Cerita 13 : Rasuk

705 41 5
                                    

Benda ni jadi dah lama dah,masa aku sekolah rendah,dalam darjah 5 kalau tak silap .

      Masa bulan 4 tu memang banyak kejadian yang jadi terutamanya kes rasuk. Urmm,tapi aku tak sangka pulak ,aku dengan kawan  aku akan terlibat dalam proses mengejar orang yang kena rasuk.

     Waktu tu masa rehat sekolah pagi ,aku dengan kawan baik aku ni pengawas pusat sumber.Jadi,kitaorang ni boleh dikatakan rajin jugak la kalau nak pergi pss tu .Rajin banyak sebab 😏.
Antaranya :

1. Dapat baca buku2 baru

2.Dapat tulis nama orang yang bising.Muahahaha

Yang kedua tu jangan tanya kenapa,dulu kitaorang antara pengawas yang sangat boleh dipercayai(la sangat).Cehh.

    Macam biasa ,kami duduk kat kaunter depan.Tu satu lagi keistimewaan pengawas pss ni.Bajet2 giteww.

     Tiba-tiba ,kawan kitaorang , Nadia dia berlari masuk  ke dalam pss.Kitaorang mula2 pelik la apahal kan nak gelabah bagai ni.Tapi bersabar je la.

     "Weyh,kak Fina kena sampuk!"

   "Ye ke ?"

    "Ye dekat kelas dia ,pi lah tengok"
Ujarnya sambil tercungap-cungap.

  Aku dengan Alin terus je keluar nak jugak pergi tengok.Kau tahu kan perasaan budak2 baru nak up ni.hahaha.Nak je tahu apa yang jadi kat kak Fina.Nadia kitaorang tinggalkan dia sensorang kat pss .

     Kami pun berlari la menuju ke kelas 6 Arif. Masa tu cikgu takde lagi..tapi suara kak Fina memang kuatlah. Kawan2 dia memang sibuk kepung dia tapi orang yang kena rasuk ni kau tahu jela kuat namatey.

    Kak Fina terus berlari keluar dari kelas . Kami memang ikut dia sekali .Lama sikit ,dia start jalan laju sikit macam nak lari jugak la.
  

     Nak tahu tak dia berjalan pergi bangunan baru kat sekolah  aku.psst, nak tahu tak sebenarnya kawasan tu ada cerita dia,nanti aku cerita.

     Dia memang berjalan menonong tak pedulikan kitaorang yang kejar dia ni.Serious penat weyh ...kejar dia ni.

           Untuk ke bangunan tu ada dua jalan yang pertama,boleh lalu tepi padang yang kedua lalu la dekat belakang pss. Dia ikut jalan kedua beb.Sampai je kat belakang tu,tak semena-mena kak Fina jatuh macam tersungkur tu.

   "Kenapa dengan dia ni wey?"

"Janganla main2 Fina,aku takut ni"

"Jom panggil cikgu weyh!"

"Aku rasa hantu ni nak keluar dari badan dia kot!"

   Tu antara dialog2 kitaorang yang kejar dia ni .Aku pun cuak jugak kan yela tetiba je kak Fina jatuh .

    Kawan baikku,Alin berdiri betul-betul depan kak Fina .Aku sendiri pun tak tahu macam mana dia boleh berani sangat .Aku ni pun duk belakang ²  je walaupun aku ni berani ( #acah_je).

      Tunggu punya tunggu ,tiba2 kak Fina bangun mengejut.Yang paling terkejut tak lain dan tak bukan memang Alin lah.Kami semua lari bertempiaran ,almaklumlah ,terkejut sangat.

     Lepas tu aku dengan Alin memang dah tak ikut dah kak Fina .Tapi dorang yang berani tu terus je kejar kak Fina.Semenjak tu Alin mesti mengelak kalau jumpa kak Fina,termasuklah aku sekali.Cuak punya pasal kan..

      Lepasni aku akan cerita pasal bangunan baru tu.I promise✌.
Seram jugak la cerita tu.

     Korang pernah ada tak pengalaman macam ni?,boleh share kat comment.

End-

Vote n Comment★

#CCH♥

500 words

  

#1: CERITA-CERITA HANTUWhere stories live. Discover now