Aku memandang jam yang setia berdetak di dalam bilikku.dah nak dekat pukul 1 pagi dah. sekajap aku mengereng(?) ke kiri dan ke kanan.
Macam mana nak tidur ni!bentak hatiku. Bunyi bising lori pengangkut barang dan riuh orang bercakap menganggu tidurku.
Ada orang pindah agaknya. 😒
Aku mengambil telefon i phone 6 aku yang terletak di meja berhampiran dengan katilku.
Layan instagram la nampaknya.
HaniSoek_14
♡1263737 ☁ ↗
New life new house. Erhg.. I cannot sleep gais. 😣Btw,Nite my lovely seok. 💓😘Entah kenapa aku selalu stalk perempuan ni. Hati aku asyik mengatakan yang aku kenal perempuan ni.jantung aku asyik berdegup laju.
Aku tak tahu kenapa.
Siapa perempuan ni?
Ada kena mengena dengan kisah silam aku ke?
Tapi..
Aku tak pernah pun ingat kisah silam aku.
Aku tengok jam balik. Dah nak dekat pukul 1:30.Baik aku tidur. Esok sekolah. Haih.. Malasnya nak sekolah esok."Hoseok! Bangun! Kucing kamu meragam lagi! Momo kamu tu terlekat dekat celah almari dapur. Kesian dia omma tgok. "
Belum sempat aku pejamkan mata aku untuk tidur. Omma memanggilku.
Momo.kucing kesayangan warna kelabu aku. Buat hal lagi. Haritu dia pergi curi kasut puan leha jiran sebelah rumah aku.
Lepastu koyakkan baju hyung aku. Habis aku kena lenyek di hyung aku. Nasib tak mampus je.
Malam ni mesti dia cari makanan sampai tersangkut kat almari dapur tu. Padahal aku dah bagi makan sebelum aku masuk tidur.
Eee.. Geram aku dibuatnya. Gemok jugak kau momo. 😂
Aku bangun lalu menuju ke dapur.
Eh eh.. Kesian kau momo. Tersangkut dkat almari tu. Padam muka. Tergantung lah kau kat situ sampai kurus. 😂
Aku mendekatinya.
"Meow! "
"Haih.. Momo.. Kan appa dah cakap jangan meragam lagi. Appa dah kasi kamu makan kan. Nanti boyot perut tu."
aku mengambil dia yg tersangkut di almari lalu menggosok bulunya lembut.
"Jom tidur dengan appa. Appa tak boleh nak tidur la momo. "
Aku membawa dia naik ke atas masuk ke dalam bilikku.
"Momo...momo nak tahu tak rahsia appa? "Kataku kepada momo.
Alah.. Sekali sekala bercakap dengan kucing. Apa salahnya. Aku tak gila okey. 😌
Momo men"meow"kan sahaja. Aku rasa dia nak dengar.
"Tapi momo kene jaga rahsia ni tau. Jangan pecahkan rahsia ni. Kalau appa tahu momo pecahkan nanti appa lenyek momo dgn pisang. Arra? "
Momo merenung aku dgn mata bulatnya.
Takut sangat ke kene lenyek di pisang.😂"Tahu tak.. Appa sebenarnya suka stalk yeoja ni. "Aku mengambil telefon ku lalu menunjukkan gambar yeoja tu.
"Cantik kan. Bila appa tgok yeoja ni, jantung appa terus berdegup laju. Hati appa selalu cakap appa kenal yeoja ni. Tapi apa tak kenal pun siapa dia."
Momo mengelipkan matanya yang bulat itu.
Alahai.. Comelnya anak aku. 😌
"Momo.. Appa nk tidur lah. Esok appa sekolah. Nite syg"
Aku peluk dia seerat yang mungkin. Dia mengiau minta dilepaskan. Sesak nafas mungkin.
Haha. Padam muka. Sape suruh curi makanan aku lagi. 😂
Aku mula tertidur.
Siapa kau sebenarnya?
TBC.
V&C amat dihargai💓
kimHanaproduction_
YOU ARE READING
Instagram >>Jung Hoseok<<
Fanfiction+semuanya bermula dari aku, kau dan instagram+ "hati aku sakit tgok senyuman kau. bagi aku senyuman kau hanya palsu di mata aku. fakesmile. jgn harap realitinya akan berlaku." start:28/2/2017 End; / / STATUS:ON GOING_... KimHanaproduction_ @Hs...