~En lösning~

13 2 0
                                    

✏️Alex börjar fundera på om hon kan kontakta sina föräldrar under natten, då de antagligen färdas till fantasins värld.

Alexandra förklarade sin hypotes för Benjamin. Han såg på henne länge. "Det här landet är oändligt," sa han. "Det låter vettigt det du säger men du får inte glömma bort att allt det här bara består av tankar och drömmar. Om det du säger är sant, att det nuförtiden finns flera miljarder människor på jorden så betyder också det att det är ännu fler drömmar. Det skulle vara otroligt om vi hittade just dina föräldrar."

De red vidare genom landet Ingenstans som Alex och Benjamin kallade det. Alexandra funderade på vad Benjamin sagt. Var det omöjligt? Medan hon funderade började en viss förändring att märkas i landskapet. Delen där barnens fantasi och drömmar fanns hade de för en tid sen passerat. Nu red det lilla sällskapet igenom ett landskap kantrat av mat i alla dess former. När Benjamin hukade sig under ett gigantiskt pommes doppat i BBQ sås frågade Alexandra: "Vart är vi? Det här är ju helt sjukt!"

"Vi är i delen av landet där folk som är besatta av mat ofta drömmer om" sa deras ledsagare. "Även om det kan verka läckert så är det en förrädisk plats. Mat i för stora mängder är aldrig bra och är ännu värre om man är besatt av den. Vi börjar närma oss ondare marker, även om det går oerhört långsamt."

Den kvällen funderade Alexandra över sitt uppdrag. De hade slagit läger i en stor skog av godisklubbor. När de passerat matens läckra landskap fortsatte de in i sötsakernas. Antagligen var det här Alex egna tankar gick ibland när hon var sugen på godis. Deras guide hade gett dem lov att frossa på en munk med jordgubbsfrosting efter maten. Han hade sagt att maten här aldrig blev dålig. Han hade rätt. Munken var den godaste Alex ätit, antagligen för att folk fantiserat om en riktigt god munk. Hon tänkte lite på filmen "Kalle och Chokladfabriken" när hon såg detta.

Nu låg hon bredvid Benjamin och tänkte. Hon hörde hans lugna andetag. Hur skulle Alex kunna stänga portalen som gjorde att de mörka fantasierna blivit verklighet? Hon hade ingen aning. Och vad hade hänt i verkligheten när hon varit borta. Hade spökerierna blivit värre? Var någon skadad? Och skulle hon ens kunna komma tillbaka efter att uppdraget var slutfört. Eller skulle hon behöva tvingas att leva i Gabriellas slott och bara veta att hon hade förvandlats till en fantasibild. Aldrig åldras eller uppleva något normalt igen. Hon måste försöka kontakta sina föräldrar på något sätt, annars skulle hon väl glömmas bort och bli en riktig drömbild. Åh vad hennes föräldrar måste undra vart hon är. Kanske tror de att hon är död.

Tack för läsningarna. Läs gärna min nya bok "snälla hjälp en olycksfågel". Den är jag riktigt nöjd med, kommentera och rösta gärna. ❤️

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 26, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Saga eller VerklighetWhere stories live. Discover now