Hej alla!
Detta är min första bok så...
Mitt första 'kapitel' kommer vara ett info kapitel för er som inte har läst/sett Sword art online. Så att ni fattar LITE iallafall......Meeeeeeen OM du har det så skrolla ner till nästa "kapitel" för där börjar boken!!!!
Så....let's begin eller något....
Sword art online är alltså ett VRMMORPG vilket står för:
•Virtual
•Reality
•Massive
•Multiplayer
•online
•Role playing
•Game(Phew! Långt att skriva :)
SAO är alltså ett VR spel som pågår i hjärnan. (Typ)
För att "spela" SAO så behöver du en Nervgear: typ en "hjälm" som... asså när du rör dig skickas några slags impulser till hjärnan och Nervgearen stoppar dem så att du inte rör dig i verkligheten men det ser ut som att du rör dig i den virtuella världen.
Nervgearen gör så att det känns/ser ut som om du är i en annan miljö/värld fast du egentligen kanske ligger i din säng.
För att aktivera den säger du "link start! "Oookej som ni märker är jag inte den bästa på att förklara men men....
SAO testades först av så kallade 'beata testers'. De var omkring 1000. (Tror jag...)
Sedan såldes 10 000 exemplar till lite andra människor
( beata testarna inkluderade)När spelet startar "på riktigt" börjar alla från level 1 inklusive beata testarna.
Varje spelare har en HP mätare eller en viss mängd HP. Desto mer HP du har, desto mer skada krävs det för att få HP mätaren till 0. Och när HP mätaren är vid 0 då dör du. (Dun dun dun!) I vanliga fall så återuppstår man vid The town of Beginnings , där man också startar.
Jag tror att för att få mer HP måste du gå upp i level och det gör du genom att döda monster, men det finns nog annat du kan göra också.
Hur Sword art online är 'uppbygt' ser ni på bilden i början av kapitlet. Det finns 100 'floors' eller nivåer och för att komma till nästa floor/nivå måste man besegra en 'boss' alltså ett monster som är större, har flera HP mätare (jag vet inte vad jag ska kalla det på svenska) och har flera attack mönster.
De olika vapen som används mest är svärd i olika längder och former, yxor, klubbor och lite annat.
Man kan kasta saker men annars inga sjutvapen som pilbåge eller pistoler.Det finns olika 'Sword skills' och beroende på vilket man använder lyser vapnet i olika färger.
Man måste dock upptäcka de olika skillsen själv och sedan läggs de till automatiskt till ens meny.
Okeeeeej jag tror detta var allt! Kommentera om ni undrar något eller SE/LÄS SERIEN VETT JA!
Have a nice läs stund! ♥
/ Minizz
YOU ARE READING
Stucked (svenska)
FanfictionEtt svärd kördes in i monstrets fula mage. Med ett ljud som av klirrande glas upplöstes monstret i små spegel liknande skärvor. 12.40 Om 20 minuter skulle jag vara i den världen. Sword art online. Jag log och pluggade in kontakten till min nervgear...