12.30
Suck.....
25 minuter kvar tills jag kan logga in.
25 minuter
Hur ska jag kunna fördriva tiden?
Jag slår upp en sida på måfå i guideboken. Det skadar inte att läsa på såhär lite i sista minuten, även om guideboken redan är så gott som sönderläst.Jag slänger mig på min säng och börjar läsa om bossen på floor 1. När jag kommit halvvägs igenom texten måste jag bara kolla klockan.
12.35
Jag tittar ner boken igen, på bilden av bossen. Ilfang the Kobolt lord. Konstigt namn, hel röd är den också med ett hundhuvud (!?)
Bläddrar vidare.Plötsligt knakar det på min dörr.
"Yumi?"
Det är min syster, Kauri. Jag trodde inte hon slutade skolan förens fyra.
"Ja, kom in? "Dörren öppnas och Kauri stiger in i rummet. Hon är röd om kinderna som om hon cyklat snabbt. Jag ler.
"Cyklade du det snabbaste du kunde för att träffa mig eller?"
Kauri sätter sig på min svarta skrivbordsstol. Hennes blick vandrar runt i mitt rum några sekunder innan hon möter mina bruna ögon.
"
Kanske det."
Hon sveper sitt mörka hår över axeln och ler mot mig.
"Så, hur känns det?"
"Bra. Lite nervöst kanske. " Jag rycker på axlarna och ser ut genom fönstret. Det känns bra att Kauri är här. Inte för att jag är så nervös. Men Kauri är den ända jag har. Våra föräldrar är mest hemma på udda tider så Kauri är som min extra mamma. Inte för att det gör något. Jag kan prata med henne om vad som helst. Och jag vet att hon vet det.
"Det kommer bli nice! Du har ju sett fram emot detta i evigheter."
"Ja" Det har jag verkligen. Kauri tycks ändå se min nervositet och kramar om mig. Sedan ser hon fundersamt på mig.
"Men jag fattar det fortfarande inte. Det här med att du kan röra dig i spelet men inte i verkligheten? "
Jag klappar på sängen bredvid mig för att visa att hon ska sätta sig. Jag har antagligen redan förklarat det tusen gånger men det känns som ett bra tidsfördriv.
Jag tar fram Nervgearen och börjar prata.*(tidshopp)*
Jag tittar upp mot klockan.
12.56
"Jaha....nu är det dags då."
Jag tittar snabbt upp på Kauris ansikte. Hon kramar om mig igen och reser sig ur sängen.Jag sätter på mig Nervgearen och lägger mig i sängen.
"Vi ses vid middagen. Du måste berätta allt sedan!"
Jag nickar.
"Vi ses." Kauri ler och börjar gå ut ur rummet.
När dörren stängts igen tar jag ett andetag och blundar.
"Link start!"En massa färger slås emot mig innan jag kommer till inställningarna.
Jag väljer Japanska som språk men tvekar lite när jag ska skriva in namnet till min avatar. Tillslut så blir det Kimi i brist på andra idéer.
Kimi.
En blandning av mitt riktiga namn 'Yumi' och mitt efternamn 'Kirishima'.
Sedan klickar jag på female.En massa färger igen medan jag teleporteras till The town of beginnings.
......................................................
Jag ser mig omkring bland alla människor som ropar och pratar och ler för mig själv.
Jag är äntligen här!~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Yey första riktiga kapitlet ute(igen). Kanske lite långtråkigt men jaja. I nästa händer det grejer och historien kommer lite framåt....
/Minnizz ♥♥♥
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Stucked (svenska)
ФанфикEtt svärd kördes in i monstrets fula mage. Med ett ljud som av klirrande glas upplöstes monstret i små spegel liknande skärvor. 12.40 Om 20 minuter skulle jag vara i den världen. Sword art online. Jag log och pluggade in kontakten till min nervgear...