KEESOKAN HARINYA
IRENE'S POV
'Huarghh!!" Aku merenggangkan badan dan turun dari katil. Masih lagi merenggangkan badan, pintu aku diketuk . "Nae..."
"Yah! Irenee!! Good neewwwsss!!" Jungkook mengelabah ke bilik aku. "Ape?"
"Kau dah boleh balik!" Aku berasa lega tapi dalam masa yang sama sedih,kenapa ek?
"O-oh..yeke..kayh" aku dengan muka masam mengalahkan cuka tu memandang bawah . "Asal muka masam jee?" Tanya Jungkook dengan curious gituu..
"Ha? Mana ade hehe" aku menggosok belakang leher dan beri senyum paksa.
Jungkook angguk dan ajak aku ke ruang tamu, aku pun ikut jelah..
"Ah Irene.." Jin bangun dari duduk, dan didepannya ade buku dan sekelilingnya semua berada dan aku memandang Taehyung, mukanya.. sedih?
Aku bow kepada mereka dan senyum paksa lagi. "Awak dah ..boleh....balik" kata Jungkook dengan muka sedih, kepalanya memandang bawah.
"Aloloooo...jangan sedihhh" aku mengusap dan memeluknya . Mata Jungkook membulat apabila aku memeluknya dan muka merah.
Aku melepaskan pelukan dan semua serbu peluk aku..kecuali taehyung.
"Huuuuu..nantii titew rindu awaqq" kata Jhope dengan fake sobs dia .
"Hahahhaa..." .
Tiba2 badan aku rasa pelik. Aku tengok kaki aku dah halimunan. Taehyung lari ke aku dengan muka terkejut.
"Yah janji dengan aku." Aku menghulur jari kelingking dan dia juga menghulur. "Kau akan datang ke dunia aku 2 tahun akan datang. " aku senyum dan jari kami dah berjanji (?) . Tubuh badan aku sudah pun pupus dari dunia itu.
Sebelum badan aku pupus aku melambai dan senyum pada mereka , mereka pun melambai.
#$#
Aku jatuh dan sedar aku dekat dunia aku..great.
Itulah perpisahan paling sedih .. dekat dunia tu aku dapat rasa kegembiraan,disayangi,sedih, dan perasaan...
Cinta.
Aku mengeluh dan bangun. Aku terus pergi ke rumah.
Di rumah seperti dijangkakan .tiada orang..aku mengeluarkan keluhan dan membuka suis lampu .
Aku merehatkan badan di atas sofa dan tertidur.
Selepas 5 jam.
Mimpi aku adalah waktu Taehyung dan aku terbang..
Aku bangun dan merasa seperti nak nangis tapi aku tahan je. Tunggu lagi 2 tahun je..masa aku 20 tahun..
Dan hari aku dijalani seperti biasa. Tiada kasih sayang dan dibuli setiap hari.
2 tahun kemudian...
"Everybody say lalalalala" aku sedang study di library sambil mendengar lagu BTS-Fire.
Group terbaru BTS. Penyanyi lagu tu semua nampak macam orang aku kenal tapi masih tak tahu.
Oh ye-! Aku sekarang belajar di kolej 3Neul College.
Sedang sedang aku dengar lagu , phone aku bunyi.
"Haihh" aku mengangkat panggilan tanpa menengok ID CALLER itu.
"Helloooo.." aku menjawab dengan cara sing-song. "yah! Kau kat mana? " suara tu..
Oh cousin aku , Minhyuk.
"Mende kau" aku sambung membuat kerja . "Oi pabo! Lupa ke? Aku suruh kau jumpa aku harini kat taman ! Ada orang nak jumpa kau"
Aku mengetuk dahi dengan tapak tangan. "Lupa2 ! Hehe mianhee.." aku mengemas barang dan pergi keluar dari library.
Aku menuju ke taman yang disuruhi Minhyuk. Aik mana dia? Aigoo..suruh orang tunggu tapi dia lambat .
Aku duduk di kerusi kayu itu dan meletak earphone dalam telinga , mendengar lagu Butterfly-BTS.
Tiba2 dua tangan menutup kedua mata aku. "Yahh minhyuk!"
"Bukan Minhyuk."
End Chapter 16 ×
Bukan end lagii.. k bai
YOU ARE READING
[C] Girl Meets Magic- ✿ Kim Taehyung
Fantasía※ highest ranking #32 in fantasy. ♡ ( u can imagine irene from rv or urself :) ) -Murid perempuan digelar nerd di sekolahnya , dibuli . tetapi satu hari dia telah dimasukkan ke dunia magic . Complete [ ✔ ] start ; 240317 end ; 280517