Merhaba , bugün sizlerle insanların 3 ana karakterini inceleyelim.Bu karakterler kendi aralarında ayrılsa
da ana teması budur.
Beta'dan başlayalım.
Beta,bir beyin dalgasıdır aslında.Beta karakterler de bu dalgaları yaydığı için beta diyoruz onlara.
Ne yaparlar peki ?
Beta seni kendi çukuruna çekmeye programlanmıştır.Beta aşşğılıktır.Anası,çevresi,arkadaşları vs onu mahvetmiştir.Ortama girince sürekli kendini ön plana atmaya çalışır.''Ben de burdayım !!!'' demeye çalışır hep.Şaklabanlık yapıp kendini göstermeye bayılır.Yeri geldiği zaman laf sokmaya çalışır,küçük düşürmeye çalışır.
Omega'ya bakalım.
Omega,saf insandır.Bozulmamış,değişime açık,içinde ışık olan insandır.Esas meselemiz bu iki tip değil.Doğada bu ikisi değil alfa hakimdir.
Alfa
Alfa; erkektir.Asla bozulmamıştır.Ortamları hiçbir çaba göstermeden domine eder.Asla kendini farklı şekilde lanse etme çabalarına girişmez.Yazımın sonunda sizleri yönlendireceğim yer,çoğunuzun hayatını değiştirecek.
UYUM, ETKILI ILETISIM
''İnsanlar en iyi olanı değil,en çekici olanı ister ''
İnsanlar karşılaştığı herkesi bir kategoriye sokar.Sizce bu ne kadar sürede olur ? 5 dakika ? 1 saat ?
Malesef bu 4 saniye gibi kısa bir sürede olur.Karşınızdakinin sizi sınıflandırması işte bu kadar kısa sürer.
İnsanlar herkesi kategorize eder.Görünüşümüz,statümüz vs. bu kategorilere girmemizde büyük rol oynar.
Bir dişiyi görür görmez onun ''Çekici,salak,çocuk rolü yaparak şirin görünmeye çalışan vs.'' gibi yüzlerce kategoriden birine hemen sokarız.Yani adil olmasa da dış görünüşümüzü düzelteceğiz.
Size ahkam kesmiyorum bu lafım benim için de geçerli .)İnsanlarla etkili ve samimi bir iletişimden bahsetmek istiyorum.
Biriyle iletişim halindeyken uyum ne kadar fazlaysa o kadar güçlü bir iletişim sağlanır.
Konuşma hızından örnek vereyim.Karşınızda tez canlı,hızlı konuşan biri var.Siz yavaş konuşursanız sıkılacaktır bir süre sonra; Kısacası konuşma hımızız ve ses tonumuzu karşımızdakş ile senkronize edeceğiz.Kişisel alanınıza giren kişi tehdit olarak algılanır !
45 cm ile sınırlı yerler kişisel alan olarak adlandırılıyor.Kişisel alanımıza giren kişi büyük ve güçlüyse tehdit olarak görülür.Erkeğiz,büyük ve güçlüyüz.Dişiler için bilinçaltında tehdit oluştururuz.Bu yüzden şahsi alanlara hızlı giriş çıkışlar yapmayacağız.Dişiler kendi ''göz seviyesi''nden yüksekte olanları tehdit olarak algılar.Yani alttan bakmayacak şekilde ayarlayacağız.Eş zamanlı nefes: nefesinizi aynı anda alıp vermeyi başarırsanız mükemmel uyum sağlanır.
Bütün bunları çalışıp uğraşarak öğrenmemiz mi gerekiyor ? Bu kadar zor mu insanlarla etkili iletişim ?
Baskın erkek olmak imkansız mı ?-Tabiki de degil dostlarim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Alfa Erkek
NonfiksiHer seyin farkinda olma kisisel gelisim kitabiniz. My7 ve diger alfa kisiliklerin yazilari...