1. Bölüm

13 4 1
                                    

Sabah babamın başımı okşaması ile uyandım. Babam yüzünde kocaman gülücüklerle anlımdan öperek uyandırdı. Benim de yüzümde kocaman bir gülücükle uyandım.

"Hadi kalk kızım okula geç kaldın."

"Tamam mavişim kalktım."

Babam odadan çıktıktan sonra o sıcacık yataktan kalktım ve banyoya girdim. Ilık bir duş aldıktan sonra bilek üstü pantolon, kısa kazağımı giyindim. Saçlarımı kurutup dalgalı olduğu için sorun olmadığından saçları açık bıraktım.

Aynanın karşısına gidip gözlerime rimel sürüp bordo bir ruj ile çok güzel oldum. Aşağıya giden babamın sesini duyup hemen aşağı indim ve kahvaltı masasına geçip kahvaltımızı yaptık. Annem uyuduğu için her zaman kahvaltıyı babamla ben hazırlarım kahvaltı bitirdikten sonra kahvaltı masasını toplayıp arabaya bindik sonunda o muhteşem okula geldiğimizi gördüm ve arabadan inmeden önce babam'ın yangına kocaman öpücük bırakıp ayrıldım ve okulun yolunu tutmuştum babam'ın bir an bağırdığını duymuştum.

"- iyi dersler kızım" demeyi ihmal etmeyi unutmadı ve ben ona dönerek el salladım geri okulun yolunu tutarken arkamdan birini bana bağırdığını duyup tanıdık sesle hemen arkama dönmemle yasemin'nin koşa koşa gelmesini bekledim ve bir anda boynuma sarıldı ve ayrıldıktan sonra yanağıma sulu öpücükler kondurdu nefret ettiğimi bildiği halde genede yapıyordu yanağımı silip beraber sınıfa doğru yürümeye başladık sınıfa girdiğimizde herkes'in bize baktığını gördüm ve bizim gruba doğru yürümeye başladık hala herkesin bize baktığını görüyordum bir anda durup etrafa bakındım yasemin şaşkınlıkla Ne oldu diye soru sordu ve istemsizce sınıfa bağırdım.

"Ne bakıyorsunuz ilk defamı sınıfa gelmişim" dedim ve hemen yanımıza Kaan ve Birkan geldi onlarca bağırınca kızlar hepsi irkilip önlerine döndüler ve bizde yerimize geçtik biz arkada erkekler öndeydi. Hoca sınıfa girdiğini görüp kitapları açın diye seslendi ve bizim en sevdiğimiz dersti psikoloji dersiydi dersi dinlerken bir an zilin çaldığında hemen kantine yolunu tutmuştuk her zaman ki gibi tost ve çay aldık ve yemeğimizi erkenden bittiği için biraz sohbet ettikten sonra zil çaldı ve sınıflara doğru yürüdük yerimize geçtiğimiz an hocanın hemen geldiğini gördük sevmedim ders olduğu için kafamı sıraya koyup ders bitene kadar yatmaya karar vermiştim.
***sıkıcı dersin sonun da Birkan'ın beni dürtmesiyle sıçradım.

"Özür dilerim korkutmak  istememiştim. Korkudan ağlamaya başladım ve Birkan ise şaşkın ve ne yapacağını bilemez halde bana bakıyordu ve bir anda "ne olduğunu" sorunca hıçkırıklarım daha da artmaya başladı ve bir anda bana sarılınca ben tepkisiz kaldım için sadece hıçkırıklarım ve onun erkeksi kokusunu içime çekerek rahatlamıştım ve hıçkırıklarım yavaş yavaş bitiyordu Birkan dan ayrıldım ve hemen koşarak sınıftan çıkıp lavaboya koşmaya başladım ve kapıda yaseminle kaanı görünce onların yanında bile durmadan koşmaya devam ettim yasemin bağırdığını aldırış etmeden devam ettim.

Yasemin ağzından

Ben tusem'in ağladığını görünce şok geçirdim ve kaanla birbirimize baktık kısa bakışın ardından birkana doğru giderken bir anlık sinirle birkana bağırmıştım ve sınıfın hepsi bize döndü sonradan sınıfa bakışımı attıktan sonra birkana geri döndüm.
"Ne yaptın tusem'e
Neden ağladı
bir an sessizlik oluştu ve sessizliği bozan gene ben oldum neden susuyorsun söylesene diye kükredim Kaan sakın olmam için kolumdan tuttu ve bir an sinirim yatıştı Birkan'ın soruları yağdırınca şaşkınca bana bakıyordu ve bir an sessizlik oluştu ve yine sessizliği ben bozdum tusem'e noldu dedim tekrardan ve Birkan dayanamayıp anlatmaya başladı.

Birkan'ın ağzından

Ben bir an şiiriyle oda bağırmaya başladı. Ben ona hiç bir şey yapmadım sadece onu uyandırmak istedim ve uyanınca bir anda sıçradı ve ağlamaya başladı bu anladın mı. Bir daha bağıracak okursan senin o dilini keserim anladın mı beni diyerek sınıftan ayrıldım çok sinirlenmiştim birden yerimde  duraksayıp tusem aklıma gelmişti ve onu aramaya başladım onu ararken gene bir an durup onu neden bu kadar düşündüğümü anlamış değildim bir anda tusem'in bankların orada olduğunu gördüm acaba gitsem mi, diye düşünürken gitmeye karar verdim. Tusem'in yanına gittiğimde tusem beni duymamıştı kulağına kulaklık takılıydı çimenlere uzanmış uyurken onu izlemek çok güzeldi yüzümde tebessüm oluştu tusem bir anda uyanınca hemen ciddiyete dönüştü yüzüm. Tusem ayağa kalktığında boyu birazcık kısa olduğu için ona aşağıdan bakıyordum tusem kulaklığı çıkarıp beni dinlemeye başladı.

"iyi misin tusem

İnan ne olduğunu anlamadım

Neden ağladın birşey mi oldu derken tusem sorulara cevap verdi.
İyiyim sağol, boşver sen beni merak etme diyip yanından ayrılmıştım. Birakan tusem diye bağırınca arkama dönüp sonra konuşalım diye söyledim oda kafasını onaylar şeklinde tamam dedi ve geri yürümeye başladım ben tusem'in arkasından öylece baka kaldım Birkan'ın içinde şüphe durmaya başladı ve bu işin peşini bırakmayacağına söz verdi kendi kendine ve umursamayarak sınıfa girdim.

Tusem'in ağzından

Ben sınıfa yavaş adımlarla giderken sınıfta beni bekleyen yasemine gözüm kaydı ve koşarak yanıma geldi "İyi misn canım Birkan ne yaptı söyle bana" dedi ve yasemin benim için endişelendiğini biliyordum çünkü o beni kardeşi gibi görüyordu bende onu tabi birbirimizi çok seviyorduk. Yasemin'i daha telaşlandırmadan iyiyim kelimesi çıktı ağzımdan konuşamadım sanki biri beni boğuyormuş gibi hissediyordum yasemin tabi inanmamış olsada yinede zorlamamıştı yerimize otururken kapıdan birkan'ın geldiğini gördüm ve ona neden böyle olduğunu anlamamıştım acaba benim için korkmuşmuydu yada endişelenmiş miydi bilmiyorum kafamdaki soruları bir kenara atıp derse odaklanmaya başladım son ders olduğu için çok mutluydum sonunda eve gidecektim ama evde nelerle karşılaşacağımı bilmiyordum sonunda zil çaldı ve otoparka doğru yürüdük yasemin arabaya bindigimizde beni eve bıraktı.  Yasemin çok zengin bir aileye sahip bir kız kalbi tertemiz herkese güvenir zenginliğini kimseye göstermezdi yasemin bana herşeyi anlatırdı bana çok güvenirdi ama ben ona güvenmezdim neysek yasemin beni eve bıraktığı için ona teşekkür ettim uzaklaşmıştı bende  eve girdiğimde annem karşımda oturuyordu anneme hafif tebessüm edip odama çıkmak için merdivenlerden bir kaç basmak çıktım annemin bana tusem'in diye  seslenmesiyle geri indim aşağıya eliyle gösterdiği yere oturdum ve yüzüme öylece baktı.

"Anne birşey mi oldu? Diye sessizliği bozdum annem öylece yüzüme bakıyordu hala

Anne ne oldu neyin var diye yeniden soru sordum.

Tusem kızım beni affet ben senin annen değilim dedi an donup kalmıştım hiç bir şey söyleyemedim annem beni sarsınca kendime azda olsa gelebildim.

Anne se, sen ne diyosun şokun etkisinden çıkamadım için kelimeleri heceliyodum gözlerimden yaşların akmaması için kendimi zor tuttum ama olmadı akmasına izin verdim ve anneme baktığımda bana bakıyordu ben hiç birşey demeden evden çıktım ve ağlayarak sahile doğru yürümeye başladım.  O kadar sinirlerim çok bozuldu ki nasıl olurdu o benim annem olamaz diye içime şüphe düştü benim aklıma o kadar soru geldiği ne yapacağımı bilmezken yasemini aradım ama açmadı kaanı aradım o da açmadı biraz düşündükten sonra aklıma birkan geldi arasam mı aramasam mi diye korktum ve hala ağlıyordum birkani aradığımda hemen telefonu açtı ben bir süre susma rağmen göz yaşlarım halan akıyordu bunu Birkan duyunca bir anda bağırdı

Tusem neyin var neden  ağlıyorsun dediğinde ben cevap vermeden ağlayama devam ediyordu birkan bir an bağırınca cevap vermek zorunda kaldım.

Birkan yardım et nolur çok kötüyüm.

Tusem neredesin yerini söyle hemen geliyorum dedi bende birkani dinleyerek olduğum yerin konumunu attım birkani bekledim hala ağlamaya devam ediyordum sahilin dalgaları yüzüme vurudugu an gözümdeki yaşların sogumasıyla hissediyordum bir anda birka'nın bagirmasiyla hemen onun olduğu bölgeye dönüp koşarak yanıma geldiğini gördüm bende aya kalkarak koşar adımlarla ona doğru ilerliyorum. Ona sarılınca sanki içim rahatlıyorum gibi geliyordu bana oda beni kaslı kollarına alınca onun kollarında sanki kaybolmuşum gibi hissediyordum bir anda elini yüzüme alınca ona bakmamı  sağladı.

Tusem noldu neyin var

Ben ona sadece bakın makla yetinmiştim

Birkan beni tekrar sarsınca göz yaşlarım tekrardan akmaya başladı ve bir anda benim annem yokmuş diye bağırdım.

Birkan elini yüzümden indirince Birkan ne diyeceğini bilemezken sadece "nasıl" kelimesi çıktı ve ona herşeyi anlatmaya başladım. ***anlatmanın sonucunda Birkan beni çok dikkatli dinlerken bir yandan da ağlamaya devam ediyordum Birkan  herşeyi anlattıktan sonra  bana sıkıca sarıldı ve bırakmadı.

Tusem'in Hayatı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin