Aku bangun, rupanya mimpi . Huh, asal aku mimpi mamat blonde tu? Dlm mimpi tu dia bunuh aku?
"Ya , and akan terjadi." suara garau dari belakang terkejutkan aku.Aku tengok pemilik suara tu , TAEHYUNG.
"K-kau buat apa kat sini?!" , seram weh.
"Huh ? Aku? Takde aku just nak bagitau kau, yang aku akan seksakan kau selama kau kat sini," kata Taehyung .
Bulu roma dah tegak . camne do? Taehyung smirk kejahatan.
tok!tok!
Syukurr! Terima kasih kerana selamtkan aku ketukan . aku terus lari bukak pintu . "Tae? Kau buat ape dlm ni?" Jin rupanya. "Heh, takde ape" dia terus pergi. "Kajja , makan?"ajak Jin. "Arraso" aku senyum kepadanya .
***
Kami pergi ke meja makan. Masatu ada Jungkook sahaja. Dia tengah makan.aku melambaikan tangan aku dan senyum lebar.
Jin menghulurkan sup tulang ayam buatannya itu. Lalu aku makan dengan selera.
"Burp! ops!" mereka berdua tergelak kecil , aku pun cover muka . malu hiks. Aku bangun dari meja makan. Aku masuk bilik aku dan mengambil baju , seluar leggings hitam . aku masuk bilik air dan mandi.
**
Selepas mandi, aku menukar baju dan keluar dari bilik . mmg xde ape nak buat dkt sini..haih. Aku baring diatas katil dan tanpa aku sedar aku tertidur.
3 Jam Kemudian...
TOK! TOK!
aku buka mata apabila terdengar bunyi ketukan pintu . siapa pulak dtg bilik aku ni. Aku bukak pintu , aku lupa nama dia. Apa eh? "Umm..ye kenapa?" aku tanya. "Awak jom jalan dkt luar" org tu berkata. "Um..bukan bahaya ke?"
"Takpa saya dan Kookie ada,"kata orang tu, "btw nama saya Jung Hoseok panggil saya Jhope or Hoseok ." "oh sorry, saya tak ingat sgt nama2 korg."
"Takpe dah kajja" dia menarik lengan aku dan tarik keluar.
Di luar, aku nampak Kookie minum air kotak. Air apetu? Warna hijau lak tuh, apple juice kot. "Kita nak pergi mana?" . tnya aku . "kita nak gi hutan tercantik di dunia ni." aku hanya ketawa kecil melihat gelagat kanak ribena Jungkook.
End Chapter 7×
YOU ARE READING
[C] Girl Meets Magic- ✿ Kim Taehyung
Fantasy※ highest ranking #32 in fantasy. ♡ ( u can imagine irene from rv or urself :) ) -Murid perempuan digelar nerd di sekolahnya , dibuli . tetapi satu hari dia telah dimasukkan ke dunia magic . Complete [ ✔ ] start ; 240317 end ; 280517