// 06 \\

695 58 3
                                    

  {Irene's POV}
   "A-apa aku dah buat ni?! " kata Taehyung sambil menengok kedua tapak tangannya . Aik! Peliknya , tadi bagai nak ghak cekik aku, Apakah? Menyesal ke? "Gwaenchana?!" dia tanya aku?! Macam tak percaya je. "Nae...tapi asal kau tiba-tiba jadi baik nih?" aku bertanya "Sebernanya-" belum sempat dia nak habiskan ayat ada orang masuk bilik, Jungkook. Potong line ah !

   "Annyeong Jungkook" Taehyung terus menapak keluar dari bilik.  "Jungkook! , asal Taehyung tiba-tiba macam tu?" aku tanya Jungkook , mana tahu en mungkin dia tahu. "Ermm.." Jungkook mengosok belakang lehernya dan sengih  . "apa? Bagitahulah" aku menyuruh Jungkook bagitau , dia macam menyorokkan sesuatu . "aniyo....xde ape , awak tidurlah dulu." aku angguk dan baring diatas katil lalu tertidur.

Jungkook's POV

    Aku keluar dari bilik Irene. Camne ni?! Nak bagitahu dia ke tak? Tanya hyung lah.
   Aku pergi ke ruang tamu, hyung semua ade. Perfect!
   "Erm..hyung" aku berkata , semua hyung memandang aku. "Hyung ,Irene tak tahu lagi ke pasal Taehyung?" tanya aku.
 
    "Aniyo.wae?" kata Jin Hyung . "takk..tadi Tae cekik Irene lepastu dia berhenti cekik dan dia pergi kata 'apa aku dah buat nih' jadi Irene peliklah, dia tanya Jungkook , Jungkook just suruh dia tido. Jadi nak bagitau ke takk?" aku explain.

  "Hmm.." kata Jin Hyung sambil mengusap dagu.

"Nanti kita bagitahu dia." kata Namjoon hyung . aku mengangguk dan masuk bilik.

××××

Irene's POV

Aku buka mata dengan perlahan , macam dah malam je. Aku duduk di atas katil dan lihat jam di meja tepi katil.

   Baru pukul 10.00 malam, jap. 10 malam?! Lamanya aku tidur. Aku terus bangun dari katil dan keluar dari bilik . semua lampu dah tutup , semua dah tido ke?

    Aku turun bawah dan pergi ke dapur maklumlah lapar. Aku tgk kabinet disini dan nampak Ramen , aku pun bantai ah . lepas masak ramen aku terus bawa ramen ke meja makan.

Sedang aku makan, aku terdengar bunyi something .. Bulu roma dah tegak.
   Aku berhenti makan ramen dan tengok sekekiling , takkanlah dunia ni ada..

"Boo!!"

Suara seorang namja di blkg terkejutkan aku,aku pun ape lagi melatah la.

   "OPOCOT MAK KAU BELI JAM!" aku toleh ke arah namja tadi ,rupa²nya , Jeon Jungkook. Aish ! This kiddo!

   "Yah! Jungkookk!!" aku memukulnya di bahu banyak kali dan dia hanya gelak terbahak-bahak.

   " ape korg buat ni? " kata Namjoon sambil menggosok matanya dan buka lampu. "Takde ape..goodnight , jalja! " aku berkata sambil senyum dan lambai ke mereka.

Aku naik balik dan tidur.

Aku bangun dari tidur dan lihat badan aku diikat di atas kerusi. Aku lihat Tae dpn aku.

   "Yah! Tae ! Tolong!" dia balas aku dgn senyuman sinis . dia dtg dekat, muka kitaorang tak sampai beberapa inchi ,dekat gila.

  "T-Tae"

"Good night ,Irene" . dia mencekik aku dan muka aku kebiruan . maka pandangan aku jadi gelap.

End chapter 6 ×

Sian irene..kan?

[C] Girl Meets Magic- ✿ Kim TaehyungWhere stories live. Discover now