boleh cuci mata kan." Gurau Kai. Gurauan itu mendapat jelingan dari Krystal. Kai tersengih. "Hyo jangan risau. Jin takkan pandang orang lain selain Hyo sorang je." Ujar Jin apabila melihat muka Jihyo yang kelihatan risau. "Ee, geli la aku dengar." Ujar Sehun lalu meneguk kopinya itu.



"Eleh geli, habistu dulu kau cakap dekat aku apa? Kau tak boleh kehilangan Jessica? Tapi sekarang, bercinta pun tak." Cakap Jin selamba membuatkan air kopi yang sedang diminum Sehun tersembur tepat ke muka Kai. Jessica di sebelah tersipu malu mendengar apa yang diucap oleh Jin.

"Yahhh! Apa ni! Muka aku pulak kau sembur kan?" Marah Kai. Krystal mencapai tisu lalu mengelap muka Kai. "Sori Kai aku tak sengaja. Si Jin ni lah." Sehun menyalahkan Jin. "Aku pulak, betul apa yang aku cakap kan?" Jin mempertahankan dirinya. Jessica dan Jihyo yang menyaksikan drama itu hanya ketawa melihat gelagat kawan mereka.





******


Jihyo dan Jin singgah ke kedai buku sebelum balik ke rumah. "Jin, nak beli buku apa?" Soal Jihyo. "Saya nak cari buku rujukan kejap." Ucap Jin sambil matanya fokus mencari bukunya.  "Kalau macamtu, hyo pergi sebelah sana jap ea. Nak tengok buku." Ujar Jihyo. Lalu pergi ke bahagian komik. Jihyo lebih suka komik berbanding novel-novel cinta. Dia khusyuk melihat komik-komik sehingga tidak tersedar terlanggar seorang yeoja. Habis buku-buku yang dipegang oleh yeoja itu jatuh berterabur.

"Maafkan saya. Saya tak sengaja." Jihyo meminta maaf sambil tangannya ligat mengutip buku-buku yang terjatuh itu. "Takpe, awak tak sengaja kan?" Ucap yeoja itu. "Eh, awak pelajar Running Highschool ke?" Soal yeoja itu lagi. Jihyo hairan tapi menyiyakan saja. "Saya Bora." Yeoja itu memperkenalkan diri. "Song Jihyo." Jihyo menyambut huluran tangan Bora. "Erm, takpelah saya pergi dulu. Nanti kita jumpa lagi." Ujar Bora lalu berlalu pergi. "Nanti kita jumpa lagi? Bila tu ea? Tapikan macamane dia tahu aku nama sekolah aku. Tapi aku tak pernah pulak nampak muka dia kat sekolah tu. Students baru kot." Jihyo bercakap seorang diri hingga tidak sedar Jin di sebelahnya. "Amboi cakap sensorang sampai tak sedar saya kat sini. Nanti orang ingat awak gila pulak." Ucap Jin bila melihat Jihyo yang bercakap seorang diri. "Eh, Jin, sori tak perasan. Dah siap beli?" Soal Jihyo. Jin menunjukkan beg plastik yang berisi buku. "Okey, jom balik." Ajak Jihyo.






***

Me or Her?Where stories live. Discover now