Chapter 8

558 67 2
                                    

Sudah tiba masa Jihyo berpindah. Tapi masih tiada siapa yang tahu. Kawan-kawan baiknya juga tidak tahu. Dia berusaha untuk menghapuskan Jin dari fikirannya. Jihyo termenung lama dalam biliknya. Sekejap je lagi dia akan pergi. Meninggalkan semuanya. Kenangan bersama kawan-kawan, sekolah dan Jin. 'Jin, aku akan pergi dan tinggalkan semua kenangan kita. Aku harap kau bahagia dengan Bora.' Panggilan Puan Song membuatkan Jihyo berhenti termenung. Sudah sampai dia berangkat pergi.

'Selamat tinggal.'

****

Sekolah.

Jessica, krystal, Sehun dan Kai berkumpul di kafe sekolah. Cuma Jin tidak kelihatan. Dia lebih suka bersendiri di rooftop. Dia cukup rindu dengan Jihyo dan dalam pada masa yang sama dia juga risau bila Jihyo tidak hadir kesekolah.

"Weh korang, kenapa Jihyo dah lama tak datang sekolah dia ada masalah ke?" Soal Kai. "Entahlah, sejak hubungan dia dengan Jin dah berakhir Jihyo tak datang-datang sekolah. Mungkin sebab tu kot." Jessica membuat andaian. "Tak, aku tak rasa sebab tu. Sebab Jihyo takkan abaikan pelajaran dia sebab-sebab macam ni. Ni mesti sebab lain." Krystal pula membuat andaiannya. "Habistu korang tak mesej atau call dia sendiri?" Soal Kai. "Aku adalah try call atau mesej dia tapi dia tak pernah nak angkat or reply." Jawap Jessica. "Erm, apakata korang tanya cikgu kelas korang, mungkin dia tahu kot." Sehun memberi cadangan. Krystal dan Jessica mengangguk. Mungkin tu idea yang terbaik. "Eh, Jin macamana sekarang?" Soal Krytal. Kai dan Sehun berpandangan. "Macamtulah." Jawap Kai ringkas. Tu lagi satu masalah. Sejak dia putus dengan Jihyo, Jin lebih suka bersendiri. Bercakap pun dah kurang. Tanya sepatah pun jawab sepatah. Entah nak jadi apa. "Kita kena buat sesuatu ni, kalau tak macamtu jelah. Dah macam mayat hidup aku tengok Si Jin tu." Cadang Krystal. "Betul tu. Tapi kita nak buat apa? Jihyo pun senyap." Ujar Kai. "Hah, aku tahu." Tiba-tiba sesuatu menjelma di fikiran sehun. Mereka memandang Sehun. Entah apa yang difikirkan oleh Sehun. "Bora." Jawap Sehun ringkas.


*****

"Bercinta?" Soal Bora separuh terkejut. Kai dan Sehun hanya mengangguk. "Tapi kenapa.....aku ingat diorang cuma kawan baik je." Bora masih ragu. Dia sangkakan Jihyo dan Jin rapat hanya sebagai kawan baik je. Dia tak sangka pulak Jihyo dan Jin sedang bercinta. "Haah. Diorang memang bercinta." Kai meyakinkan Bora. "Tapi diorang dah putus." Tambah Sehun membuatkan Bora terkejut.

"Putus? Kenapa?" Soal Bora.

"Sebab Jihyo ingat Jin masih sukakan kau." Ucap Sehun. "Tapi kenapa Jihyo tak marah bila aku keluar dengan Jin?" Soal Bora lagi. "Bora, Jihyo seorang yang baik. Sangat baik. Dia memang tak kisah kalau sesiapa pun nak keluar dengan Jin sebab dia tak nak jadi yeojachingu yang suka mengongkong. Sebab tu dia tak kisah. Tapi dia pun ada perasaan, mestilah dia sedih bila tengok orang yang dia sayang keluar berdua ataupun bersentuhan dengan yeoja lain. Tapi dia pendamkan semua tu. Dia taknak memperbesarkan hal yang bagi dia adalah remeh temeh." Panjang ulasan yang diberikan oleh Sehun. Dia tahu apa perasaan Jihyo bila Jin dengan yeoja lain. Selama ni Jihyo cemburu tapi dia pendamkan dan dia tak luahkan dekat sesiapa sebab dia tak nak bergaduh ataupun cetuskan masalah. Bora terkedu.



"Ha...habistu Jihyo macamana sekarang?" Soal Bora.


"Entahlah. Kitorang pun tak tahu. Dia pun dah lama tak datang sekolah. Sebab tu kitorang nak mintak tolong kau untuk jernihkan balik keadaan dan supaya Jin dan Jihyo jadi macam dulu." Terang Kai.


"Aku....aku akan tolong. Aku kena jumpa Jihyo dan mintak maaf dengan dia." Ujar Bora. Sehun dan Kai mengangguk.



"Korang!" Jerit Jessica dari jauh. Krystal menarik nafas dalam-dalam. Penat berlari kejar si Jessica.

"Macamana?" Soal Kai tidak sabar.


"Kau ni kan, biarlah diorang bernafas betul-betul dulu." Tegur Sehun. Karang kan ada yang masuk hospital sebab sesak nafas.


"Kitorang dah tahu Jihyo dekat mana!"



................

Me or Her?Where stories live. Discover now