0+02°

108 11 2
                                    

"Hani! Turun cepat! Aku nak suruh kau masak untuk aku ni! Aku dah lapar la bodoh! "Jerit omma di dapur.

Aku mengambil beg galas ku. Sempat aku tepekkan bedak sikit untuk mengelakkan nampak mukaku yang pucat. Mulut aku memang merah. Nuteral. Kulit aku pom putih macam juon.

Hari ni first day aku sekolah baru. Aku kena tukar sekolah sebab perkejaan appa. Haih.. Asyik tukar sekolah je. Naik bosan aku.

Aku turun tangga dangan tergesa-gesa. Kesian omma tunggu aku kat dapur. Mesti dia dah lapar.

Aku melangkah ke dapur.

BUKK!

Semangkuk nasi mendarat di mukaku.aku redha. Always. 😌

"Aku cakap aku laparkan! Asal lambat sangat nak turun tu! Kau buat apa lama sangat  hah! Nak suruh aku mati kebuluran baru kau nak masak makanan kat aku! Dasar anak bodoh! "Maki ommaku.

Aku menundukkan kepala ku. "Mian omma. Hani tak sengaja."

Aku memulakan tugas aku seperti setiap hari.

Selesai aku memasak aku mencapai beg sekolah ku yg aku sangkut kat kerusi. Aku mencapai sekeping roti lalu berlari keluar rumah.

Orang gaji aku mula memgemas mangkuk yang pecah akibat omma lempar kat aku tadi. Habis rambut aku penuh dengan nasi.

Ajunsshi kim menunggu ku di luar rumah lalu menunduk hormat.

"Sila masuk puan muda"

"Uncle tak payah la panggil saya macam tu. Panggil saya Hani je. "Satu senyuman manis terbit di bibirku.

"B-baiklah miss H-hani"gagap ajunsshi kim. Mungkin tak biasa dengan panggilan hani tu.

"Nae"

Sebelum aku memasuki kereta, seekor kucing berbulu kelabu kesayangan ku berlari ke arahku.

Haih koko.. Manja betul kamu harini. 😂

"Yer syg.. Mama pergi dulu erh.. "Aku menggosok kepalanya lembut.

Koko berlari semula ke arah rumahnya.

"Uncle, dah boleh jalan dah"kataku.

Ajunsshi kim mengangguk tanda baiklah. Kereta ku meluncur laju ke arah sekolah baruku.

Layan instagram jap.

Horseok_14

♡109765535      ☁      ↗

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

109765535      ☁      ↗

Morning ning ning ning! 💓school now! 💁

Aku menatap gambar namja yang aku sayangi. Lama aku tak jumpa kau.Agak-agak kau masih ingat aku lagi ke?

Semakin Handsome kau hoseok.

Cair jap aku. 😔Huu~~

"Miss Hani dah sampai ke sekolah cik"

Aku tersentak. Aku menyimpan telefon ku kedalam poket blazer ku.

"Nae. Gomawo uncle"kataku sambil tersenyum.

Kereta tersebut laju meninggalkan aku di depan pintu pagar sekolah tersebut. Aku terkebil-kebil.

Mane nak cari pejabat ni gais? 😓

Aku mengorat langkah masuk ke dalam satu sekolah tersebut. Cantik.

Kaki aku  berjalan laju tanpa hala tuju. Nak cari pejabat. Tapi sekolah ni besar sangat.

Huwaa.. 😭😭

Aku berpusing-pusing di tengah-tengah sekolah tersebut. Seseorang melanggarku. Aku jatuh terduduk.

"Appo!"aduku.

Namja tadi bangun lalu mengutip bukunya yang turut terjatuh. Dia memandang aku sekilas lalu berlalu pergi tanpa meminta maaf.

Kurang ajar kau cibai. 😌

Aku bangun lalu menyapu habuk di punggung ku. Aku melihat jam di tangan ku. Dah nak dekat pukul 8.kelas dah nk mula.

Haih.. Pejabat pom tak jumpa lagi.

Tiga orang yeoja menghampiri diriku.

"Hai awak. Pelajar baru ke? Cari pejabat. "Tanya sorang dari mereka bertiga.

"Ha'ah"jawabku sepatah.

"Okey.. Kalau macam tu biar kami bawak awk pergi kat pejabat. Jom²!"ajaknya.

Aku hanya membontoti sahaja. Kalau tak duduk la aku kat tengah² sekolah ni sampai tua kerepot. 😂













TBC.

V&C amat dihargai.

KimHanaproduction_

Instagram >>Jung Hoseok<<Where stories live. Discover now