8

38 5 0
                                    

Selepas aku berjumpa dengan Mitsu , aku bergegas untuk ke tapak latihan Baseball. Aku melihat Mitsu masih lagi menangis jadi aku berikan ciuman dekat pipi Mitsu. Selepas itu aku meninggalkan Mitsu sambil memegang mulut aku.

(MITSU)
Mitsu melihat Takuya meninggalkan dia. Dia tak percaya yang Takuya telah mencium pipi dia. "Apakah..Apakah yang berlaku sekarang ni ? Kenapa Takuya cium pipi saya ? Adakah dia suka Kat saya ? Adakah dia cinta Kat saya ?" Kata hati Mitsu. Mitsu pun memegang pipi yang dicium oleh Takuya. "Takuya..." kata Mitsu seorang diri.

Aku pun dah sampai ke tapak latihan baseball. Selepas sampai ke tapak latihan itu , Coach Koichi Sakaguchi telah memanggil aku. "Kenapa awak lambat 30 minit ?" Kata coach. "Saya ada masalah sikit dekat bilik perwakilan pelajar." Jelas alasan aku tapi sebenarnya aku berjumpa dengan Mitsu. "Hmmm ok. Sekarang Awak boleh pergi berlatih dengan yang lain." Kata coach. Huuuuh lega .... ingatkan coach marah dengan aku tadi. Sepanjang latihan itu aku asyik memikir pasal Mitsu. Aku terbayang muka Mitsu selepas menerima ciuman dari aku. Tiba-tiba , bola baseball terkena kepala aku. "Aduh!!" Jerit aku. Rupanya Wakayama yang melempar bola itu. "Hahahaha , wei Takuya apasal mengelamun sampai bet baseball pun yang kau pegang tu boleh terjatuh. Kau mengelamun pasal Mitsu ehhh" kata Wakayama. "Tak - takde lah ...... " jawab aku. Lalu coach marah kami berdua sebab kejadian itu dan disuruh Push up sebanyak 100 kali. Ia menyeksakan!!! Selepas 2 jam latihan , aku pun balik rumah dan apabila sampai di rumah Miyako membebel macam mak aku. Aku tak pedulikan Miyako dan terus masuk bilik. Selepas Mandi dan makan malam bersama Miyako , aku tidur awal sebab penat dari Latihan.

(Mimpi.........)

Aku berada di sebuah tempat yang indah dan tenang. Tiba-tiba aku melihat seorang perempuan misteri yang cantik dan berpakaian putih.

Aku : Sapa awak ?

Perempuan Misteri : ......

Aku : Apa kau nak dari aku?

Perempuan Misteri : Kau kena couple dengan Namika Mitsuzaka

Aku : Mi-Mitsu!!! Buat apa aku cou-couple dengan dia

Perempuan Misteri : Sebab dia perlukan awak dan awak perlukan dia. Malah dia cintakan awak seperti awak cintakan dia

Aku : Kenapa ? Apa yang terjadi nii?

Perempuan Misteri :  ........

Perempuan tersebut meninggalkan Aku dan menghilangkan diri ....

Aku : Awak!!! Tunggu!!!

Tiba -tiba aku ditarik ke belakang ...

Aku : Tidak!!!!!!

Tiba-tiba aku terjatuh dari katil dan kejadian tersebut hanyalah mimpi semata-mata. Aku memegang kepala aku yang sakit itu dan aku segera mengambil jam G-Shock ku. Rupanya aku dah terlewat untuk ke sekolah. "Miyako!!!! Kenapa tak bangunkan abang ke sekolah!!!" Jerit aku. Lalu aku bergegas memakai baju dan Aku tak mandi. Aku cuma cuci muka je. Aku pakai perfume banyak untuk mengelakkan diketahui yang aku tak mandi. Aku segera bergegas ke sekolah dan sebelum aku keluar ke rumah aku nak ambil roti bakar dan cubit cubit pipi Miyako dengan kuat. ""Abang!!!!!" , jerit Miyako. Lalu Miyako mengambil Kayu Kendo dia dan mengejar aku. Aku terus berlari dari Miyako menuju ke pintu rumah dan bergegas ke rumah.

Setibanya aku ke sekolah, rupanya masih awal lagi, jam aku yang buat hal. "Tak guna punya jam.",kata aku. Aku pun bergegas ke Kafeteria sekolah untuk bersarapan. Tiba-tiba, aku melihat Mitsu sedang dibuli oleh seorang perempuan di sebuah lorong kecil diantara dua dinding bangunan kelas. Aku menyembunyikan diri di sebalik dinding itu. Aku melihat perempuan tersebut dan rupanya orang yang membuli Mitsu selama ni ialah Gento Tomoyuki , salah seorang orang bangsawan yang bersekolah kat sekolah aku. Aku mendengar perbualan mereka.

Tomoyuki : Hei awak jangan bersekolah kat sini lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tomoyuki : Hei awak jangan bersekolah kat sini lagi.

Mitsu : Kenapa?  Apa salah aku?

Tomoyuki memegang baju Mitsu

Tomoyuki : Kau membawa sial kat sekolah nii!!

Mitsu : Aku buka Pembawa malang!!

Tomoyuki : Ye kau memang pembawa malang!!!

Tomoyuki tolak Mitsu sampai terjatuh

Mitsu pun menangis.....

Tomoyuki : padan Muka!

Aku berasa marah sebab Tomoyuki telah menolak Mitsu. Aku pun terus berjumpa Dengan Tomoyuki dan menampar Tomoyuki. Pakkk!!!  Satu tamparan yang kuat yang aku berikan kat pipi Tomoyuki. Tomoyuki memegang pipinya. "Hoi Tomoyuki ,  awak ni memang tak guna!! Kau tak. boleh kata Mitsu nii pembawa sial. Mentang-mentang kau ni anak bangsawan kau boleh menindas orang lain hah!! Lebih baik kau pegi mati lahhh!!! "Marah aku. "Nanti lah awak Mitsu. " kata Tomoyuki dengan geram. Tomoyuki pun berasa malu dan bergegas pergi dari situ. Aku terus menuju ke arah Mitsu yang menangis.  "Awak tak apa-apa ke? "Tanya aku. Mitsu menangis tanpa henti. Aku melihat kaki Mitsu berdarah mungkin disebabkan Dia ditolak. Aku pun terus menangkat Mitsu pergi ke bilik sakit. "Mitsu aku bawa kau ke bilik sakit ye"kata aku.  Mitsu hanya mengganguk faham je.

(MITSU) "Takuya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(MITSU)
"Takuya...... Kenapa dia begitu baik dengan aku? Kenapa dia selalu berada di sisiku semasa aku dalam kesusahan . Adakah dia cinta dengan aku?  Adakah dia ingin nak jadi bercouple dengan aku?  Ya Tuhan , Tolong aku untuk mengetahui apa isi Hati Takuya terhadap aku." kata Mitsu dalam hati.

My Love StoryWhere stories live. Discover now